• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : 12 - ذو القعدة - 1445
  • برابر با : Sunday - 19 May - 2024
3

مراسم معنوی اعتکاف در زنجان آغاز شد

  • کد خبر : 32373
  • 12 اردیبهشت 1394 - 18:15
مراسم معنوی اعتکاف در زنجان آغاز شد

مراسم معنوی اعتکاف به میزبانی ۵۵ مسجد در استان زنجان آغاز شده است. مراسم معنوی اعتکاف از امروز به مدت سه روز در ۵۵ باب از مساجد استان زنجان آغاز شده است. سنت حسنه اعتکاف هر سال همزمان با ایام البیض و با حضور اقشار مختلف مردم در استان زنجان هماهنگ با سراسر کشور به […]

مراسم معنوی اعتکاف به میزبانی ۵۵ مسجد در استان زنجان آغاز شده است.

مراسم معنوی اعتکاف از امروز به مدت سه روز در ۵۵ باب از مساجد استان زنجان آغاز شده است.

سنت حسنه اعتکاف هر سال همزمان با ایام البیض و با حضور اقشار مختلف مردم در استان زنجان هماهنگ با سراسر کشور به صورت مردمی برگزار می‌شود که طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده پیش‌بینی می‌شود، طی سال‌‍‌های آینده این مراسم به صورت محله محور برگزار شود.

ستاد اعتکاف در استان زنجان در قالب کمیته‌های مختلف فعالیت دارد که از جمله آن کمیته امور مساجد، کمیته فرهنگی و تبلیغات، کمیته ثبت نام ، کمیته محتوایی، کمیته امور پشتیبانی و کمیته امور بانوان است.

امسال خیرین نیز در مراسم معنوی اعتکاف مشارکت دارند و بخشی از هزینه‌های این مراسم معنوی از سوی این قشر خیرین و نیکوکاران تامین شده است.

بر اساس آمار گرفته شده امسال ۲ هزار زنجانی از اقشار مختلف مردم در مراسم معنوی اعتکاف حضور دارند که این آمار نسبت به سال قبل ۳۵ درصد افزایش یافته است و اکثر آنها جوانان هستند.

از تعداد افراد شرکت کننده در این مراسم معنوی یک هزار و ۳۰۰ نفر را بانوان و بقیه را آقایان تشکیل می‌دهند، به علت استقبال پرشور مردم استان از حضور در مراسم اعتکاف برخی از مساجد روستایی استان قابلیت پذیرش همه افراد متمایل به حضور در مراسم اعتکاف را ندارند.

مدیر کل تبلیغات اسلامی استان زنجان نیز در این زمینه در گفت وگو با خبرنگار فارس در زنجان مراسم معنوی اعتکاف را فرصتی برای خلوت با خداوند مطرح کرد و گفت: باید از این فرصت‌ها به نحو احسن استفاده کرد.

حجت‌الاسلام اذ‌ن‌الله خدایی ضمن برشمردن برخی از فضایل حضور در مراسم اعتکاف تصریح کرد: این مراسم فرصت خودسازی و بندگی خالصانه خداوند است.

وی با ارائه گزارشی از وضعیت برگزاری مراسم معنوی اعتکاف در زنجان اظهار کرد: امسال مراسم معنوی اعتکاف به میزبانی ۵۵ مسجد در استان در حال برگزاری است.

مدیر کل تبلیغات اسلامی استان زنجان با بیان اینکه مراسم اعتکاف آماده سازی روح برای ماه رمضان است، افزود: امسال نیز همچون سنوات گذشته استقبال از برگزاری این مراسم مطلوب بوده و اغلب شرکت کنندگان در این مراسم را جوانان تشکیل می‌دهند.

وی با اشاره به افزایش حضور معتکفان در مراسم اعتکاف بیان کرد: امیدواریم با فراهم‌سازی زیرساخت‌های لازم شاهد حضور بیش از پیش معتکفان در این مراسم باشیم.

انتهای پیام/فارس

لینک کوتاه : https://nabzesahar.ir/?p=32373

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.