• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : 28 - شوال - 1445
  • برابر با : Monday - 6 May - 2024
5

۲۲ اسفند روز تاریخی و ماندگار نظام اسلامی است

  • کد خبر : 29032
  • 23 اسفند 1393 - 9:10
۲۲ اسفند روز تاریخی و ماندگار نظام اسلامی است

نماینده ولی فقیه در استان زنجان گفت: در ۲۲ اسفند معمار کبیر انقلاب اسلامی فرمان تشکیل رسمی بنیاد شهید را دادند. آیت‎الله شیخ علی خاتمی   در خطبه‎های نماز جمعه زنجان با اشاره به ایام خانه تکانی در آستانه عید نوروز گفت: ضروری است مردان با انس و الفت بیشتری مدیر داخلی خانه را کمک کنند. […]

نماینده ولی فقیه در استان زنجان گفت: در ۲۲ اسفند معمار کبیر انقلاب اسلامی فرمان تشکیل رسمی بنیاد شهید را دادند.

آیت‎الله شیخ علی خاتمی   در خطبه‎های نماز جمعه زنجان با اشاره به ایام خانه تکانی در آستانه عید نوروز گفت: ضروری است مردان با انس و الفت بیشتری مدیر داخلی خانه را کمک کنند.

وی با بیان اینکه ۲۲ اسفند به عنوان روز تاریخی و ماندگار نظام اسلامی محسوب می‎شود، ادامه داد: در این روز معمار کبیر انقلاب اسلامی فرمان تشکیل رسمی بنیاد شهید را دادند.

خطیب جمعه زنجان با اشاره به اینکه از سال ۱۳۴۲ امام و شاگردان امام راحل در خصوص بازماندگان شهدا و خانواده‎های زندانیان برنامه داشتند و به یاری آن‌ها می‎شتافتند، افزود: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی این نهاد انقلابی تاسیس شد تا در خدمت خانواده‎های شهدا و ایثارگران باشد.

نماینده ولی فقیه در استان زنجان تبیین فلسفه ایثار و شهادت، تقویت روحیه شهادت‎طلبی و توسعه فرهنگ شهادت‎طلبی را از اهداف تاسیس این نهاد در کشور عنوان کرد و یادآور شد: گرامیداشت یاد و خاطره شهدا در همه مناسبت‎ها و ایام ضروری است.

آیت‎الله خاتمی با اشاره به اینکه نامگذاری محیط‎ها و مراکز فرهنگی، اجتماعی و علمی برای یادآوری یاد و نام شهدا است، تصریح کرد: گردآوری آثار و میراث شهدا از دیگر برنامه‎های این بنیاد است که توانسته با توجه به جلوه‎های ماندگار و پیگیری تربیت و تعالی خانواده‎های شهدا و ایثارگران به زنده نگه‌داشتن یاد شهدا عمل کند.

وی با اشاره به ۲۴ اسفند سال ۱۳۶۳ به عنوان سالروز انفجار بمب در نماز جمعه تهران گفت: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی دشمن میراث‎های انقلاب به ویژه نماز جمعه را قبول نداشت و برای منصرف کردن مردم برای حضور در نماز جمعه همه توان خود را به کار می‎گرفت.

نماینده ولی فقیه در استان زنجان با بیان اینکه صدام نیز بارها در دوران دفاع مقدس مساجد و مکان‎های برگزاری نماز جمعه را تهدید به حمله می‎کرد، خاطرنشان کرد: توطئه دشمن در سال ۶۳ هنگامی که مقام معظم رهبری امامت نماز جمعه را برعهده داشتند با انفجار بمبی توطئه خود را عملی کردند که ادامه نماز توسط مقام معظم رهبری موجب شد تا دشمن به اهداف خود نرسد.

آیت‎الله خاتمی نماز جمعه را محضر وحدت و دعوت مردم به تقوا، همدلی و وحدت عنوان کرد و گفت: باید مصلا‎های نماز جمعه همواره مملو از جمعیت نمازگزار باشد.

وی با اشاره به ۲۵ اسفند سال ۶۶ به عنوان یکی از روزهای ننگین در تاریخ حکومت صدام و حامیان وی یادآور شد: در روزهای نخست دوران دفاع مقدس به فرمان صدام با حمله شیمیایی آسیب‎های جدی به رزمندگان اسلام رسید.

خطیب جمعه زنجان با بیان اینکه مطابق آمار، صدام علیه رزمندگان اسلام سه هزار و ۵۰۰ مرتبه از اسلحه شیمیایی استفاده کرد، افزود: حاصل این بمباران‎ها شهادت ۱۰ هزار نفر بود.

نماینده ولی فقیه در استان زنجان با اشاره به اینکه صدام نه تنها در خصوص نظام اسلامی مرتکب چنین جنایتی شد بلکه در حلبچه نیز به دلیل عدم همراهی مردم این منطقه با صدام این منطقه را بمباران شیمایی کرد، گفت: پنج هزار نفر از مردم این منطقه بر اثر این بمباران به شهادت رسیدند.

آیت‎الله خاتمی با بیان این‌که در مقابل این جنایت، مدعیان حقوق بشر اقدامات صدام را محکوم نکردند، افزود: این واقعه جنایت فراموش نشدنی بود که ننگ و نکبت آن در تاریخ به جا ماند.

وی با اشاره به ۲۶ اسفند سال ۱۳۷۳ سالروز شهادت حجت‎الاسلام احمد خمینی عنوان کرد: حجت‎الاسلام خمینی یار صدیق و دست راست امام خمینی (ره) بود که برخی افراد قدر فعالیت‎های وی را ندانستند.

خطیب جمعه زنجان ادامه داد: حجت‎الاسلام احمد خمینی خود را وقف خدمت به انقلاب و امام کرد و از دیدگاه مقام معظم رهبری حجت‎الاسلام خمینی، یادگار امام، مدافع قاطع اصول انقلاب و چشم تیزبینی در خدمت نظام اسلامی بود.

نماینده ولی فقیه در استان زنجان با بیان اینکه حجت‎الاسلام احمد خمینی در ولایت‌مداری فوق‎العاده بود، افزود: وی با وجود اینکه مورد جفا قرار گرفت اما ثابت‌قدم در خط امام، ولایت و رهبری گام بر می‎داشت.

آیت‎الله خاتمی با اشاره به بیانات اخیر مقام معظم رهبری در خصوص مذاکرات هسته‎ای بین ایران و طرف غربی اظهار کرد: موفقیت‎های نظام اسلامی در عرصه مذاکرات هسته‎ای چشمگیر است.

وی با بیان اینکه موفقیت‎های نظام در این عرصه حاصل تلاش اتکال به خداوند و بهره‎گیری از رهنمودهای مقام معظم رهبری است، تصریح کرد: با حرکت در مسیر اتحاد و انسجام آینده روشنی برای نظام اسلامی متصور است.

موج رسا

لینک کوتاه : https://nabzesahar.ir/?p=29032

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.