• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : 7 - ذو القعدة - 1445
  • برابر با : Tuesday - 14 May - 2024
3

ولایتمداری را از حضرت ام البنین(ع) می توان درس گرفت

  • کد خبر : 82263
  • 05 دی 1402 - 12:15
ولایتمداری را از حضرت ام البنین(ع) می توان درس گرفت

رئیس اداره تبلیغات اسلامی خرمدره گفت: درس ولایتمداری را از حضرت ام البنین(ع) بیاموزیم .

حجت الاسلام ملکی ضمن  تسلیت شهادت سید رضی و  ایام وفات حضرت ام البنین(ع) گفت: امیرالمؤمنین(ع) سال‌ها پس از شهادت حضرت فاطمه(س) به دنبال ازدواج با بانویی بودند که دارای اصالت و شرافت خانوادگی باشد، از این رو به برادرشان عقیل که دارای علم انساب بودند، فرمودند که فردی شجاع، دارای شرافت و اصالت خانوادگی در میان عرب را برای ازدواج معرفی کند که ایشان هم فاطمه کلابیه فرزند حزام بن خالد را معرفی کردند.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی خرمدره اظهار داشت: ام البنین(س)، با معرفتی که نسبت به مقام اهل بیت علیهم‌السلام داشت، فرزندانی را در دامان خود پرورش داد که به مفاهیمی چون: ایثار، وفا و فداکاری معنا بخشیدند.

ملکی با اشاره به اینکه   فاطمه ام البنین (س) نمونه ای از زنان انسان‌پرور و برجسته به شمار می‌آید گفت:      نام عباس بن علی (ع) را بدون نام مادرش ام البنین(س) نمی‌توان در ذهن تصویر کرد، نام ام البنین (س)، یادآور عظمت عباس و وفاداری حضرت ابالفضل(ع) است.

وی با اشاره به اینکه  حضرت ام البنین فدایی ولایت بود گفت: امروز باید درس ولایتمداری را از این بانوی والای مقام بیاموزیم.

این کارشناس مذهبی خاطر نشان کرد: اگر توانستیم ولایت را به درستی درک کنیم و در حقیقت از حضرت زهرا(س) و ام البنین و از اهل بیت عصمت و طهارت الگو پذیری کرده ایم ،  و امروز نیز پیروی و تبعیت از ولی فقیه لازمه حرکت به سمت کمال و سعادت است.

حجت الاسلام ملکی با بیان اینکه سالروز وفات حضرت ام‌البنین(س) مصادف است با روز تجلیل و تکریم از مادران و همسران شهدا و این بهترین فرصت برای تجلیل از مقام این بزرگواران است.

وی گفت: باید از مادران شهدا بیشتر تکریم کنیم و بهره ببریم ،  از سردار سلیمانی درس مقاومت و پایداری و ولایت پذیری بیاموزیم،  بایستی از شهدا درس استکبار ستیزی یاد بگیریم؛ حقیقتا بسیاری تحت تاثیر تبلیغات دشمنان قرار می گیرند و ما باید به کمک شهدا خود را نجات دهیم.

 

 

لینک کوتاه : https://nabzesahar.ir/?p=82263

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.