• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : 9 - ذو القعدة - 1445
  • برابر با : Thursday - 16 May - 2024
5

از بین رفتن انگیزه فعالیت فوتبال در زنجان

  • کد خبر : 8343
  • 19 آذر 1392 - 10:30
از بین رفتن انگیزه فعالیت فوتبال در زنجان

مشکلات موجود در فوتبال زنجان انگیزه فعالیت را از فعالان این رشته ورزشی گرفته است و موجب شده تا همدلی فعالان این رشته محبوب از بین برود. نام فوتبال این روزها با واژه مشکل عجین شده و با هر کس که در این مورد صحبت می‌شود نخستین مطلبی که می‌شنوی معضلات پیرامون این ورزش است. […]

مشکلات موجود در فوتبال زنجان انگیزه فعالیت را از فعالان این رشته ورزشی گرفته است و موجب شده تا همدلی فعالان این رشته محبوب از بین برود.

نام فوتبال این روزها با واژه مشکل عجین شده و با هر کس که در این مورد صحبت می‌شود نخستین مطلبی که می‌شنوی معضلات پیرامون این ورزش است.

زنجان گرچه فوتبال قابل توجهی به لحاظ داشتن تیم در لیگ‌های کشوری ندارد، ولی گویا مسائل پیرامونی آن البته در اشل خود مانند کشور و شاید هم بدتر از آن است.

این ورزش با وجود داشتن علاقمندان فراوان کج‌دار و مریض حرکت کرده و هر از چند گاهی البته با نزدیک شدن به آغاز مسابقات لیگ از نوع دسته سوم آن، صحبت‌ها در مورد حضور تیمی از زنجان در فوتبال شنیده می‌شود که بنا به گفته اهالی آن در راستای تبلیغ شخصیت‌های ورزش دارای مسئولیت انجام می‌شود.

اما با گذشت ایام و به نتیجه نرسیدن وعده‌ها سکوتی خاص در عرصه ورزش فوتبال استان حاکم شده و فعالان آن مغموم و شاید نالان از شرایط دل به آینده نامعلوم دیگری خوش می‌کنند.

نزدیکان به فوتبال استان زنجان از جمله هیئت اختلاف نظرها و نداشتن هدف و آوای مشترک را از دلایل عدم موفقیت فوتبال در این استان می‌دانند به طوری بودن فرد در مجموعه اداره فوتبال استان به معنی گل و بلبل و نبودنش به منزله بد و غیر قابل تحمل بودن همه چیز است.

در این راستا شاید مقایسه زنجان با دیگر استان‌هایی که بسیار دیرتر از آن وارد فعالیت‌های فوتبال شده‌ و در حال حاضر تیم در لیگ‌های مختلف کشوری دارند را دلیل صحت ادعاهای مطرح شده در مورد مشکلات عمیق این ورزش در زنجان باشد.

*چرا صنایع زنجان درگیر حمایت از ورزش نمی‌شوند

برخی فعالان ورزش در زنجان می‌گویند ورزش زنجان به صورت خود رو در حال حرکت است و کسی در مورد آن مسئولیت قبول نمی‌کند و گرنه چرا باید با وجود این همه صنعتی که از فضای این استان برای فعالیت و سود آوری استفاده می‌کنند ریالی برای ورزش آن هزینه نکنند که نوعی مسئولیت اجتماعی محسوب می‌شود.

بیشتر اعتراض‌های موجود به فعالیت صنعتی به مانند کارخانجات روی در زنجان است که با وجود آلودگی‌هایی که ایجاد می‌کنند حاضر نیستند هیچ نوع هزینه‌ای در این مورد انجام دهند.

البته بنا به گفته برخی از فعالان فوتبال برخی از شرکت‌های روی علاقمند به فعالیت در ورزش استان هستند ولی کسی آنها را تحویل نمی‌گیرد.

در این میان به دنبال تغییر و تحولات ایجاد شده در کشور فعالان ورزش فوتبال انتظار ورود مسئولان به مقوله ورزش را دارند که در این میان بیشترین مسئولیت را متوجه نمایندگان مجلس به لحاظ جایگاه حقوقی آنها می‌دانند.

یکی از فعالان ورزش فوتبال در این رابطه با اذعان به اختلافات موجود در بین اهالی فوتبال زنجان گفت: کسی منکر این اختلافات نیست ولی این مسئله نباید موجب سوءاستفاده برای عدم حمایت از این ورزش شود.

در این میان آنچه که بسیار مشهود است فروپاشی فوتبال استان زنجان، به تبع از هم گسیختگی موجود در تیم‌های آن است به نحوی که تیم‌های نامدار این ورزش به دلیل وضعیت بد اقتصادی از هم پاشیده است.

اما آیا هیئت فوتبال استان زنجان در این میان کاری انجام می‌دهد یا اینکه کارها به روال گذشته پیش خواهد رفت در حالیکه پر واضح است که فلسفه وجودی هیئت فوتبال به تیم‌ها وابسته است.

در این میان آنچه بیش از همه آزار دهنده است گلایه اهالی فوتبال زنجان از همدیگر است، آنها به محض مواجه با سؤالی در مورد وضعیت فوتبال اقدام به انکار توانایی‌های یکدیگر کرده و حتی همکاران خود را متهم به اعمال خلاف قانون از جمله در حوزه امور مالی می‌کنند.

در این میان آنچه که مورد تایید فعالان فوتبال در زنجان است از بین رفتن انگیزه در این ورزش در بین آنها است.

انتهای پیام/منبع:فارس

لینک کوتاه : https://nabzesahar.ir/?p=8343

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.