• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : 12 - ذو القعدة - 1445
  • برابر با : Sunday - 19 May - 2024
5

معاون سازمان صنعت و معدن زنجان: صادرات بخش کشاورزی زنجان توسعه یابد

  • کد خبر : 32444
  • 13 اردیبهشت 1394 - 13:35
معاون سازمان صنعت و معدن زنجان: صادرات بخش کشاورزی زنجان توسعه یابد

معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان بر لزوم افزایش صادرات در بخش کشاورزی تاکید کرد. امیرعلی مصیبی با بیان اینکه به منظور افزایش صادرات در بخش کشاورزی ضروری است تا سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان با جدیت وارد عمل شود، اظهار داشت: برای مثبت و موثر بودن تصمیمات […]

معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان بر لزوم افزایش صادرات در بخش کشاورزی تاکید کرد.

امیرعلی مصیبی با بیان اینکه به منظور افزایش صادرات در بخش کشاورزی ضروری است تا سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان با جدیت وارد عمل شود، اظهار داشت: برای مثبت و موثر بودن تصمیمات مربوط به صادرات در این بخش به نظر می‌رسد بکارگرفتن کارشناسان متخصص در امر صادرات بهترین کار باشد.

وی بر لزوم توسعه صادرات در بخش کشاورزی تاکید کرد و گفت: کمیسیون کشاورزی اتاق بازرگانی استان زنجان در بخش صادرات کالاهای کشاورزی قوی‌تر عمل کند.

معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان با بیان اینکه اتاق بازرگانی و سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان با کمک یکدیگر می‌توانند چرخ توسعه صادرات در بخش کشاورزی را به حرکت درآورند، افزود: تولیدکنندگان انواع محصولات باغی ، زراعی و سایر صادرکنندگان این بخش باید به کمیسیون‌های کشاورزی دعوت شوند تا از نظرات آنان در امر صادرات نهایت بهره برده شود.

وی بر حمایت از ورود بخش خصوصی به امر صادرات در حوزه کشاورزی تاکید کرد و گفت: سازمان صنعت، معدن و تجارت استان تا جایی که خللی در قوانین و مقررات وارد نکند، آماده واگذاری برخی امور مورد نظر به تجار است.

مصیبی ضمن حمایت از قوانین صادراتی ارائه شده از سوی دولت یازدهم عنوان کرد: دولت با تدبیر خود صادرات محصولات کشاورزی نظیر گندم، جو، آرد گندم، ذرت، کنجاله سویا، روغن خام تصفیه نشده، انواع چوب اعم از زراعی و جنگلی و انواع زغال چوب را البته با در نظر گرفتن برخی ملاحظات ممنوع کرده است.

وی تصریح کرد: بر اساس برنامه‌های دولت در بخش صادرات محصولات کشاورزی، صادرات انواع کودها به جز کود اوره، کود شیمیایی سولفات آمونیوم و صرفا گوشت مرغ را با اخذ مجوز از وزات جهاد کشاورزی آزاد کرده است که اعلام بحث ممنوع یا آزاد کردن صادرات کالاهای کشاورزی در ابتدای سال سبب برنامه‌ریزی منسجم تجار در این شده به طور که بازرگانان تکلیف خود را در بحث صادر یا عدم صادر کردن محصولات مشخص شده می‌دانند.

معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان بیان کرد: امیدواریم با برنامه‌ریزی‌های انجام شده توسط بخش دولتی و خصوصی شاهد توسعه امر صادرات در تمامی حوزه‌ها به ویژه کشاورزی استان زنجان باشیم.

انتهای پیام/تسنیم

لینک کوتاه : https://nabzesahar.ir/?p=32444

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.