• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : 12 - ذو القعدة - 1445
  • برابر با : Sunday - 19 May - 2024
2

مقام معظم رهبری اندیشه و خط امام را بهتر از همه می‎شناسند

  • کد خبر : 34150
  • 15 خرداد 1394 - 21:58
مقام معظم رهبری اندیشه و خط امام را بهتر از همه می‎شناسند

نماینده ولی فقیه در استان زنجان گفت: مقام معظم رهبری همواره فکر، اندیشه و خط امام را بهتر از همه می‎شناسند و به آن پایبند هستند. آیت‎الله علی خاتمی در خطبه‏‌های نماز جمعه با اشاره به سالروز ولادت میرزا کوچک‌خان جنگلی در سال ۱۲۹۸ هجری قمری اظهار داشت: میرزا کوچک جنگلی جوانمردانه انقلاب گیلان را […]

نماینده ولی فقیه در استان زنجان گفت: مقام معظم رهبری همواره فکر، اندیشه و خط امام را بهتر از همه می‎شناسند و به آن پایبند هستند.

آیت‎الله علی خاتمی در خطبه‏‌های نماز جمعه با اشاره به سالروز ولادت میرزا کوچک‌خان جنگلی در سال ۱۲۹۸ هجری قمری اظهار داشت: میرزا کوچک جنگلی جوانمردانه انقلاب گیلان را یاری کرد.

وی با بیان اینکه میرزا کوچک روحانی و عالم بزرگی بود، افزود: برخی افراد می‎خواستند با انتخاب لقب خان برای میرزا کوچک مقاومت مردانه این عالم را کمرنگ کنند.

این خطیب جمعه با اشاره به ۱۵ خرداد سال ۱۳۴۲ گفت: عبد‌خدایی از دودمان روحانیت است و آیت‎الله شیخ غلام‌حسین عبد‌خدایی با رضا خان در افتاد و رضا خان وی را به مشهد مقدس تبعید کرد تا به درجه رضوان الهی رسید.

نماینده ولی فقیه در استان زنجان ادامه داد: اولین گروه مسلمان که با مشی ملسحانه در مقابل استبداد داخلی و استعمار خارجی ایستادند یاران نواب صفوی بودند که عبد‌خدایی نیز از یاران شهید نواب صفوی بود.

آیت‎الله خاتمی با بیان اینکه عبد‌خدایی با نواب صفوی زندگی کرده است، افزود: آیت‎الله بروجردی در تربیت علمای دین اهتمام تمام داشت.

وی با اشاره به ۱۵ خرداد سال ۱۳۴۲ یادآور شد: قیام مردم در این زمان بر علیه شاه شکل گرفت و ۱۵ خرداد سند مخالفت ملت با استبداد و استعمار بود.

خطیب جمعه زنجان گفت: ۱۵ خرداد در عین حال که مصیبت برای مردم ایران بود اما مبدا جنبش بود و پرتوی از دستاورد انقلاب اسلامی و خمیر‌مایه پیروزی انقلاب اسلامی بود.

نماینده ولی فقیه در استان زنجان با اشاره به ۱۶ خرداد روز حضور مردم در مراسم تشیع امام خمینی (ره) یادآور شد: ۱۱ میلیون نفر جمعیت در این روز حضور داشتند و پیکر امام را مشایعت کردند.

آیت‎الله خاتمی با بیان اینکه پس از ۲۶ سال نیز مراسم به صورت باشکوه برگزار شد، افزود: باید از مردم و دست‎اندرکارانی که موجب اعزام مردم زنجان به مرقد مطهر امام خمینی (ره) شدند باید تقدیر کرد.

وی با اشاره به اینکه ۱۴ خرداد روز غم باری برای ما بود، افزود: اما با تصمیم شایسته و به جای خبرگان رهبری حضرت آیت‎الله خامنه‎ای به عنوان رهبر معظم انقلاب معرفی شدند.

خطیب جمعه زنجان با بیان اینکه امام خمینی (ره) تدابیر پدرانه و با محبتی نسبت به مقام معظم رهبری دارند، افزود: از دیدگاه امام، مقام معظم رهبری سربازی فداکار در جبهه جنگ، معلمی آموزنده در محراب، خطیبی توانا در جمعه و جماعات و راهنمای دلسوز در صحنه انقلاب و در خط مستقیم اسلام و عالم به دین و سیاست است.

نماینده ولی فقیه در استان زنجان با اشاره به اینکه در ۲۶ سال گذشته مقام معظم رهبری همواره فکر، اندیشه و خط امام را بهتر از همه می‎شناسند و به آن پایبند هستند، افزود: از دیدگاه مقام معظم رهبری مکتب امام خط روشن ملت ما است.

آیت‎الله خاتمی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در حرم مطهر امام خمینی (ره) در سال جاری افزود: بیانات رهبری در هفت محور ترسیم شد که باید همه افراد جامعه به این محورها توجه کنند.

وی با تقدیر از حضور مردم زنجان در مراسم‎های مختلف در این سه روز خاطرنشان کرد: امیدوارم خداوند به همه جزای خیر دهد.

نماینده ولی فقیه در استان زنجان با اشاره به ۱۸ خرداد هفته نکو داشت مساجد افزود: ۲۰ خرداد نیز سالروز وفات یکی از یاران امام خمینی (ره)  آیت‎الله سعیدی است که در زیر شکنجه‎های ستمشاهی به درجه رفیع شهادت رسید.

آیت‌‏الله خاتمی با اشاره به ۲۰ خرداد سال ۶۰ و عزل بنی‎صدر از فرماندهی کل قوا گفت: پس از عزل وی مردم روحیه گرفته و مخصوصا رزمندگان در جبهه با قدرت تمام جنگ را ادامه دادند.

انتهای پیام/فارس

 

لینک کوتاه : https://nabzesahar.ir/?p=34150

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.