• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : 21 - ذو القعدة - 1445
  • برابر با : Tuesday - 28 May - 2024
3

حمیدی اعلام کرد: برخی معدن کاران زنجانی با قوانین محیط زیست آشنا نیستند

  • کد خبر : 34755
  • 26 خرداد 1394 - 17:58
حمیدی اعلام کرد: برخی معدن کاران زنجانی با قوانین محیط زیست آشنا نیستند

زنجان-رئیس سازان نظام‌ مهندسی استان زنجان بااشاره به آشنانبودن معدن کاران باقوانین محیط زیست گفت:باید با روش نوین عملیات معدن کاری و رعایت موازین حفظ محیط‌زیست، عملیات معدن کاری را انجام داد.     به گزارش نض سحر به نقل از خبرنگار مهر، مهدی حمیدی ظهر سه شنبه در اولین همایش و نشست مشترک سازمان […]

زنجان-رئیس سازان نظام‌ مهندسی استان زنجان بااشاره به آشنانبودن معدن کاران باقوانین محیط زیست گفت:باید با روش نوین عملیات معدن کاری و رعایت موازین حفظ محیط‌زیست، عملیات معدن کاری را انجام داد.

 

 

به گزارش نض سحر به نقل از خبرنگار مهر، مهدی حمیدی ظهر سه شنبه در اولین همایش و نشست مشترک سازمان نظام‌مهندسی معدن، اتاق بازرگانی و محیط‌زیست، افزود: توسعه ملی و تولید ماده معدنی در چرخه زنجیر و خوشه صنعتی بر کسی پوشیده نیست و تا ماده معدنی نباشد تولید محقق نمی‌شود.

حمیدی تاکید کرد: در استان زنجان ۷۵۰ نفر عضو سازمان نظام‌مهندسی معدن هستند و این نیروی انسانی بزرگ‌ترین سرمایه برای توسعه است.

وی به چالش‌های فراروی معدن کاران اشاره کرد و گفت: موضوع محیط‌زیست از چالش‌های بزرگ پیش روی بهره‌برداران معادن در استان زنجان است.

حمیدی تأکید کرد: اداره کل محیط‌زیست به‌عنوان متولی حفظ منابع زیست‌محیطی فعالیت معدن کاران را عامل اصلی تخریب محیط‌زیست و طبیعت می‌داند.

وی با بیان اینکه معدن کاران در رشد و توسعه اشتغال‌زایی جامعه نقش بسیار بسزایی دارند، هدف از تأسیس نظام‌مهندسی معدن را حفظ و افزایش بهره‌وری منابع معدنی، ترویج اصول فنی و مهندسی معدن در فعالیت‌های معدنی و ارتقا دانش آنها عنوان کرد.

رئیس سازمان نظام‌مهندسی استان زنجان اظهار داشت: صنعت، معدن و تجارت، حفاظت محیط‌زیست، خانه صنعت و نظام‌مهندسی معدن استان زنجان توافق چهارجانبه ای را سال ۹۳ انجام دادند.

وی گفت: این توافق باهدف ایجاد بستری مناسب برای سرمایه‌گذاری و فعالیت معدن کاری و صنایع معدنی، به همراه رعایت مسائل زیست‌محیطی، ارتقا سطح کیفی و کمی تولید با روش‌های نوین معدن کاری، ایجاد زیرساخت های مناسب در محیط‌زیست و آموزش مسئولان فنی در معدن در رشته محیط‌زیست انجام شد.

حمیدی وجود معارض و عدم آشنایی مسئولان محلی با قوانین و مقررات، بالابود هزینه تمام‌شده استخراج، عدم صادرات و بازرگانی و بالا بودن هزینه‌های ماشین‌آلات را از مهم‌ترین مشکلات معدن کاران عنوان کرد.

وی افزود: متأسفانه بسیاری از معدن کاران با قوانین محیط زیست آشنا نیستند و در این راستا این سازمان بر اطلاع‌رسانی و آموزش معدن کاران توجه ویژه دارد.

 

 

لینک کوتاه : https://nabzesahar.ir/?p=34755

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.