• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : 12 - ذو القعدة - 1445
  • برابر با : Sunday - 19 May - 2024
2
جوان عضو هلال احمر خرمدره:

برای خدمت رسانی به مردم همیشه آماده ایم

  • کد خبر : 83387
  • 19 اردیبهشت 1403 - 9:55
برای خدمت رسانی به مردم  همیشه آماده ایم

علیرضا قدیری جوان هلال احمری اهل شهرستان خرمدره که ۹ سال است در جمعیت هلال احمر عضو و مشغول به کار است ، وی شور اشتیاق فراوانی در این کار دارد که همیشه آماده خدمت و کمک به مردم در مواقع حادثه و بحران است، در خدمت رسانی به مردم سیل زده لرستان با تمام […]

علیرضا قدیری جوان هلال احمری اهل شهرستان خرمدره که ۹ سال است در جمعیت هلال احمر عضو و مشغول به کار است ، وی شور اشتیاق فراوانی در این کار دارد که همیشه آماده خدمت و کمک به مردم در مواقع حادثه و بحران است، در خدمت رسانی به مردم سیل زده لرستان با تمام توان حضور داشته و در سوانح جاده ای یک پای امداد و نجات شهرستان بوده و هست ، جوان خوش ذوق و پر انرژی که با روحیه ای مثال زدنی در جمعیت هلال احمر مشغول به فعالیت است ،  در ادامه گپ و گفتی از وی را خواهیم خواند.

اقای قدیری  چه چیزی شما را به این کار امدادرسانی در هلال احمر جلب کرد؟  من از خدمت به هم نوع احساس خوبی کسب می کنم و همین باعث شد به سمت هلال احمر بروم ، چون آنجا خدمت صادقانه به مردم را دیدم و لمس کردم.

برای شما این کار چه ارزش‌ها و انگیزه‌هایی دارد؟ وقتی در بحران ، حادثه و مواقع خاص به مردم کمک می کنم  این حس کمک رسانی کلی برایم ایجاد انگیزه  می کند و خیلی  ارزشمند است .

 

چه نقشی در هلال احمر دارید و وظایف شما چیست؟ من از سال ۹۴ عضو داوطلب بودم که از اسفند ۱۴۰۲ بصورت کارمند  هلال احمر در خدمت مردم هستم.

چه تجربیاتی از مواجهه با مواقع بحرانی در کار خود داشته‌اید؟ در هلال احمر ما مواقع بحران با حفظ خونسردی  و گوش دادن به دستورات مسولین رده بالا  ، بحران را حل و خاتمه می دهیم.

 

چه مواردی را باید برای شرکت در این فعالیت‌ها بدانیم؟ لازمه ورود به هلال احمر آموزش هست که ابتدا آموزش های عمومی و سپس تخصصی هست که باید مرحله به مرحله گذرانده شود.

آیا ارتباط با افراد مختلف و مواجهه با وضعیت‌های مختلفی باعث تغییری در دیدگاه و شخصیت شما شده است؟ من در مدتی که بنده مشغول خدمت بودم خیلی ها می‌گفتند که به فکر شغل دیگری باشم و هلال احمر شغل مناسبی نیست ولی بخاطر عشق و علاقه قلبی که داشتم و دارم محکم و استوار پای کارم ماندم و همچنان در راستای خدمت رسانی تلاش خواهم کرد.

 

چه نکاتی را به افرادی که مایل به پیوستن به هلال احمر هستند، توصیه می‌کنید؟

در تمام بحران های سیل، آتش سوزی، زلزله و تصادفات هلال احمر در خط مقدم امداد و نجات قرار دارد و  از همه عزیزان و همشهریان دعوت میکنم که در کلاس های آموزشی هلال احمر به ویژه کمک های اولیه شرکت کنند چراکه کمک های اولیه را همه باید فراگیرند.

 

 آیا اتفاقاتی که در فعالیت‌های هلال احمر شرکت کرده‌اید، یک داستان یا تجربه خاصی دارند که می‌خواهید به ما بگویید؟

هیچ لذتی بالاتر از این نیست که به مردم کمک کنید، و تلخترین اتفاقی که پارسال برای بنده و همکاران رقم خورد از دست دادن همکار و رفیق عزیزم مرحوم بهرام کریمی بود که وی فردی مخلص،خیر خواه، حامی بود.  مشوق و حمایتگر بنده در هلال احمر بودند که سال گذشته دعوت حق را لبیک گفتند.

 

لینک کوتاه : https://nabzesahar.ir/?p=83387

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.