• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : 7 - ذو القعدة - 1445
  • برابر با : Tuesday - 14 May - 2024
5

گفت وگو با ۳ برگزیده کنکور ۹۳

  • کد خبر : 18473
  • 12 مرداد 1393 - 9:59
گفت وگو با ۳ برگزیده کنکور ۹۳

یاسمن سعیدی نفر اول رشته ریاضی گفت: از هیچ کلاس یا موسسه آموزشی دیگری استفاده نکردم و فقط در کلاس های مدرسه شرکت داشتم البته در آزمون های مختلف شرکت می کردم و در همان آزمون ها هم از عهده تست ها به خوبی برمی آمدم و می دانستم رتبه خوبی در کنکور امسال کسب […]

یاسمن سعیدی نفر اول رشته ریاضی گفت: از هیچ کلاس یا موسسه آموزشی دیگری استفاده نکردم و فقط در کلاس های مدرسه شرکت داشتم البته در آزمون های مختلف شرکت می کردم و در همان آزمون ها هم از عهده تست ها به خوبی برمی آمدم و می دانستم رتبه خوبی در کنکور امسال کسب می کنم.

به گزارش نبض سحر، بالاخره پس از چندین ماه مطالعه و تلاش با شروع زمان انتخاب رشته افراد مجاز به انتخاب رشته کنکور ۹۳ اسامی نفرات برتر کنکور سراسری ۹۳ نیز اعلام شد. کسب رتبه برتر در بین چندین هزار شرکت کننده، قطعا بدون توکل بر خدا و تلاش و پشتکار این نفرات برتر امکان پذیر نبوده است.

یاسمن سعیدی نفر اول رشته ریاضی از تهران مهم ترین دلیل موفقیت خود را لطف خدا، حمایت های مادر و پدر و معلمان و همچنین تلاش خود می داند و به خراسان می گوید: طی ۱۲ سال تحصیل همواره برایم مهم بود که چه کار می کنم چطور باید درس بخوانم و چگونه از زمانی که در اختیار دارم استفاده کنم، به همین دلیل طی تمام این سال ها تلاش کردم به خوبی درس بخوانم.

وی ادامه می دهد: از هیچ کلاس یا موسسه آموزشی دیگری استفاده نکردم و فقط در کلاس های مدرسه شرکت داشتم البته در آزمون های مختلف شرکت می کردم و در همان آزمون ها هم از عهده تست ها به خوبی برمی آمدم و می دانستم رتبه خوبی در کنکور امسال کسب می کنم.

سعیدی ادامه می دهد: از تابستان سال گذشته به مطالعه برای کنکور و تست زدن با جدیت بیشتری پرداختم و پشتکاری که خودم داشتم هم به کمکم آمد. نفر اول رشته ریاضی سال ۹۳ بنا دارد رشته مهندسی برق را برای ادامه تحصیل انتخاب کند.

صدرا صفادوست نیز دانش آموز تبریزی است که رتبه سوم رشته ریاضی را کسب کرده است. او درباره رمز موفقیت خود می گوید: خوشبختانه خانواده من مسئله کنکور را خیلی بزرگ نمی کردند و تلاش داشتند فضای خانه برای درس خواندن من آرام باشد.

این شرایط باعث شد تا من هم از موقعیت مناسب خانه استفاده لازم را ببرم و درس بخوانم. این دانش آموز برتر کنکور تاکید می کند: به نظرم برای درس خواندن مسئله مهم کیفیت است نه کمیت.

وی با بیان این که تلاش خودم در کسب رتبه مناسبی که کسب کردم بسیار تاثیر گذار بوده است، می افزاید: از هیچ کدام از کلاس ها و موسسات آموزشی استفاده نکردم. صفادوست که بنا دارد در رشته مهندسی رایانه ادامه تحصیل دهد تصریح می کند: برنامه ریزی هایم برای دانشگاه را از سال دوم دبیرستان شروع کردم و معمولا روزی ۸ ساعت درس می خواندم.

صدیقه ذبیحی رتبه ۲ کنکور سراسری در رشته علوم انسانی
نیز لطف خداوند، تلاش و همراهی پدر و مادر و همچنین تلاش و پشتکار خود را عامل مهم و تاثیر گذار در کسب رتبه خود می داند و می گوید: از مهر سال ۹۲ با هدف ورود به دانشگاه و با جدیت شروع به مطالعه کردم و فقط در کلاس های مدرسه حضور پیدا کردم بدون آن که در کلاس های موسسات آموزشی دیگر شرکت کنم. البته در آزمون هایی که به صورت آزمایشی برگزار می شد، معمولا رتبه های بالایی کسب می کردم.

دارنده رتبه دوم امسال رشته علوم انسانی می گوید: تلاش می کردم در هر روز تا جایی که درس خواندنم مفید باشد درس بخوانم و معمولا مدت زمان خاصی را برای مطالعه معین نمی کردم.

وی که تصمیم دارد در رشته علوم اجتماعی ادامه تحصیل دهد به داوطلبان سال های آینده کنکور توصیه می کند ابتدا به خدا توکل کنند و سپس با جدیت درس بخوانند و از وقتشان استفاده کنند.


مخاطبان محترم گروه اجتماعی مشرق می توانند اخبار، مقالات و تصاویر اجتماعی خود را به آدرس shoma@mashreghnews.ir ارسال کنند تا در سریع ترین زمان ممکن به نام خودشان و به عنوان یکی از مطالب ویژه مشرق منتشر شود.در ضمن گروه اجتماعی مشرق در صدد است با پیگیری مشکلات ارسالی شما از طریق کارشناسان و مشاوران مجرب پاسخی برای ابهامات مخاطبان عزیز بیابد.

منبع: خراسان

لینک کوتاه : https://nabzesahar.ir/?p=18473

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.