• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : 26 - شوال - 1445
  • برابر با : Saturday - 4 May - 2024
3

فرهنگ رانندگی در زنجان ضعیف است/شناسایی ۷۰ نقطه حادثه خیز

  • کد خبر : 21244
  • 09 مهر 1393 - 8:50
فرهنگ رانندگی در زنجان ضعیف است/شناسایی ۷۰ نقطه حادثه خیز

رئیس پلیس راه استان زنجان با اشاره به اینکه فرهنگ رانندگی در زنجان ضعیف است گفت: متاسفانه رانندگان با اصول رانندگی کردن آشنا نیستند. سرهنگ علی اصغر شیر محمدی ، بر لزوم توجه بیشتر رسانه ها به بحث توسعه و تبین فرهنگ ترافیک در استان تاکید کرد و با بیان اینکه در این زمینه کم […]

رئیس پلیس راه استان زنجان با اشاره به اینکه فرهنگ رانندگی در زنجان ضعیف است گفت: متاسفانه رانندگان با اصول رانندگی کردن آشنا نیستند.

سرهنگ علی اصغر شیر محمدی ، بر لزوم توجه بیشتر رسانه ها به بحث توسعه و تبین فرهنگ ترافیک در استان تاکید کرد و با بیان اینکه در این زمینه کم کاری صورت گرفته است افزود:رسانه ها باید در زمینه درست رانندگی کردن آموزش رانندگی را به صورت انیمشین و در قالب برنامه هایی به مردم اطلاع رسانی کنند.

وی اظهار داشت:در استان فرهنگ سازی خوبی در زمینه چگونه رانندگی کردن انجام نگرفته است و تنها گرفتن مدرک گواهی نامه ملاک رانندگی کردن نمی باشد.

رئیس پلیس راه استان زنجان، با اشاره به اینکه در استان زنجان ۷۰ نقطه حادثه خیز شناسایی شده است گفت: عمده این نقاط ایمنی شدند.

سرهنگ علی اصغر شیر محمدی تاکید کرد: ایمنی نقاط حادثه خیز در استان نیاز به اعتبارات فراوان دارد.

وی با اشاره به اینکه محور زنجان به قزوین بیشترین نقاط حادثه خیز را دارد گفت: در این میان بیشترین تصادفات هم در این محور رخ می دهد و رفع نقاط حادثه خیز در این محور نیاز به اعتباربسیار زیادی دارد.

رئیس پلیس راه استان زنجان گفت: این محور چون در سراشیبی است و دید در آن بسیار سخت است باید هر چه زودترتمهیدات لازم برای ایمنی آن در دستور کار قرار گیرد.

سرهنگ شیر محمدی یاد آورشد: محور خرمدره به ابهر، کیلومتر ۴۸ زنجان به بیجار که احتمال ریزش کوه وجود دارد، محور تهم به چورزق که پیچ تندی دارد و نقاط حادثه خیز در این محورها بسیار زیاد است.

وی یاد آورشد: در راستای رفع این نقاط حادثه خیز تابلوی محدودیت سرعت، چشم گربه ای، شیارهای لغزانده در این نقاط تجهیز شده  که در کاهش تصادفات در استان تاثیر مطلوبی داشته است.

رئیس پلیس راه استان زنجان، افزود: سه نوع نقاط حادثه خیز میان مدت، کوتاه مدت و بلند مدت است که در کوتاه مدت ۹۵ درصد نقاط حادثه خیز ایمن سازی شده و در بلند مدت نیاز به اعتبارات زیادی است.

سرهنگ شیر محمدی به تعداد تصادف فوتی در شش ماهه سالجاری در محورهای مواصلاتی استان زنجان اشاره کرد و گفت: در این مدت ۵۸ فقره تصادف فوتی ، جرحی ۷۳۸ مورد وخسارتی ۷۳۲ مورد رخ داده است.

وی تاکید کرد: تعداد تصادفات فوتی نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۶ درصد افزایش، جرحی ۱۰ درصد افزایش و خسارتی هم هفت درصد کاهش داشته است.

رئیس پلیس راه استان زنجان تصریح کرد: در شش ماهه سالجاری هزار و ۵۲۸ فقره تصادف در محورهای مواصلاتی استان رخ داده است که خوشبختانه نسبت به مدت مشابه سال گذشته دو درصد کاهش داشته است.

سرهنگ شیر محمدی گفت: در این بازه زمانی ۳۶ درصد تصادفات به علت عدم توجه به جلو، ۱۴ درصد عدم کنترل وسیله نقلیه، ۹ درصد انحراف به چپ و ۹ درصد هم تخطی از سرعت مطمئنه بوده است.

وی تصریح کرد: در این مدت ۲۴ درصد تصادفات واژگونی خودرو بوده است.

رئیس پلیس راه استان زنجان یاد آورشد: در این مدت سواری ۶۰ درصد ، وانت ۱۳ درصد و کامیون ۱۳ درصد تصادفات در محورهای مواصلاتی استان را به خود اختصاص داده است.

سرهنگ شیر محمدی گفت: بیش از ۳۱ درصد از تصادفات در محور زنجان به قزوین رخ داده است.

رئیس پلیس راه استان زنجان، گفت: پلیس راه بر اجرای این طرح بسیار مصصم است چرا که عدم تعادل در رانندگی باعث بیشتر تصافادت می شود.

سرهنگ شیر محمدی گفت: در این میان این امر نشان می دهد که عامل انسانی مصوب بیش از ۵۰ درصد از تصادفات رانندگی است چرا که مصرف مواد مخدر و الکل باعث خستگی و خواب آلودگی راننده می شود و راننده دیگر تعادل رانندگی کردن ندارد.

منبع:مهر

 

لینک کوتاه : https://nabzesahar.ir/?p=21244

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.