• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : 1 - ذو القعدة - 1445
  • برابر با : Wednesday - 8 May - 2024
10

اقتصاد مقاومتی خوداتکایی و عدالت اجتماعی را محقق می سازد

  • کد خبر : 12274
  • 13 اسفند 1392 - 8:42
اقتصاد مقاومتی خوداتکایی و عدالت اجتماعی را محقق می سازد

نایب رییس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی گفت: اقتصاد مقاومتی خود اتکایی و عدالت اجتماعی را محقق می سازد.محمد رضا خانمحمدی افزود: عدالت اجتماعی در حوزه اقتصادی جایگاه ویژه ای دارد و در دین مبین اسلام نیز به تحقق این مهم تاکید جدی شده است. وی یادآورشد: یکی از محورهای مهم و اساسی […]

نایب رییس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی گفت: اقتصاد مقاومتی خود اتکایی و عدالت اجتماعی را محقق می سازد.محمد رضا خانمحمدی افزود: عدالت اجتماعی در حوزه اقتصادی جایگاه ویژه ای دارد و در دین مبین اسلام نیز به تحقق این مهم تاکید جدی شده است.

وی یادآورشد: یکی از محورهای مهم و اساسی در ابلاغ سیاستهای کلان اقتصاد مقاومتی مقام معظم رهبری توجه به عدالت اجتماعی و رفع کمبودهای موجود است.

خانمحمدی افزود: سیاستهای اقتصاد مقاومتی یکی از برنامه های مهم و اثرگذار در حوزه پیشبرد اهداف توسعه بلند مدت نظام جمهوری اسلامی است که تصمیم گیری ها و اتخاذ راهبردها را با بینش بهتری تسهیل می کند.

وی اظهار کرد: توجه به ظرفیتهای موجود کشور و سرمایه گذاری مناسب پایه و اساس رشد اقتصادی کشور است و این مهم نقش بی بدیلی در تحقق اقتصاد مقاومتی دارد.

نماینده مردم ابهر و خرمدره در مجلس شورای اسلامی گفت: متاسفانه طی سالهای گذشته از منابع و ظرفیتهای سرشار کشور استفاده چندانی نشده که عامل برخی عقب ماندگی ها است.

وی با اشاره به اینکه مقام معظم رهبری همواره بر خود اتکایی و کاهش وابستگی ها تاکید فراوانی دارند اظهار کرد: بهره گیری مطلوب از منابع خدادادی با استفاده از دانش و تکنولوژی روز به طور یقین آثار مفیدی به همراه دارد.

خانمحمدی افزود: نبود دانش فنی لازم در بخش های استراتژیک کشور مانند نفت و گاز موجب شده صادرات و در آمدهای ناشی از آن چندان مطلوب نباشد.

وی یادآورشد: همکاری مجلس، دولت و مردم در تحقق اقتصاد مقاومتی نقش تعیین کننده ای دارد و نیازمند آگاهی و اطلاع رسانی لازم برای اثر گذاری بهتر است.

 

منبع:ایرنا

لینک کوتاه : https://nabzesahar.ir/?p=12274

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 1در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۱
  1. باسلام ، نبود تکنولوژی جدید در بخش نفت و انرژی در ۳۵ سال اخیر به جهت تحریم های اقتصادی ، متاسفانه در تمامی جهات به ضرر کشور ما تمام شده است و این در حالیست که کشورهای حاشیه خلیج از این مسئله نهایت استفاده را برده اند و در قسمت هایی که با ما مشترک بوده اند بالاترین بهره برداری ها را کرده اند و با همان درآمد های سرشارشان بر علیه منافع کشور ما قدم برداشته اند و کشوری مانند ….در خلیج فارس ، امروز می تواند بودجه ی نابودی یک کشور برادر و مسلمان را عهده دارگردد و این در حالیست که بعد از شکر آب شدن رابطه اروپا و روسیه ما می توانیم بزرگترین تولید کننده و برآورده کننده انرژی اروپا باشیم و این بستگی به پیشرفت گفتگوهای ما و اروپا و آمریکا دارد البته اگر دوستی ما و روسیه قدمی بر علیه مصلحت و منافع ما نباشد یعنی در این قضیه ما منافع خود را بر منافع روسیه که همواره بر مصلحت خود قدم برداشته عمل کنیم ، البته برابری مصرف داخلی با صادرات گاز هم مانع بزرگی است که تنها چاره کار استفاده از تکنولوژی روز است . که باز به به گفتگو ها ربط دارد و پیچیده می باشددر نهایت ما امروز نیاز داریم که با جهان از در تعامل و گفتگو در آیم تا حرفی برای گفتن داشته باشیم والا بر مشکلات ما اضافه خواهد شد ودر این عرصه کسی تاب می آورد که عاقلانه ترین راه را انتخاب کند . با تشکر

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.