• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : 29 - شوال - 1445
  • برابر با : Tuesday - 7 May - 2024
5

فعالیت ۱۵ پایگاه امداد و نجات هلال احمر زنجان در ایام نوروز

  • کد خبر : 29059
  • 23 اسفند 1393 - 18:15
فعالیت ۱۵ پایگاه امداد و نجات هلال احمر زنجان در ایام نوروز

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان زنجان گفت: جمعیت هلال احمر با ۱۵ پایگاه ثابت و سیار خود آماده ارائه خدمات به مسافران نوروزی است. علی طاهری ظهر امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه فعالیت جمعیت هلال احمر به دو صورت انجام می‌شود، اظهار داشت: امداد، نجات و طرح ایمنی سلامت دو طرحی هستند […]

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان زنجان گفت: جمعیت هلال احمر با ۱۵ پایگاه ثابت و سیار خود آماده ارائه خدمات به مسافران نوروزی است.

علی طاهری ظهر امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه فعالیت جمعیت هلال احمر به دو صورت انجام می‌شود، اظهار داشت: امداد، نجات و طرح ایمنی سلامت دو طرحی هستند که هلال احمر در ایام نوروز اجرا می‌کند.

وی زمان آغاز طرح‌های نوروزی هلال احمر را ۲۷ اسفند‌ماه اعلام و اضافه کرد: این طرح‌ها تا ۱۵ فروردین ادامه می‌یابد.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان زنجان افزایش توان امدادی و همچنین ایجاد اطمینان خاطر و آرامش فکری مسافران را از اهداف فعالیت هلال احمر اعلام کرد و افزود: هلال احمر زنجان با ۱۵ پایگاه امداد و نجات، شامل ۹ پایگاه ثابت و ۶ پایگاه سیار اقدام به ارائه خدمات در ایام نوروز می‌کنند.

وی از استقرار بالگرد در استان زنجان در دوره نخست سفرهای نوروزی خبر داد و تصریح کرد: استقرار بالگرد از ۲۵ اسفندماه تا دوم فروردین‌ماه قطعی شده است.

طاهری استقرار اکیپ‌های توانا (تیم‌های امدادی خواهران)، تیم امداد کوهستان، تلفن پاسخگوی همراه ندای ۱۱۲، استفاده از دوربین EOC و پیش‌بینی برای اسکان اضطراری و استقرار اکیپ‌های انست (سگ‌های شناسایی) را از جمله آمادگی‌های جمعیت هلال احمر استان زنجان برای اجرای طرح نوروزی اعلام کرد.

وی با اشاره به برنامه‌ریزی انجام شده برای فعالیت ۲۵۰ امدادگر در طرح نوروزی جمعیت هلال احمر ادامه داد: ۶۰ نفر از کارکنان هلال احمر هم در این طرح حضور می‌یابند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان زنجان با بیان اینکه جمعیت هلال احمر استان زنجان با همه تجهیزات خود در طرح نوروزی حضور می‌یابد، خاطرنشان کرد: آمبولانس‌ها، خودروهای نجات و سه دستگاه آرگو این جمعیت در این طرح مورد استفاده قرار می‌گیرد.

وی ترویج فرهنگ پیشگیری، ارتقای سطح آگاهی عمومی، معرفی و راهنمایی مسافران به اماکن زیارتی و سیاحتی و توزیع بروشور، نقشه راهنمای استانی و کشور به همراه توصیه‌های ایمنی را از اهداف فعالیت تیم‌های ایمنی سلامت مسافران برشمرد و تاکید کرد: ۲۳ تیم راهنمایی و یا همان ایمنی سلامت در ورودی و خروجی شهرهای استان زنجان مستقر می‌شوند.

طاهری از برنامه‌ریزی برای دایر کردن خیمه‌های نماز بر اساس امکانات موجود خبر داد و گفت: استقرار چهار خیمه نماز قطعی شده و مسئولان برای استقرار دو خیمه هم در حال برنامه‌ریزی هستند.

وی ایجاد فضای دوستدار کودک برای قرآن خواندن و نقاشی کشیدن را از دیگر برنامه‌های جمعیت هلال احمر عنوان و متذکر شد: این ایستگاه‌ها و ایستگاه سلامت شامل اندازه‌گیری فشار و قند خون توسط امور جوانان جمعیت انجام می‌شود.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان زنجان در پاسخ به سئوالی در مورد وضعیت پایگاه امداد و نجات شمال غرب کشور گفت: بخش‌های مختلف این پایگاه با درصدهای متفاوت پیشرفت فیزیکی در حال احداث است.

وی پیشرفت فیزیکی ساختمان اداری پایگاه امداد و نجات جاده‌ای شمال غرب کشور را ۹۰ درصد اعلام کرد و افزود: ساختمان انست (محل نگهداری سگ‌های شناسایی) و محوطه ساختمان هر کدام ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارند.

طاهری با اشاره به برنامه‌ریزی انجام شده برای راه‌اندازی پایگاه امداد و نجات به صورت فازبندی ادامه داد: بر اساس این برنامه‌ریزی فازهای یک و دو این پایگاه که ساختمان اداری و محوطه است شهریور سال آینده به بهره‌برداری می‌رسد.

وی با بیان اینکه احداث فاز سوم پایگاه امداد و نجات استان زنجان هنوز آغاز نشده است، تاکید کرد: فاز سوم این پایگاه شامل آشیانه بالگرد و دو سوله بسیار پر هزینه است و اعتباری بین ۶ تا ۷ میلیارد تومان را نیاز دارد.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان زنجان میزان اعتبار هزینه شده تا این مرحله برای پایگاه امداد و نجات شمال غرب کشور را ۳ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان اعلام کرد.

وی در پاسخ به سئوال دیگری در مورد ارزیابی عملکرد تیم‌های امداد و نجات تصریح کرد: ارزیابی عملکرد تیم‌های امداد و نجات در چند مرحله شامل استان و کشور انجام می‌شود.

طاهری در ادامه به سختی‌های فعالیت در جمعیت هلال احمر از جمله در بخش امداد و نجات اشاره کرد و گفت: هفته گذشته یکی از امدادگران حاضر در محل حادثه بعد از کمک به حادثه دیدگان یک تصادف رانندگی شبانه، وقتی اقدام به رویت مدارک شناسایی فرد متوفی می‌کند متوجه می‌شود که فرد مورد نظری که به‌دلیل شدت حادثه به لحاظ ظاهری قابل شناسایی نبوده است پدر خود اوست که این مسئله بیانگر دشواری کار امدادگران است.

انتهای پیام/فارس

لینک کوتاه : https://nabzesahar.ir/?p=29059

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.