• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : 12 - ذو القعدة - 1445
  • برابر با : Sunday - 19 May - 2024
1

عرصه فرهنگی جامعه نیازمند برنامه ریزی و رصد مسوولان است

  • کد خبر : 34454
  • 22 خرداد 1394 - 15:17
عرصه فرهنگی جامعه نیازمند برنامه ریزی و رصد مسوولان است

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان گفت: دشمنان با تمام توان وارد عرصه جنگ فرهنگی علیه ایران اسلامی شده اند و اکنون این عرصه نیازمند برنامه ریزی و رصد مسوولان است تا بتوان در مقابل تهاجم آنان ایستادگی کرد. آیت الله علی خاتمی در خطبه های نماز جمعه این هفته زنجان افزود: […]

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان گفت: دشمنان با تمام توان وارد عرصه جنگ فرهنگی علیه ایران اسلامی شده اند و اکنون این عرصه نیازمند برنامه ریزی و رصد مسوولان است تا بتوان در مقابل تهاجم آنان ایستادگی کرد.

آیت الله علی خاتمی در خطبه های نماز جمعه این هفته زنجان افزود: فرهنگ اساس و ریشه هر مملکتی است و شاخص هویتی و رفتاری مردم آن جامعه محسوب می شود.

وی یادآورشد: فرهنگ را می توان به خون جاری در رگ های انسان تشبیه کرد که مایه ی حیات و موجب زندگی فرد است.

آیت الله خاتمی اظهار کرد: دشمنان برای آنکه در توطئه ها و دسیسه های خود موفق باشند، در نخستین گام، حوزه فرهنگ هر جامعه ای را مورد هدف قرار می دهند.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان با اشاره به اینکه دشمنان برای کم رنگ کردن هویت ملی این مملکت تلاش می کنند، گفت: رهبر معظم انقلاب بارها در مراسم ها و مناسبت های گوناگون خطر تهاجم و شبیخون فرهنگی دشمنان علیه نظام اسلامی را متذکر شده اند.

وی خاطر نشان کرد: همانگونه که رهبر فرزانه انقلاب فرموده اند دشمنان تاب و تحمل فرهنگ انقلابی ملت ایران را ندارند و از این رو در تلاش برای کم رنگ و نابود کردن آن هستند.

آیت الله خاتمی با بیان اینکه دشمنان در شبیخون فرهنگی به صورتی آرام در بطن جامعه نفوذ می کنند و به مرور ارزش ها را نابود می سازد، گفت: مهمترین هدف دشمنان در تهاجم فرهنگی علیه ملت ایران عبارت از نابود کردن ایمان، باورهای دینی و عقیدتی مردم است.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان به پیروزی ملت ایران در هشت سال جنگ تحمیلی اشاره کرد و گفت: امروز ملت در جنگی به مراتب مهمتر از جنگ نظامی به سر می برند و دشمنان از تمامی عرصه های سیاسی، اقتصادی، امنیتی و فرهنگی این کشور را مورد هجمه قرار داده اند.

وی با تاکید بر اینکه همه ملت باید نسبت به توطئه های دشمنان در جنگ فرهنگی هوشیار باشند، افزود: در صورتی که کسی اهمیت این جنگ را نداند، از ارزش ها و فرهنگ نظام غافل شده است.

آیت الله خاتمی یادآورشد: امروز دشمنان با نقش تهاجمی خود، ارزش های انقلاب و نظام اسلامی را مورد هدف قرار داده اند و مهمترین راه مقابله و مبارزه با آن حفظ هوشیاری و شناخت دشمن است.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان به سپری شدن بیش از ۷۰ روز از حمله آل سعود به کشور یمن اشاره کرد و گفت: در این مدت بیش از سه هزار نفر شهید، بیش از ۱۰ هزار نفر مجروح و بالغ بر یک میلیون نفر آواره شده اند.

وی با بیان اینکه حتی کفار نیز حرمت ماه شعبان و رجب را نگاه می داشتند و در آن دست از جنگ می کشیدند، اظهار کرد: رژیم آل سعود که خود را خادم الحرمین معرفی می کند در این جنگ نشان داد که ارزشی برای دستورات اسلام قایل نیست.

آیت الله خاتمی به شکست اردوغان در این دوره از انتخابات ریاست جمهوری ترکیه اشاره و خاطر نشان کرد: اردوغان با حضور ۱۳ ساله خود بر کرسی ریاست جمهوری این کشور قصد احیای حکومت عثمانی را داشت که مردم ترکیه در این انتخابات گوش مالی مناسبی به وی دادند.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان به فرا رسیدن ۲۷ خرداد مصادف با سالروز تشکیل جهاد کشاورزی و روز بیابان زدایی اشاره کرد و گفت: پس از پیروزی انقلاب اسلامی، امام خمینی(ره) با دقت نظری که داشتند متوجه شدند که همچنان ویرانه های باقی مانده از دوران طاغوت مشاهده می شود و از این رو دستور تشکیل جهاد کشاورزی برای برطرف سازی محرومیت از روستاها و انتقال امکانات به این مناطق را داد.

وی ادامه داد: امروز می توان در بسیاری از روستاهای کشور شاهد احداث بناها و امکانات مختلفی بود که همگی ثمره پیروزی انقلاب اسلامی است.

آیت الله خاتمی با تاکید بر افزایش روز افزون آلایندگی و هدر رفت منابع، تصریح کرد: مردم باید متوجه باشند که زمین دیگری برای زندگی انسان وجود ندارد و ادامه این روند می تواند به نابودی حیات آنان منجر شود.

وی به نابودی جنگل ها و مراتع بر اثر سودجویی انسان ها و برخی حوادث طبیعی اشاره کرد و جنگل ها را میراث گذشتگان برای آیندگان و ثروتی ملی برشمرد.

نماینده ولی فقیه در استان زنجان به فرا رسیدن سالروز تشکیل گروه فداییان اسلام در سال ۴۴ اشاره کرد و این گروه را نخستین تیمی خواند که مبارزه مسلحانه علیه طاغوت را آغاز کردند.

انتهای پیام /ایرنا

لینک کوتاه : https://nabzesahar.ir/?p=34454

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.