• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : 8 - ذو القعدة - 1445
  • برابر با : Wednesday - 15 May - 2024
4

گلایه مردم خرم‌دره از معضل سد معبر/ قوانین کمتر توجه شده شهرداری‌ها !!؟

  • کد خبر : 81982
  • 27 آبان 1402 - 9:20
گلایه مردم خرم‌دره از معضل سد معبر/ قوانین کمتر توجه شده شهرداری‌ها !!؟

به گزارش نبض سحر، سد معبر به عنوان یکی از معضلات اجتماعی و چالش‌های پیش روی مدیریت شهری خرمدره مشکلات متعددی را ایجاد کرده است، بارها پیش آمده هنگامی که می‌خواهیم از خیابان عبور کنیم به دلیل وجود برخی از موانع تغییر مسیر داده و از سمتی به سمت دیگر می‌رویم که این عمل احتمال […]

به گزارش نبض سحر، سد معبر به عنوان یکی از معضلات اجتماعی و چالش‌های پیش روی مدیریت شهری خرمدره مشکلات متعددی را ایجاد کرده است، بارها پیش آمده هنگامی که می‌خواهیم از خیابان عبور کنیم به دلیل وجود برخی از موانع تغییر مسیر داده و از سمتی به سمت دیگر می‌رویم که این عمل احتمال حادثه و ترافیک را زیاد می‌کند، موانعی که شاید توسط دست فروشان و شاید هم توسط کسبه به وجود آمده‌اند.

 

سد معبر علاوه بر اختلال در تردد و عبور و مرور به بی نظمی و آشفتگی در شهر نیز دامن می‌زند، از سوی دیگر موجب افزایش ترافیک  می‌شود.

در شهر خرمدره  اکثر کسبه‌ها به ویژه میوه و سبزی فروشی‌ها و برخی سوپرمارکت و مرغ و ماهی فروش‌ها در خیابان‌های جمال‌الدین و شهیدبهشتی تا برخی موارد بیش از نصف پیاده‌رو را تصاحب کرده و تبدیل به ویترین کرده‌اند و عابرین‌پیاده در ترافیک و مشکل تردد می  باشند.

همچنین برخی مغازه دار ها هم با قراردادن انواع موانع و سبد، سطل غیره… جای پارک مانع توقف خودروها در این شهری که همینطوری هم مشکل جای پارک دارد، شده‌اند و باعث ترافیک و پارک دوبل و سوبل ماشین‌ها شده سبب تصادف و شلوغی این دو خیابان‌های پرتردد شهر می‌شود، که حضور دائمی و ویژه گشت سد معبر شهرداری در شبانه‌روز و (تحقق ماده۵۵ قوانین و مقررات شهرداری‌ها) را می‌طلبد تا معضل تصرف پیاده‌رو و خیابان‌های این شهر که جز حقوق شهروندی مردم نیز می‌باشد، مرتفع شود.

مردم به دلیل دغدغه‌های روزمره خود، فرصتی برای شکایت در رابطه با رعایت نکردن قانون سدمعبر ندارند و شهرداری به عنوان متولی اصلی باید جلوی فعالیت این مغازه‌داران متخلف و دستفروشان را بگیرد.

اهمیت ندادن مغازه‌داران به تذکر شهروندان، عابران را مجبور به تردد از وسط خیابان به جای پیاده‌رو می‌کند که در برخی موارد باعث بروز سوانح رانندگی می‌شود.

همچنین این روزها که در کل خیابان های شهر برخی نهادها اقدام به حفاری و برش آسفالت و پیاده رو می نمایند مردم از خود خیابان برای تردد استفاده میکنند که لازم است نسبت به هرچه سریعتر تعمیر خیابان ها و پیاده رو ها اقدام شود.

 

 

 

 

لینک کوتاه : https://nabzesahar.ir/?p=81982

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.