• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : 6 - ذو القعدة - 1445
  • برابر با : Monday - 13 May - 2024
8

گروه درمانی نقش موثری در بهبود اعتیاد دارد/یک درمانگر اعتیاد باید این بیماری را به خوبی بشناسد

  • کد خبر : 58087
  • 11 بهمن 1395 - 10:10
گروه درمانی نقش موثری در بهبود اعتیاد دارد/یک درمانگر اعتیاد باید  این بیماری را به خوبی بشناسد

رئیس اداره بهزیستی خرمدره گفت: گروه درمانی به عنوان شیوه ای برای بهبود افراد می تواند بسیار موثر باشد و یک درمانگر اعتیاد باید بیماری اعتیاد را به خوبی بشناسد و علاوه بر این در دوره های متعدد بازآموزی نیز شرکت کند.

 

میترا رحمانی در گفت و گو با نبض سحرگفت: وایستگی به مواد یک بیماری مزمن و  عود کننده است، درمان  های داروئی و غیر داروئی فراوانی ایجاد شده اند تا به افراد وابسته به مواد کمک شود زندگی بدون مواد را تجربه کنند.

وی با اشاره به عملکرد درمانگران گفت: درمانگران حوزه بهبودی اعتیاد باید بتوانند با خانواده بیماران نیز کار کنند و به آنها کمک کندد که نقش خود در این بمیاری پی ببرند و علاوه بر این گروه همتایان نقش مهمی در وابستگی و گرایش فرد به مواد بازی می کنند افراد در گروه اجتماعی رشد می کنند و یاد می گیرند بنابراین گروه درمانی به عنوان شیوه ای برای بهبود افراد می تواند بسیار موثر باشد.

رئیس اداره بهزیستی شهرستان خرمدره گفت: در گروه درمانی بیماران می توانند از همدیگر یاد بگیرند و با همدیگر همدلی کنند و درباره مواد بیشتر آگاه شوند و به نقش مواد در ایجاد مشکلات  برای خود وخانواده آگاهی بیشتری پیداکنند و در مهارت های مقابله با هیجانات منفی را فرا گیرند و یاد بگیرند چگونه با فشار دیگران برای مصرف مقابله کنند و بر هوش خود غلبه کنند اما  درمان های غیر داروئی یک مداخله تخصصی است که باید از سوی درمانگران آموزش دیده صورت بگیرد.

رحمانی گفت: یک درمانگر اعتیاد باید بیماری اعتیاد را به خوبی بشناسد و علاوه بر این در دوره های متعدد بازآموزی نیز شرکت کند که بدین منظور نیز بهزیستی استان زنجان معاونت پیشگیری به مانند سنوات گذشته امسال نیز با برگزاری یک کارگاه دو روزه درمان های غیر داروئی سعی دارد دانش و مهارت درمانگران خودرا در حوزه درمان اعتیاد به روز کند.

وی با اشاره به این کارگاه گفت: کارگاه مداخلات غیرداروئی ویژه روانشناسان مراکز درمانی و بازتوانی توسط مرکز مشاوره نیک اندیشان تحت نظارت بهزیستی شهرستان خرمدره در دو روز برگزار شده است  که در روز  اول با کلیات مداخلات غیر داروئی را درمان های نگهدارنده و در روز دوم آموزش های پایه به خانواده بیماران  به شرکت کندگان ارائه شده است.

در ادامه تصاویری از برگزاری دوره را مشاهده می کنید:

لینک کوتاه : https://nabzesahar.ir/?p=58087

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.