• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : 12 - ذو القعدة - 1445
  • برابر با : Sunday - 19 May - 2024
5

انتخاب حوزه‌های ابهر، خرمدره و سلطانیه برای برگزاری انتخابات الکترونیک

  • کد خبر : 34354
  • 20 خرداد 1394 - 17:29
انتخاب حوزه‌های ابهر، خرمدره و سلطانیه برای برگزاری انتخابات الکترونیک

استاندار زنجان با بیان اینکه وزارت کشور ۱۴ حوزه را برای برگزاری انتخابات الکترونیک انتخاب کرده است، گفت: در استان زنجان حوزه‌های ابهر، خرمدره و سلطانیه برای برگزاری انتخابات به شکل الکترونیکی انتخاب شده است. جمشید انصاری امروز در جلسه با فعالان حوزه آی‌سی‌تی اظهار داشت: با توجه به اینکه یکی از محورهای توسعه استان […]

استاندار زنجان با بیان اینکه وزارت کشور ۱۴ حوزه را برای برگزاری انتخابات الکترونیک انتخاب کرده است، گفت: در استان زنجان حوزه‌های ابهر، خرمدره و سلطانیه برای برگزاری انتخابات به شکل الکترونیکی انتخاب شده است.

جمشید انصاری امروز در جلسه با فعالان حوزه آی‌سی‌تی اظهار داشت: با توجه به اینکه یکی از محورهای توسعه استان زنجان ایجاد قطب برق، الکترونیک و آی‌تی‌ است، باید از ظرفیت‌های موجود در این بخش به بهترین نحو استفاده کرد.

وی ابراز کرد: با توجه به وجود فارغ‌التحصیلان در حوزه آی‌تی و کامپیوتر فعالیت در عرصه آی‌تی و الکترونیک می‌تواند زمینه اشتغال تعداد زیادی از افراد تحصیل کرده در این بخش را فراهم کند.

استاندار زنجان با اشاره به اینکه فعالیت در حوزه آی‌تی فراملی است، بیان کرد: با توجه به اینکه فعالیت در برخی بخش‌های صنعتی و تولیدی با محدودیت مواجه است، اعمال محدودیت در این حوزه کمتر امکان‌پذیر است.

وی با تأکید بر نگاه اقتصادی به فعالیت‌های اقتصادی در حوزه الکترونیک و آی‌تی گفت: کیفیت و قیمت خدمات ارائه شده باید مورد توجه فروشنده یا عرضه کنددگان قرار گیرد و شرکت‌ها برای رفتارهای تجاری و اقتصادی آموزش ببینند.

انصاری با اشاره به لزوم داشتن نگاه بلندمدت در کارهای اقتصادی و خدماتی عنوان کرد: برنامه‌ریزی‌ها باید برای حضور طولانی مدت در بازارها انجام شود.

وی با اشاره به اینکه کار تجاری و اقتصادی نیازمند مهارت و تجربه است، ابراز کرد: هر واحد تولیدی کوچک یا متوسط توانایی صادرات را ندارد و این مسئولیت باید بر عهده شرکت‌های صادراتی قرار گیرد.

استاندار زنجان در مورد نحوه عملکرد پارک‌های علم و فناوری تصریح کرد: با تصمیم وزارت علوم پارک‌های علم و فناوری از حالت دانشگاهی خارج می‌شوند و حالت استانی پیدا می‌کنند تا همه دانشگاه‌ها و شرکت‌ها از ظرفیت آن استفاده کنند.

وی بیان کرد: با ایجاد پارک‌های جدید سیاست‌گذاری آن به یک هیئت امنای استانی واگذار  از اعتبارات استانی نیز برای رونق و توسعه پارک استفاده می‌شود.

انصاری از حمایت‌های استان برای فعالیت شرکت‌ها در زمینه الکترونیک و آی‌تی گفت: در راستای اجرای برنامه‌های ترویجی، جشنواره‌های موثر برای معرفی استان به عنوان قطب این حوزه و تبادل اطلاعات و شناسایی بازارها برای یافته ها برگزار می‌شود.

وی با اشاره به اینکه ایجاد پنجره واحد تکلیف قانونی برنامه پنجم توسعه است، به اطلاع‌رسانی در ازتباط یا کارهای انجام شده توسط دستگاه‌های دولتی و توانمندی‌های شرکت‌های خصوصی تأکید کرد و افزود: با توجه به تغییرات روزمره و گسترش فناوری‌های جدید باید قوانین کشور در حوزه آی‌تی تغییر یابد.

استاندار زنجان در مورد نحوه برگزاری انتخابات در سطح کشور عنوان کرد: وزارت کشور ۱۴ حوزه را برای برگزاری الکترونیکی انتخابات مجلس شورای اسلامی به شکل پایلوت انتخاب کرده است.

وی ابراز کرد: در استان زنجان حوزه‌های ابهر، خرمدره و سلطانیه برای برگزاری انتخابات به شکل الکترونیکی انتخاب شده است.

انصاری با اشاره به اینکه برگزاری اتخابات دوره دهم مجلس شورای اسلامی به ۵ هزار میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد، خاطر نشان کرد: کلان شهرها به دلیل برخورداری از مناطق روستایی کمتر برای برگزاری انتخابت به شیوه الکترونکی پیشنهاد شدند.

وی بیان کرد: برای برگزاری انتخابات به این شیوه با توجه به اینکه منابع اعتباری آن در دولت پیش‌بینی نشده، استان‌ها خود باید هزینه آن را تقبل کنند.

انتهای پیام/ تسنیم

لینک کوتاه : https://nabzesahar.ir/?p=34354

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.