• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : 26 - شوال - 1445
  • برابر با : Saturday - 4 May - 2024
4

جمعه بازار خرمدره جان تازه میخواهد/ سرگردانی دست فروشان در سطح شهر

  • کد خبر : 82605
  • 17 بهمن 1402 - 12:42
جمعه بازار خرمدره جان تازه میخواهد/ سرگردانی دست فروشان در سطح شهر
جمعه بازار خرمدره در آستانه سال نو راه اندازی شود تا دستفروشان و مردم بتوانند مایتحاج زندگی خود را به قیمت پایین از این بازارها تهیه کنند.

به گزارش نبض سحر، جمعه بازارها به دلیل عرضه اکثر کالاهای مورد نیاز مردم به قیمت پایین همواره از محبوبیت زیادی در بین مردم برخوردار بوده و یک پویایی و نشاط خاصی بر اهالی آن شهر ایجاد می کند

اغلب مراجعه کنندگان به این بازارها از دهک های پایین درآمدی جامعه هستند  که برای تامین مایحتاج خود از قبیل پوشاک، مواد غذایی، خواربار، میوه و خشکبار به این مراکز مراجعه می کنند.

در اکثر شهرها مدیران شهری با توجه به اهمیت این بازارها آنها را در مکان های قابل دسترس و سهل الوصول جانمایی می کنند تا شهروندان با کمترین هزینه و به راحتی به آنها دسترسی داشته باشند.

همچنین جمعه بازار را در مکانی جانمایی می کنند که شهروندان از نظر دسترسی به امکانات بهداشتی و رفاهی از قبیل سرویس های بهداشتی به رنج و سختی نیفتند که در سال های گذشته این امر تحقق نیافته و مردم دچار زحمت می شدند.

هدف از تشکیل بازار هفتگی در روز جمعه کمک به بهبود معیشت شهروندان و دسترسی سریع به مایحتاج بوده که در سال های گذشته این محل در شهرستان در چندین نقطه شهر ایجاد و جابجا شده است که در اخرین محل آن در ورزشگاه کارگران بود که شخض فرماندار پیگیر این جانمایی بود، اما بعد از گذشت مدتی این محل نیز تعطیل شد و دستفروشان باز هم سرگردان شدند.

جمعه بازاز یکی از نیازهای مهم شهر خرمدره است ، و سوال این است که ساماندهی یک جمعه بازار در شهر چقدر سخت است که نمی توانند این بازار را راه اندازی کنند و در حال حاضر هم چندین ماه است که در این شهر جمعه بازاری نیست ، جمعه بازار شهرستان خرمدره پر رونق ترین جمعه بازار استان است که لازم است در استانه سال نو محلی برای آن تعبیه شود تا دستفروشان  و مردم در اخر سالی بتوانند مایتحاج خود را تامین کنند.

برای شنیدن سخن دستفروشان به آنان که در سطح شهر بساط کرده بودند مراجعه کردیم و از نبود جمعه بازار ناراحت و گله مند بودند.

لینک کوتاه : https://nabzesahar.ir/?p=82605

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.