• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : 28 - شوال - 1445
  • برابر با : Monday - 6 May - 2024
4

طرح فرهنگ سازی «آموزشی- شغلی» در مدارس زنجان اجرا می‌شود

  • کد خبر : 30290
  • 15 فروردین 1394 - 14:13
طرح فرهنگ سازی «آموزشی- شغلی» در مدارس زنجان اجرا می‌شود

معاون آموزش، پژوهش و برنامه‌ریزی فنی‌وحرفه‌ای استان زنجان گفت: طرح فرهنگ سازی «آموزشی- شغلی» با هدف فرهنگ سازی در راستای گسترش آموزش‌های مهارتی انجام می‌شود. محمد رضا انصاری با اشاره به ضرورت تشویق افراد به فراگیری آموزش‌های مهارتی اظهار داشت: یکی از مشکلات موجود در سیستم آموزشی توجه صرف به آموزش‌های نظری بوده که لازم […]

معاون آموزش، پژوهش و برنامه‌ریزی فنی‌وحرفه‌ای استان زنجان گفت: طرح فرهنگ سازی «آموزشی- شغلی» با هدف فرهنگ سازی در راستای گسترش آموزش‌های مهارتی انجام می‌شود.

محمد رضا انصاری با اشاره به ضرورت تشویق افراد به فراگیری آموزش‌های مهارتی اظهار داشت: یکی از مشکلات موجود در سیستم آموزشی توجه صرف به آموزش‌های نظری بوده که لازم است افراد برای یادگیری آموزش‌های مهارتی تشویق شوند.

وی با بیان اینکه فرهنگ سازی گامی موثر در گسترش مهارت آموزی افراد جامعه است، تصریح کرد: با گسترش فرهنگ مهارت‌آموزی می‌توان زمینه کارآفرینی واشتغال افراد را فراهم کرد.

معاون آموزش، پژوهش و برنامه‌ریزی فنی‌وحرفه‌ای استان زنجان ابراز کرد: فرهنگ سازی و تشویق خلاقیت و کارآفرینی باید از سنین پایین آغاز شده که برای انجام آن می‌توان طرح‌هایی را در مهدهای کودک ودبستان‌ها اجرایی کرد.

طرح فرهنگ سازی آموزشی- شغلی در مدارس

وی با بیان اینکه یکی از برنامه‌های فنی وحرفه‌ای استان زنجان در سال ۹۴ فرهنگ سازی در زمینه آموزش‌های مهارتی، کارآفرینی و کسب وکار است، عنوان کرد: در راستای اجرایی کردن این برنامه طرح فرهنگ سازی آموزشی- شغلی در مدارس با مشارکت اداره کل آموزش وپرورش استان زنجان انجام می‌شود.

انصاری با بیان اینکه سنین کودکی دوران طلایی در شکل گیری فرهنگ کارآفرینی و خلاقیت است، گفت: از دوران کودکی باید استعداد‌های کودکان شناسایی و بر یادگیری مهارت‌ها تاکید شود چرا که برای داشتن اقتصادی پویا نیازمند توجه به کار بومی و کارآفرینی هستیم.

وی تاکید کرد: استفاده از تکنولوژی‌ها و فناوری‌های روز مانند اینترنت می‌تواند به عنوان یکی از آموزش‌ها مورد توجه قرار گیرد وکودکان با دوره‌هایی همچون تجارت الکترونیک آشنا شوند.

معاون آموزش، پژوهش و برنامه‌ریزی فنی‌وحرفه‌ای استان زنجان افزود: کودکان علاقه‌مند به یادگیری هستند که باید از این فرصت طلایی نهایت بهره را برد.

وی تصریح کرد: یادگیری آموزش‌های مهارتی سبب گسترش ایجاد مشاغل در کشور می‌شود که این امر خود با فرهنگ سازی میسر می‌شود.

انصاری با بیان اینکه فرهنگ سازی باید با مشارکت دستگاه‌های متولی استان انجام شود، تصریح کرد: برای رسیدن به هدف لازم است دستگاه‌هایی نظیر استانداری، مرکزخدمات سرمایه گذاری،دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی دولتی و غیردولتی، آموزش و پرورش و اداره تعاون کار ورفاه اجتماعی مشارکت داشته باشند.

برگزاری دوره‌های آموزشی مسئله محور -مهندسان فردا -در مدارس

وی بیان کرد: از جمله برنامه‌های عملیاتی برای امسال اجرای دوره‌های آموزشی مسئله محور-مهندسان فردا- است.

معاون آموزش، پژوهش و برنامه‌ریزی فنی‌وحرفه‌ای استان زنجان خاطرنشان کرد: ارائه آموزش‌های تخصصی کسب وکار از دیگر برنامه‌هایی است که در راستای گسترش مهارت های فنی وحرفه‌ای برای دانشگاهیان انجام می‌شود.

وی بیان کرد: ایجاد فرصت‌های شغلی پایدار در کشور و توسعه فناوری وتوسعه مهارت منابع انسانی کشور با توجه به آموزش‌های مهارتی میسر می‌شود.

انصاری عنوان کرد: یکی از اهداف فنی وحرفه‌ای ترویج فرهنگ کار، تولید، کارآفرینی و استفاده از تولیدات داخلی است.

آموزش نیروی انسانی متخصص سبب ارتقاء توان کارآفرینی می‌شود

وی افزود: آموزش نیروی انسانی متخصص، ماهر وکارآمد سبب ارتقاء توان کارآفرینی متناسب با نیازهای بازار کار می‌شود.

معاون آموزش، پژوهش و برنامه‌ریزی فنی‌وحرفه‌ای استان زنجان با اشاره به توانمندسازی آسیب دیدگان اجتماعی از طریق آموزش‌های مهارتی ابراز کرد: در راستای تحقق این هدف چندین برنامه‌ عملیاتی برای امسال پیشنهاد شده است.

وی گفت: شناسایی و جذب پشتیبانان به منظور اجرای آموزش‌های بازار محور با همکاری صندوق کارآفرینی وامید استان و شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر یکی از برنامه‌های اجرایی در راستای توانمندسازی آسیب دیدگان اجتماعی است.

انصاری اظهار کرد: اجرای دوره‌های ویژه معلولین یکی دیگر از محور‌های ارائه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای در استان است که در این راستا فنی وحرفه‌ای استان اقدام به برگزاری دوره‌های ویژه برای معلولان کرده است.

وی بیان کرد: همکاری با دستگاه‌های متولی کاهش آسیب‌های اجتماعی و نیز تربیت مربیان ویژه ارائه اموزش‌های مهارتی به معلولان از دیگر اقدامات در راستای تحقق این هدف است.

دوره‌های آموزشی معتادان بهبود یافته برگزار می‌شود

معاون آموزش، پژوهش و برنامه‌ریزی فنی‌وحرفه‌ای استان زنجان ابراز کرد: اجرای دوره‌های آموزشی معتادان بهبود یافته با همکاری اداره کل زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی و شورای مبارزه با مواد مخدر در استان انجام شده است.

انصاری عنوان کرد: اجرای دوره‌های آموزشی در مناطق محروم و سکونتگاه‌های غیر رسمی یکی دیگر از برنامه‌های عملیاتی است که در جامعه هدف برگزار می‌شود.

وی گفت: از دیگر آموزش‌های مهارتی ارائه شده در راستای توانمندسازی آسیب دیدگان اجتماعی ارائه و اشاعه آموزش‌های مهارتی به زنان است که از جمله نتایج آن ایجاد مشاغل خرد وخانگی است.

توانمند سازی آسیب دیدگان اجتماعی سبب کاهش معضلات اجتماعی می‌شود

معاون آموزش، پژوهش و برنامه‌ریزی فنی‌وحرفه‌ای استان زنجان با بیان اینکه ارائه این آموزش‌ها می‌تواند سبب کاهش معضلات اجتماعی شود خاطرنشان کرد: ارائه آموزش‌ها به افراد در معرض آسیب وآسیب دیدگان می‌تواند راهگشای توانمندسازی وخود اشتغالی این افراد شود.

وی افزود: برای تحقق این هدف دستگاه‌هایی نظیر بهزیستی، امور بانوان استانداری، دادگستری، اداره کل زندان‌ها و اقدامات تامینی وتربیتی، آموزش و پرورش استثنایی، کمیته امداد امام خمینی و شورای مبارزه با مواد مخدر استان با فنی وحرفه‌ای استان همکاری دارند.

 

انتهای پیام/ تسنیم

لینک کوتاه : https://nabzesahar.ir/?p=30290

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.