• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : 12 - ذو القعدة - 1445
  • برابر با : Sunday - 19 May - 2024
3

بانوان نقش مهمی در تحقق شعار سال دارند

  • کد خبر : 83360
  • 17 اردیبهشت 1403 - 13:16
بانوان نقش مهمی در تحقق شعار سال دارند

بانونی تسهیلگر نمونه روستایی استان زنجان به نقش مهم بانوان در تحقق شعار سال تاکید کرد.

 

در گفتگوی ما با تسهیلگر نمونه  روستایی استان زنجان خانم شهلا افشار از روستای نصیرآباد  که اخیرا در مراسمی از سوی جهاد کشاورزی استان تجلیل شدند  که با این بانوی تلاش گر وپرتلاش بیشتر آشنا خواهبم شد.

*ابتدا خودتان را معرفی نمایید:  اینجانب شهلا افشاری متولد سال ۵۷  دارای لیسانس علوم تربیتی هستم و کارم هم مربی نهضت سواد آموزی می باشد.

*شما به عنوان یک کشاورز نمونه چگونه به سمت تسهیل گر کشاورزی رفتید و یک تعریف و توضیح از این کارتون بیان فرمایید:

علاقه داشتن به کار گروهی و فعالیت در کارهای کشاورزی و تسهیل گری و ارتباط با خانمهای روستایی، ایجاد ارتباط آنها با جهاد کشاورزی و سایر ادارات و شرکت کردن در کلاس های که مربوط به کشاورزی و کارهایی که مربوط به بانوان می باشد اشاره کرد.

 

*مهمترین مبانی برای تسهیل گری در روستاها چی هستش؟

مهارت ارتباط قوی ،توجه به مشارکت اعضا و شناخت نیازهای آنها و انعکاس آن به اداره جات مربوطه. تسهیل گر باید نسبت به موضوع آموزشی و نیاز خانمها توجه داشته و بتواند در رفع و انعکاس آن کوشا باشد و همچنین کسب اطلاعات در مورد روش های جلب مشارکت واطلاعات در مورد خواسته های بانوان را داشته و تا حد امکان با همکاری و همیاری با نوان و اداره جات گام های موثری برداشته شود.

 

*مهمترین مشکلات قشر بانوان روستا در امر تولید و کشاورزی چیست؟

نبود مکان مشخص برای ارایه محصولاتی که توسط بانوان تهیه میشود ،حمایت نشدن بانوان روستا، داشتن اطلاعات کم در زمینه های مختلف از جمله آموزشهایی که برای آنها در نظر گرفته می شود و یا مخالفت خانواده در زمینه ی اینکه بتوانند در جامعه دیده  شوند و بتوانند مفید واقع شوند.

*نقش بانوان در تحقق شعار سال چه می تواند باشد؟

بانوان می‌توانند نقش مهمی در تحقق شعار سال جدید داشته باشند، بانوان بعنوان مدیر خانواده و اینکه نقش موثری در جامعه و خانواده دارند می توانند در فرهنگ و اقتصاد مشارکت کنند و همچنین تربیت نسل موثری در جامعه مفید واقع شوند.
در روستا با مشارکت و همدلی و شناخت نیازهای خود و جامعه و بعنوان الگو و پیشرو در روستا با سایر بانوان ارتباط و سویه برقرار کنند و با همکاری و به چالش کشیدن تجربه های همدیگر بتوانند در جامعه موفقیت های بهتری را رقم بزنند و روستا را نیز به سوی روستای موفق پیش ببرند.

 

*رمز موفقیت شما و انتخاب به عنوان کشاورز نمونه چیست؟

رمز موفقیت بنده بعنوان تسهیلگر نمونه خواست خدا و اینکه علاقه‌ی شخصی بنده در شرکت در کلاس های آموزشی که توسط جهاد کشاورزی برگزار می‌شود و انعکاس آن به بانوان روستا  هماهنگی در برنامه ها و کلاس های که در روستا و اداره برگزار می شود و  داشتن ارتباط موثر و روحیه همکاری.
در آخر از بانوان محترم تقاضا دارم که با شرکت در کلاس های آموزش و مطرح کردن فعالیتهای انجام شده و گزارش کارخود به اداره هایی مثل جهاد کشاورزی آنها را در یاری رساندند و برنامه یار کنم تا آنهاهم بتوانند با شناخت فعالیتها و خواسته آنان بیشتر آشنا شده و همکاری بهتری داشته باشند.
ممنون از شما بابت اینکه وقت خود را در اختیار بنده قرار دادید.

در پایان سخنی با مخاطبان دارید بفرمایید:

آرزوی بهترینها برای تمام بانوان سرزمینم ایران و سربلندی برای بانوان روستا را دارم.

لینک کوتاه : https://nabzesahar.ir/?p=83360

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.