• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : 12 - ذو القعدة - 1445
  • برابر با : Sunday - 19 May - 2024
2

اندیشه های امام خمینی(ره) درمیان نسل جوان ترویج شود

  • کد خبر : 33271
  • 30 اردیبهشت 1394 - 7:33
اندیشه های امام خمینی(ره) درمیان نسل جوان ترویج شود

استاندار زنجان بر استمرار اندیشه های امام خمینی (ره) تأکید کرد و گفت: باید آرمانها و اندیشه های این امام بزرگوار در بین نسل جوان به خوبی ترویج شود. جمشید انصاری شامگاه یکشنبه در نشست خبری با خبرنگاران، با اشاره به اینکه به برگزاری مراسم ارتحال امام خمینی (ره) نزدیک می شویم افزود: ملت قدر […]

استاندار زنجان بر استمرار اندیشه های امام خمینی (ره) تأکید کرد و گفت: باید آرمانها و اندیشه های این امام بزرگوار در بین نسل جوان به خوبی ترویج شود.

جمشید انصاری شامگاه یکشنبه در نشست خبری با خبرنگاران، با اشاره به اینکه به برگزاری مراسم ارتحال امام خمینی (ره) نزدیک می شویم افزود: ملت قدر شناس ایران همه ساله به پاس حق بزرگی که امام برگردن ملت داشتند مراسم با شکوهی را برگزار می کنند.

وی اظهار داشت: طبق سنوات گذشته ستاد بزرگداشت ارتحال امام امسال هم ۶ هزار نفر را به مرقد امام اعزام خواهد کرد و این استان چون جزو استانهای نزدیک به تهران بوده مسیر تردد بسیاری از استانهای دیگر است و در این میان تمهیدات امنیتی باید بسیار مورد توجه قرار گیرد.

استاندار زنجان گفت: باید اندیشه ها و آرمانهای امام به نسل امروز که امام را درک نکرده اند و هم برای نسل اول و دوم که امام را دیده اند باز خوانی شود تا آشنایی با اندیشه های امام استمرار پیدا کند.

کسب و کار خرد و برای واحدهای کمتر از ۵۰ نفر اشتغال ایجاد می‌شود

انصاری به بحث توسعه کسب و کار خرد اشاره کرد و گفت: ارائه تسهیلات لازم برای رونق این نوع کسب و کارها و رفع موانع پیش روی آنها از نکات مندرج در ابلاغیه مورد نظر است و کسب و کار خرد و متوسط برای واحدهای کمتر از ۵۰ نفر اشتغال ایجاد می شود.

وی گفت: تسهیل و روان سازی صدور مجوزهای کسب و کار خرد و متوسط از مباحث موجود در ابلاغیه است و در این مصوبه راهکارهایی برای پیشگیری از مواجه شدن با مشکلی که طرح های قبلی داشتند لحاظ شده است.

استاندار زنجان همکاری شهرداریها و اداره راه و شهرسازی برای پیشبرد طرح تسهیل کسب و کار خرد و متوسط را ضروری دانست و گفت: باید زمین مناسب برای این مهم توسط این دو نهاد لحاظ شود.

انصاری تصریح کرد: در اختیار قرار دادن مغازه به صورت اجاره کوتاه مدت و بدون ایجاد حق انتفاع از جمله راهکارهای پیش‌بینی شده برای روان سازی کسب و کار خرد است.

وی افزود:برای بهره‌مندی افراد از این تسهیلات مدت زمان خاصی تعیین می‌شود.

استاندار زنجان بیان کرد: در راستای توسعه کسب و کار تسهیلات استانی برای این مهم پیش بینی شده و تا پایان هفت جاری ابلاغ می شود.

رسانه هاحافظ منافع ملی باشند

وی با اشاره به اینکه انتخابات مجلس شورای اسلامی در پیش رو است افزود: رسانه ها باید فضای امنیتی لازم برای انعکاس اخبار انتخاباتی را مد نظر قرار دهند.

استاندار زنجان یادآور شد: در فضای انتخابات حرفهای زیادی زده می‌شود و کسی هم در صدد پاسخگویی به آنها نیست ولی رسانه‌ها باید در این مورد حافظ منافع ملی باشند و از انعکاس اخباری که امنیت ملی و اجتماعی مردم را به خطر می‌اندازد پرهیز کنند.

انصاری افزود: برخی از صحبتهای انتخاباتی اگر منعکس شود فقط کاربرد محلی دارد و نباید با انتشار آن آرامش مردم را به هم زد.

وی ۲۸ خرداد ماه را زمان استعفای مسئولان برای حضور در فعالیت‌های انتخاباتی پیش رو اعلام کرد کرد و گفت: اعضای ستاد انتخابات تا اواسط خرداد ماه مشخص می‌شوند.

استاندار زنجان گفت: رسانه ها باید فضای انتخاباتی را در راستای مصحلت مردم گرم کنند.

گاز رسانی به ۲۰۰ روستای زنجان در سالجاری

انصاری با بیان اینکه در سفر ریئیس جمهور به استان مصوب شد ۳۲۰ روستای زنجان گاز رسانی شود گفت: گاز رسانی به روستاهای استان زنجان خارج از اعتبارات دولتی انجام می شود و این مصوبه تاییدیه شورای اقتصاد را دریافت کرده و در مرحله انتشار مناقصه است و در این میان انتشار یک مرحله از مناقصه گازرسانی به روستاهای استان زنجان انجام شده و مرحله دوم و سوم این مناقصه در ماههای خرداد و مرداد برگزار می‌شود.

وی افزود: مناقصه گازرسانی به ۲۰۰ روستای استان زنجان در سالجاری انجام شده و عملیات اجرایی گازرسانی بقیه روستاها به دلیل پراکندگی به سال آینده موکول شده است.

استاندار زنجان افزود: گاز رسانی به روستاهای استان زنجان با توزیع شهرستانی از خدابنده آغاز می‌شود و گازرسانی به روستاهای شهرستان ابهر و زنجان و ماهنشان هم به ترتیب عملیاتی می‌شود.

وی تصریح کرد: پرداخت حق و حقوق پیمانکاران از محل صرفه‌جویی مصرف نفت خام توسط وزارت نفت از ویژگی‌های طرح گازرسانی به روستاهای استان زنجان است و دراین میان حق و حقوق طی ۱۲ تا ۲۴ قسط طی دو سال به پیمانکاران متخصص در مناقصه پرداخت می‌شود.

استاندار زنجان، به نهایی شدن توافق با شرکت خوارزمی برای ایجاد یک واحد آلیاژی در زنجان اشاره کردو افزود: این واحد در دو فاز با مجموع سرمایه‌گذاری ۹۵۰ میلیارد تومان احداث می شود.

انصاری افزود: این واحد بعد ازطرح  پتروشیمی بزرگترین واحد صنعتی در استان است و مراحل مطالعاتی انجام شده و به دلیل بالا بودن مصرف بالای برق مکان احداث آن در غرب زنجان در زنجانرود خواهد بود.

وی با بیان اینکه جنوب زنجان از باغ شهرها و اراضی توسط مردم تصرف شده است افزود: تنها منطقه غربی شرایط لازم برای استقرار این واحد را دارد و این واحد خردادماه سالجاری کلنگ زنی می شود و پیمانکار شرکت خوارزمی است.

استاندار زنجان با اشاره به اینکه کارخانه فولاد سهند در شهرستان ایجرود تعطیل نیست گفت: این کارخانه در حال تست است و هیچگونه مشکلی نداردو به مرحله بهره برداری نرسیده است.

انصاری افزود: با افتتاح این کار خانه جوانان زیادی در شهرستان ایجرود جذب کار می شوند.

مصرف آب شرب روستاهای زنجان ۵۰ درصد از متوسط کشوری بالاتراست

استاندار زنجان گفت: مصرف آب شرب روستایی در استان زنجان ۵۰ درصد از آب شرب روستایی متوسط کشوربالاتر است.

انصاری افزود: در استان زنجان مصرف آب شرب شهری ۲۰ درصد از کشوری بالاتراست.

وی بر مدیریت مصرف و الگوی مصرف آب شرب تاکید کرد و اظهار داشت: متاسفانه در استان زنجان آن طور که باید مردم در مصرف بهینه آب توجه نمی کنند.

استاندار زنجان، گفت:ما باید فعالیتها را در بخشهای مختلف در خصوص آب شرب تسهیل کنیم چرا که مشکل اصلی ما تامین آب شرب در روستا ها است.

وی افزود:ما در روستاها در تامین اولیه روستاها مشکل داریم و مشکل انتقال و شبکه نداریم و عمده گرفتاری ما در تامین منبع آب است و در تجهیزات مشکل نداریم و طبق محاسبه انجام شده طی سال گذشته حدود ۱۵۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز داریم.

استاندار زنجان تصریح کرد: ما تنها کاری که می توانیم این است که همه کارها را متوقف کنیم و تنها به بحث اجرای طرح تامین آب شرب توجه کنیم و ساختن پل و راه و غیره را تعطیل کنیم چرا که بحث آب یک بحث مهم و احساسی استولی این هم نمی شود.

انصاری افزود: متاسفانه مردم در مدیریت آب کم کاری می کنند ویاید مردم بدانند با محدودیت منابع آب شرب ایجاد شده نباید آب شرب را صرف کارهای کشاورزی و شستن ماشین کنند.

وی به استقبال خوب کشاورزان از آبیاری تحت فشار اشاره کردو گفت: آبیاری تحت فشاردر مناطقی که با محدودیت منابع آبی مواجه هستیم کشاورزان علاقه خوبی نشان می دهند.

استاندار زنجان یادآور شد: طی سال ۹۲ هشت میلیارد تومان و در سال ۹۳ بیش از ۲۰ میلیارد تومان برای رفع مشکل آب شرب روستاهای استان زنجان اختصاص داده شده که ۲,۵ برابر شده است.

مهر

لینک کوتاه : https://nabzesahar.ir/?p=33271

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.