• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : 29 - شوال - 1445
  • برابر با : Tuesday - 7 May - 2024
4

۱۲ هزار زائر در ایام نوروز از امام‌زادگان استان زنجان بازدید کردند

  • کد خبر : 29641
  • 05 فروردین 1394 - 16:33
۱۲ هزار زائر در ایام نوروز از امام‌زادگان استان زنجان بازدید کردند

مدیرکل ‌اوقاف و امور خیریه ‌زنجان به حضور گسترده و پرشور زائران در امامزادگان و بقاع متبرکه استان ‌اشاره کرد و گفت: ۱۲ هزار زائر در ایام نوروز از امامزادگان استان زنجان بازدید کردند. حجت‌الاسلام علی باقری، با اشاره به اینکه تعداد زائران بعد از پنجم فرودین افزایش می‌یابد، اظهار داشت: از ۲۸ اسفند ماه […]

مدیرکل ‌اوقاف و امور خیریه ‌زنجان به حضور گسترده و پرشور زائران در امامزادگان و بقاع متبرکه استان ‌اشاره کرد و گفت: ۱۲ هزار زائر در ایام نوروز از امامزادگان استان زنجان بازدید کردند.

حجت‌الاسلام علی باقری، با اشاره به اینکه تعداد زائران بعد از پنجم فرودین افزایش می‌یابد، اظهار داشت: از ۲۸ اسفند ماه سال گذشته تا به امروز ۱۲ هزار زائر از امامزادگان و بقاع متبرکه سراسر استان زنجان بازدید کردند.

وی با اشاره به اینکه طرح آرامش بهاری تا ۱۵ فرودین ماه در امامزادگان و بقاع متبرکه استان زنجان ادامه دارد، خاطرنشان کرد: این طرح در ۴۰ امامزاده و بقاع متبرکه با وجود چندین برنامه متنوع در حال اجرا است.

مدیرکل اداره اوقاف و امور خیریه استان زنجان با بیان استقبال بی نظیر زائران از امامزادگانی که در خارج از شهرها و روستاهای استان زنجان واقع شده‌اند، تصریح کرد: امامزاده‌های سید ابراهیم(ع) در زنجان، حرم قیدار نبی(ع) در شهرستان خدابنده، محمد ماهور در شهرستان طارم، اوغول بیک در شهرستان ایجرود و دیگر امامزادگان از پربازدید کننده‌ترین امامکن مذهبی استان زنجان به شمار می‌آیند.

وی با اشاره به حضور ۴ هزار نفر در مراسم تحویل سال در امامزاده سید ابراهیم(ع) زنجان عنوان کرد: در مراسم سوگواره حضرت فاطمه(س) ۷ هزار نفر در امامزاده سید ابراهیم(ع) زنجان حضور داشتند.

‌باقری با بیان وجود ۷ خیمه معرفت در محل امامزادگان و بقاع متبرکه استان زنجان ابراز کرد: طرح خیمه‌های معرفت در امامزادگان و بقاع متبرکه استان زنجان در شش غرفه با برپایی غرفه‌های کودکان، پاسخگویی به مسائل و شبهات دینی، مشاوران وقف، قرآن بخوان جایزه بگیر، چند رسانه و غرفه جوانان و نوجوانان تا ۱۵ فرودین ماه اجرا می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: از ۳۲ روحانی حاضر در خیمه‌های معرفت ۱۵ روحانی از استان قم و ۳ خواهر طلبه در راستای پاسخگویی به شبهات و مسائل دینی و شرعی به زائران نوروزی حاضر در امامزادگان و بقاع متبرکه اقدام می‌کنند.

مدیرکل اداره اوقاف و امور خیریه استان زنجان با بیان اجرای طرح سوگواره یاس نبوی در ۱۲ امامزاده در استان زنجان عنوان کرد: با پایان ایام فاطمیه در روز ششم فرودین همه پرچم‌های سیاه از امامزادگان و بقاع متبرکه و سطح شهرهای استان زنجان جمع‌آوری شده و این اماکن برای اجرای برنامه‌های مفرح نوروزی آذین بندی می‌شوند.

انتهای پیام/ منبع: تسنیم

لینک کوتاه : https://nabzesahar.ir/?p=29641

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.