• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : 8 - ذو القعدة - 1445
  • برابر با : Wednesday - 15 May - 2024
10

دستگیری از نیازمندان فقط به ماه رمضان محدود نشود

  • کد خبر : 18257
  • 05 مرداد 1393 - 15:53
دستگیری از نیازمندان فقط به ماه رمضان محدود نشود

امام جمعه خرمدره گفت: دستگیری از نیازمندان و محرومان فقط به ماه رمضان محدود نشودحجت‌ا‌‌لاسلام سید علی حسینی ظهر امروز در جلسه ستاد ساماندهی زکات فطره خرمدره به بیان مطالبی در زمینه فضیلتهای ماه رمضان و ثواب انجام اعمال نیک در این ماه پرداخت. وی با اشاره به اینکه ماه رمضان فرصت مناسبی برای دستگیری […]

امام جمعه خرمدره گفت: دستگیری از نیازمندان و محرومان فقط به ماه رمضان محدود نشودحجت‌ا‌‌لاسلام سید علی حسینی ظهر امروز در جلسه ستاد ساماندهی زکات فطره خرمدره به بیان مطالبی در زمینه فضیلتهای ماه رمضان و ثواب انجام اعمال نیک در این ماه پرداخت.

وی با اشاره به اینکه ماه رمضان فرصت مناسبی برای دستگیری از نیازمندان است، تصریح کرد: خوشبختانه در این ماه شاهد هستیم که خیرین و نیکوکاران با تاسی از سیره امام علی (ع) نیازمندان را همراهی کرده و مشکلات آنها را حل می‌کنند.

امام جمعه خرمدره با تاکید بر اینکه دستگیری از نیازمندان نباید مختص به ماه رمضان باشد، بیان کرد:  در جامعه اسلامی در زمانهای مختلف سال باید به نیازمندان کمک کرد.

حسینی در ادامه با اشاره به برخی از طرحهای اجرایی کمیته امداد طی ماه رمضان اضافه کرد: این نهاد با اجرای طرحهای مشارکتی زمینه بهره‌مندی نیازمندان را فراهم ساخته است.

این مسئول با تقدیر از خدمات انجام شده توسط کمیته امداد در حمایت از جامعه هدف این نهاد  محرومیت‌زدایی انجام شده در جامعه بیان کرد: کمک به نیازمندان نباید محدود به ماه رمضان باشد و باید در همه طول سال نسبت به رسیدگی به امور محرومان توجه شود.

امام جمعه خرمدره تاکید کردظک در ارائه خدمات عزت و آبروی جامعه هدف حفظ شود و بدون منت به مددجویان خدمت ارائه کرد.

در ادامه نیز مدیر کمیته امداد امام خمینی شهرستان خرمدره نیز ارائه گزارشی از برنامههای اجرایی این نهاد طی ماه مبارک رمضان بیان کرد: امسال ۱۵ برنامه و طرح مشارکتی توسط کمیته امداد در ماه رمضان اجرایی می‌شود.

ابوالفضل احمدی با اشاره به این‌که این طرحها از جمله طرحهایی هستند که در طول سال نیز اجرایی می‌شود، تصریح کرد: یکی از اهداف اجرای طرحهای مشارکتی در ماه مبارک رمضان بهره‌گیری از ظرفیت معنوی این ماه و همچنین ارائه خدمات بهتر به محرومان است.

وی با برشمردن طرحهای کوثر، شفا، ماعون، اکرام ایتام، محسنین و طاها به عنوان طرحهای اجرایی این نهاد در ماه رمضان گفت: این طرحها هر یک با هدف خاصی اجرایی می‌شود.

مدیر کمیته امداد امام خمینی شهرستان خرمدره با اشاره به مشارکت مطلوب خیرین در طرحهای اجرایی این نهاد اضافه کرد: خوشبختانه امسال نیز طبق سنوات گذشته شاهد مشارکت خیرین در طرحهای این نهاد هستیم.

این مسئول با اشاره به اینکه از آغاز ماه رمضان تاکنون خیرین در برگزاری ضیافت افطار برای مددجویان و همچنین حل مشکلات آنها در زمینه‌های مختلف امداد را همراهی کرده‌اند، بیان کرد: این امر نشات گرفته از اعتقادات عمیق مذهبی و همچنین حس نوع دوستی است که در بین مردم شهرستان وجود دارد.

احمدی در ادامه با اشاره به جمع‌آوری زکات فطره همزمان با عید فطر در شهرستان گفت: امسال زکات فطره در ۳۰ مسجد شهرستان جمع‌آوری میشود.

وی با اشاره به اینکه زکات فطره همزمان با روز عید فطر در شهرستان جمع‌آوری میشود، تصریح کرد: بر اساس ابلاغیه دفتر مرکزی امسال زکات جمع‌آوری شده در همان روز عید فطر بین نیازمندان توزیع خواهد شد.

مدیر کمیته امداد امام خمینی شهرستان خرمدره هدف از این کار را توزیع یکپارچه کمکها و رساندن آن به دست نیازمندان واقعی اعلام کرد و گفت: این مبالغ در بین نیازمندان شناسایی شده توسط هیئت امنا، موسسات خیریه، کمیته امداد و …. توزیع خواهد شد.

این مسئول در پایان با تقدیر از مردم شهرستان به علت همکاری مطلوب با کمیته امداد شهرستان از آنها خواست در ادامه سال نیز کمیته امداد را در ارائه خدمات به جامعه هدف همراهی کنند.

همچنین در ادامه این جلسه  مسئول زکات شهرستان خرمدره نیز ضمن بیان مطالبی در زمینه آثار و نتایج مثبت پرداخت زکات در جامعه تصریح کرد: در دین اسلام نیز تاکید بسیاری بر انجام این امر مهم شده است.

حجت‌الاسلام علی یوسفی با اشاره به اینکه هدف از جمع‌آوری زکات محرومیت‌زدایی و کمک به محرومان است، اضافه کرد: در این راستا از ظرفیت مبلغان نیز استفاده شده و در ماه رمضان با اعزام مبلغان به مناطق مختلف نسبت به تبلیغ این امر مهم اقدام شده است.

انتهای پیام

لینک کوتاه : https://nabzesahar.ir/?p=18257

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.