• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : 26 - شوال - 1445
  • برابر با : Saturday - 4 May - 2024
3

۵۰ درصد واحد‌های صنعتی زنجان با کمبود نقدینگی مواجه هستند

  • کد خبر : 20970
  • 02 مهر 1393 - 8:58
۵۰ درصد واحد‌های صنعتی زنجان با کمبود نقدینگی مواجه هستند

استاندار زنجان با ارائه اطلاعات وضعیت ۹۱۰ واحد صنعتی در استان زنجان گفت: نصف واحدهای تولیدی معادل ۴۴۹ واحد با کمبود نقدینگی روبرو هستند. جمشید انصاری در جمع خبرنگاران اظهار کرد: از مجموع ۹۱۰ واحد صنعتی که اطلاعات آنها در دست است نصف واحدهای تولیدی اصلی ترین مشکل خود را کمبود نقدینگی اعلام کردند و […]

استاندار زنجان با ارائه اطلاعات وضعیت ۹۱۰ واحد صنعتی در استان زنجان گفت: نصف واحدهای تولیدی معادل ۴۴۹ واحد با کمبود نقدینگی روبرو هستند.

جمشید انصاری در جمع خبرنگاران اظهار کرد: از مجموع ۹۱۰ واحد صنعتی که اطلاعات آنها در دست است نصف واحدهای تولیدی اصلی ترین مشکل خود را کمبود نقدینگی اعلام کردند و ۱۰۱ واحد مشکل معوقات بانکی یا دین به دستگاه‌های دولتی دارند.

وی مطرح کرد: ۲۵۰ واحد در تأمین مواد اولیه، ۳۲۲ واحد در بازار محصول و ۱۷۶ واحد در رقابت با کالای مشابه خارجی مشکل دارند.

استاندار زنجان با اشاره به معضل ۲۰۰ واحد در تأمین انرژی با هزینه های فعلی ابراز کرد: ۵۱ واحد نیز در خروجی محصول با اداره استاندارد و اداره بهداشت به توافق نرسیده اند.

وی در مورد درصد اشتغال بنگاه های صنعتی عنوان کرد: حدود ۴۹ درصد از این واحد ها با ۵۰ درصد ظرفیت کار می‌کنند و تنها ۱۴ درصد با ظرفیت بالای ۷۰ درصد به فعالیت می پردازند.

عملیات اجرایی نیروگاه زنجان ۲ با حضور وزیر نیرو آغاز می‌شود

انصاری به نیروگاه های در دست احداث در استان زنجان اشاره کرد و گفت: تا چند روز آینده با سفر وزیر نیرو به زنجان عملیات نیروگاه زنجان ۲ آغاز می شود و تا چند سال آینده استان زنجان به استان‌های قابل توجه در تولید برق تبدیل می‌شود.

وی با بیان دریافت مصوبه لازم از صندوق توسعه ملی و برطرف شدن مشکل عاملیت بانک این نیروگاه تصریح کرد: عملیات اجرایی این پروژه ۱۴ تا ۱۶ ماه به طول می‌انجامد و به تدریج وارد فاز اجرایی می‌شود.

استاندار زنجان در مورد نیروگاه زنجان یک که اجرای آن به سرمایه گذار چینی واگذار شده است، موضوع تغییر تکنولوژی نیروگاه از کلاس E به کلاس F را مطرح کرد و افزود: با این تغییر ۶ تا ۸ درصد بازدهی بالاتر نسبت به مصرف انرژی ایجاد می‌شود.

وی اظهار کرد: طراحی این نیروگاه نیز باید متناسب با دستگاه‌های خریداری شده از چین تغییر یابد و براساس برنامه ریزی انجام شده از ابتدای نوامبر عملیات اجرایی آن آغاز می‌شود.

انصاری سرمایه‌گذاری هر کدام از این دو نیروگاه را بیش از ۳۰۰ میلیون یورو برشمرد و گفت: این نیروگاه‌ها با سرمایه‌گذاری ۶۰۰ میلیون یورویی می‌توانند هم در تأمین برق استان مؤثر باشند و هم جایگاه سرمایه‌گذاری صنعتی استان را ارتقا دهند.

وی خاطرنشان کرد: نیروگاه زنجان ۴ در کنار نیروگاه زنجان ۳ و در نزدیکی روستای مروارید با مشکلات حقوقی و شرکت سرمایه گذاری بانک ملی مواجه است.

هزینه عملیات اجرایی سبزه میدان بیش از ۵هزار میلیارد ریال پیش بینی شده است

استاندار زنجان به جزئیات طرح سبزه میدان اشاره و ابراز کرد: این پروژه در زمینی به مساحت ۷۵ هزار متر مربع و با سرمایه گذاری غیر دولتی اجرا می شود.

وی بیان کرد: در این زمین ۱۳۰ هزار متر مربع بنا احداث می‌شود و در قسمت میانی طرح که فضای میدان است، ۲ طبقه پارکینگ و روی آن میدان اصلی شهر ایجاد می‌شود.

انصاری اعلام کرد: از مجموع ۷۵ هزار متر مربع ۵۹ هزار متر مربع به میدان و خیابان های اطراف اختصاص دارد و میزان سطح اشغال بناهای اطراف آن ۱۶ هزار متر مربع است که طراحی این بناها با میدان و بازار متناسب است.

وی عنوان کرد: پیش بینی می‌شود اجرای این طرح ۳ سال به طول بینجامد و برای ساخت آن به بیش از ۵ هزار میلیارد ریال اعتبار نیاز است.

استاندار زنجان مطرح کرد: پس از اتمام پروژه، میدان و شوارع و نیز ۲۰ درصد از فضاهای اداری و تجاری در اختیار شهرداری قرار می گیرد.

وی به عدم پویایی فضای فرهنگی استان در سال های اخیر اشاره کرد و گفت: برپایی نمایشگاه کتاب و نمایشگاه مطبوعات حرکت مثبتی برای ارتقای فعالیت های فرهنگی در استان بود.

استان زنجان در حال حاضر مهاجر پذیر است

انصاری با بیان توزیع بودجه دولت بر اساس نیازمندی‌ها در بخش های عمرانی، صنعتی، آموزشی و سایر بخش‌ها ابراز کرد: برای برطرف کردن مشکل آب شرب به ۹۹۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز است.

وی عنوان کرد: مجموعه ای از امکانات و زیر ساخت‌ها از جمله مسئله آب در روند مهاجرت تأثیر دارد ولی با این حال استان زنجان در حال حاضر جزو استان های مهاجرپذیر است.

استاندار زنجان به تشکیل اتاق‌های فکر در چهار حوزه صنعتی،عمران و مدیریت شهری، توسعه فرهنگی و آب و کشاورزی اشاره و اظهار کرد: در این کارگروه‌ها آسیب شناسی از محیط بیرون و درون انجام و برنامه ای بر اساس مدل راهبردی ارائه شده است.

وی خاطرنشان کرد: تا پایان شهریور نظرات مردم در اتاق‌های فکر ارزیابی و پس از بررسی های لازم در شورای برنامه ریزی و توسعه استان تصویب می شود.

تکمیل بیمارستان ۲۲۰ تختخوابی ابهر نیازمند ۴۰۰ میلیارد ریال اعتبار است

انصاری با اشاره به اینکه بیمارستان ۲۲۰ تختخوابی ابهر از پروژه های ملی است، گفت: این پروژه توسط وزارت راه و شهرسازی احداث می‌شود و برای تکمیل ۴۰۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد.

وی مشارکت بخش خصوصی را در تکمیل این طرح مؤثر دانست و افزود: بخش خصوصی می‌تواند با ادراه بخش های فوق تخصصی هزینه‌های خود را تأمین کند.

استاندار زنجان در مورد اورژانس بیمارستان خرمدره با تأکید بر تهیه نقشه و برآورد هزینه های اجرا تصریح کرد: نزدیک به ۵ میلیارد ریال از محل حوادث غیر مترقبه و مدیریت بحران برای این اورژانس تأمین می‌شود و دانشگاه علوم پزشکی باید برای ساخت آن اقدام کند.

وی در پاسخ به سئوال یکی از خبرنگاران در مورد هزینه بالای فاضلاب شهرک‌های صنعتی اظهار کرد: شرکت های آب و فاضلاب از دولت کمک زیان دریافت می کنند و هزینه درخواستی آنان از هزینه های تمام شده کمتر است اما این موضوع در استانداری مورد بررسی قرار می گیرد.

مصرف آب در صورت مواجهه با کم آبی اولویت بندی می‌شود

انصاری با اشاره به مصرف ۳ درصدی آب در بخش صنعت و ۷ درصدی آن در بخش شرب بیان کرد: با توجه به استفاده بالای آب در کشاورزی اگر با کم آبی موجه شویم اولویت مصرف با آب شرب و پس از آن با صنعت است.

وی در مورد بازسازی بناهای تاریخی استان زنجان به کمبود اعتبارات تخصیص یافته اشاره کرد و گفت: اعتبار مورد نیاز برای مرمت آثاری مانند گنبد سلطانیه و مسجد جامع از محل اعتبارات ملی تأمین می شود.

استاندار زنجان موضوع مرمت کاروانسراها و حمام ها توسط بخش خصوصی زیر نظر میراث فرهنگی و تبدیل آن به مکان هایی نظیر سفره خانه، موزه، گالری و سایر موارد برای استفاده اقتصادی را مطرح کرد.

وظیفه استانداری پیشبرد برنامه‌های توسعه استان است

وی خاطرنشان کرد: زمینه سازی برای فعالیت و حضور سرمایه گذار بر عهده دستگاه های اجرایی است و استانداری باید فضایی را فراهم کند که دستگاه ها بتوانند وظایف خود را به درستی انجام دهند.

انصاری در ادامه گفت: استانداری وظیفه پیشبرد برنامه های توسعه استان را بر عهده دارد تا فعالان اقتصادی بتوانند با امید بیشتر به سرمایه گذاری و فعالیت بپردازند.

وی در این نشست از حضور رزمندگان زنجانی در جبهه‌ها از نخستین روزهای جنگ تحمیلی یاد کرد و افزود: استان زنجان هم به لحاظ سابقه و خاطره‌ای که از عملیات‌ها موجود است و هم تعداد رزمندگانی که به انقلاب تقدیم کرده، جزو استان های پیشرو است.

انتهای پیام/منبع:تسنیم

لینک کوتاه : https://nabzesahar.ir/?p=20970

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.