• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : 27 - شوال - 1445
  • برابر با : Sunday - 5 May - 2024
4

احمد نجفی در گفت و گو با نبض سحر: خبرنگاران شهرستان خرمدره مظلوم واقع شده اند

  • کد خبر : 37420
  • 15 مرداد 1394 - 1:07
احمد نجفی در گفت و گو با نبض سحر: خبرنگاران شهرستان خرمدره مظلوم واقع شده اند

  به مناسبت روز خبرنگار سراغ یکی از خبرنگاران جوان شهرستان خرمدره رفتیم تا بیشتر با فعالیت های این خبرنگار آشنا شویم . در ادامه گفت و گوی خبرنگار نبض سحر را با احمد نجفی مدیر هفته نامه آرمان مردم خرم دره می خوانید: ابتدا معرفی خود :  احمد نجفی ۳۴ ساله، متاهل دارای یک […]

 

به مناسبت روز خبرنگار سراغ یکی از خبرنگاران جوان شهرستان خرمدره رفتیم تا بیشتر با فعالیت های این خبرنگار آشنا شویم . در ادامه گفت و گوی خبرنگار نبض سحر را با احمد نجفی مدیر هفته نامه آرمان مردم خرم دره می خوانید:

ابتدا معرفی خود :  احمد نجفی ۳۴ ساله، متاهل دارای یک فرزند ساکن واهل شهرستان خرم دره و دارای مدرک تحصیلی کارشناسی روابط عمومی.

نبض سحر: از کی خبر نگاری را شروع کردید و چرا خبرنگاری ؟ با توجه به رشته تحصیلی که داشتم علاقه مند به خبر نگاری شدم و از سال ۱۳۸۹ در این حرفه فعالیت خودم را شروع کردم و هم اکنون هم مدیر هفته نامه آرمان مردم خرم دره هستم .

 

نبض سحر: چه تعریفی از خبرنگار و شغل خبرنگاری دارید ؟ خبرنگار کسی است که پس از گذراندن دوره های آموزشی، رویدادها و اتفاقات را به صورت مکتوب ، تصویری و رادیویی به صورت دقیق و شفاف در اختیار مخاطبان قرار می دهد و شغل خبرنگاری جز سخت ترین شغل هاست و به عنوان مشاغل سخت و زیان آور نیز محسوب می شود .

نبض سحر: یک مقدار در خصوص نشریه تون توضیح بدهید؟  هفته نامه آرمان مردم کشوری است و ۴ استان : استانهای تهران ، البرز،قزوین ،زنجان را پوشش می دهد و دفتر امور استانها در تاکستان مستقر است. و ما هم نمایندگی این نشریه را برای خرمدره اخذ کردیم و هدف ما  اطلاع رسانی و شناساندن ظرفیتهای شهرستان خرم دره در سطح استان و کشور و شناساندن چهره های برتر و فرهیخته شهرستان و ارائه عملکرد ادارات و مسوولین جهت اطلاع همشهریان و انتقادهای سازنده در راستای توسعه و آبادانی شهر خرم دره است و این نشریه پرتیراژ ترین نشریه در استان با چهار صفحه رنگی است.

photo_2015-08-06_01-21-29

photo_2015-08-06_01-23-46

نبض سحر: شما در کنار خبرنگاری ورزش هم می کنید در این خصوص کمی توضیح بدهید:

من از سال ۱۳۷۲ شروع به فعالیت در رشته تکواندو  کردم  دارای  کمربند مشکی دان ۵ هستم و در این رشته موفقیت های خوبی را کسب کردم و در حال حاضر هم به عنوان مربی و داور رسمی فدارسیون تکواندو ایران مشغول به فعالیت هستم. و در سال ۹۲ بهترین داور استان انتخاب شدم.

بنده در سال ۸۹ مربی تیم رهروان شهید عطایی رده سنی نوجوانان در لیگ دسته یک که برای اولین بار حضور در این لیگ، مقام اول را کسب کردیم،در سال ۹۰ مربی همین تیم با صعود به لیگ برتر نوجوانان کشور توانستیم نایب قهرمان مسابقات شویم و در سال ۹۱ مربی نوجوانان رهروان شهید عطایی زنجان در لیگ برتر نوجوانان مقام سوم را کسب کردیم در سال ۸۹ به همراه تیم رهروان شهید عطایی و نماینده ایران در مسابقات بین المللی در کشوری هلند به عنوان مربی حضور داشته که در این مسابقات نایب قهرمان و فنی ترین تیم انتخاب شدیم و امسال نیز مربی تیم نونهالان استان زنجان در مسابقات لیگ برتر نونهالان کشور هستم

photo_2015-08-06_00-35-34

photo_2015-08-06_00-35-28

نبض سحر: ویژگی های یک خبرنگار خوب چیست؟ یک خبرنگار خوب خبرنگاری است که باید ویژگی هایی از قبیل سواد خبری ، علاقه به این حرفه ، مهارت را داشته باشد و در انعکاس سریع و صحیح و اقعیات و اخبار کوشا باشد به خصوص دقیق بودن از ویژگی های خاص خبرنگاران است .

نبض سحر: شما چه دوره های خبرنگاری را گذرانده اید؟ خبر نویسی ، تصویر برداری، عکاسی زیرنظر باشگاه خبرنگاران جوان صداسیما

نبض سحر:وضعیت نشریات محلی استان زنجان رو چگون ارزیابی می کنید؟ نشریات محلی و استانی وضعیت خوبی دارند و اطلاع رسانی به موقع به همشهریان را دارند در برخی از نشریات بعضی اوقات وظیفه ذاتی خود را فراموش می کنند اطلاع رسانی دقیق و شفاف وظیفه اصلی نشریات است متاسفانه هستند نشریاتی که به نفع خود فقط قلم می زنند اینها خیلی اندک هستند و مخاطبان نیز به خوبی چنین نشریات را می شناسند و اینها طرفداران خاص خود را دارند .

 

نبض سحر : مشکلات خبرنگاران خرمدره چیست ؟ خبرنگاران شهرستان خرم دره مظلوم واقع شده اند چیزی ندارند که من مشکلات آنها را بیان کنم مشکلات زیادی برای خبر نگاران شهرستان وجود دارد متاسفانه هیچ یک از مسولین حمایت قابل توجهی از خبرنگاران نمی کنند همه انتظار دارند خبر هایشان به موقع چاپ شود ولی به فکر خبرنگاران نیستند که از چه طریق امرار و معاش می کنند انتظار زیادی از مسولین داریم بخصوص فرماندار محترم که خودشان در امر خبرنگاری فعال و صاحب امتیاز و مدیر مسوول نشریه هستند و باید خبرنگاران را بهتر از هر کسی درک کنند .

 

نبض سحر: شما به عنوان یک خبرنگار آیا از وضعیت شهرستان خرمدره در حال حاضر رضایت دارید؟   وضعیت شهرستان خرم دره در شرایطی خوب است که در سالهای گذشته چون هیچ کاری در سطح شهر صورت نگرفته بود الان کارهای انجام شده و پروژه های اجراشده خیلی به چشم می آیند و توانسته شهر را متحول سازد البته از شهردار ساعی و اعضای شورای اسلامی شهر که با برنامه ریزی های خوب توانسته اند چهره شهر را متحول سازند باید تقدیر و تشکر کرد ولی حرفم این است خرم دره دوران طلایی خود را سپری می کند یعنی همه مسولین بومی هستند نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی ، فرماندار ، شهردار و بقیه مسولین با این وضعیت انتظار خیلی زیادی از مسولین داریم و شهر خرم دره می تواند از هر نظر بهتر از این باشد .

 

سخن پایانی: در پایان از زحمات شما مدیر مسوول سایت نبض سحر که اخبار شهرستان را به خوبی پوشش می دهید تقدیر و تشکر می کنم و پیشاپیش روز خبرنگار را به شما و همه همکارانم تبریک عرض می کنم و امیدوارم در تمام مراحل زندگیتان موفق و سربلند باشید.

انتهای پیام/

 

لینک کوتاه : https://nabzesahar.ir/?p=37420

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 1در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۱
  1. انشالله همه تلاشگران برای آبادانی خرمدره موفق و سربلند و پیروز باشند

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.