• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : 12 - ذو القعدة - 1445
  • برابر با : Sunday - 19 May - 2024
5

ظرفیت تولید سالانه آبزیان زنجان ۸۶ هزار تن است

  • کد خبر : 32053
  • 07 اردیبهشت 1394 - 12:02
ظرفیت تولید سالانه آبزیان زنجان ۸۶ هزار تن است

مدیر امور شیلات و آبزیان استان زنجان گفت: با مطالعه عمده بر منابع آب های سطحی پتانسیل آبزی پروری این استان سالانه ۸۶ هزار تن برآورد شده است. محمود صیادبورانی روز دوشنبه  افزود: تولید و توسعه پایدار مبتنی بر انجام مطالعات دقیق از سیاست های شیلات از بدو فعالیت در استان زنجان بوده است و […]

مدیر امور شیلات و آبزیان استان زنجان گفت: با مطالعه عمده بر منابع آب های سطحی پتانسیل آبزی پروری این استان سالانه ۸۶ هزار تن برآورد شده است.

محمود صیادبورانی روز دوشنبه  افزود: تولید و توسعه پایدار مبتنی بر انجام مطالعات دقیق از سیاست های شیلات از بدو فعالیت در استان زنجان بوده است و به این منظور شناخت پتانسیل بالقوه آبزی پروری شهرستان های استان زنجان در اولویت برنامه های شیلات قرار دارد.

وی یادآورشد: با توجه به اینکه سیاست شیلات این استان هدایت مزارع آبزی پروری به مجاورت رودخانه های پرآب، کاهش استفاده از آب های زیر زمینی، چاه های عمیق و نیمه عمیق و صرفه جویی در این منابع آبی است با مطالعه عمده منابع آب های سطحی پتانسیل آبزی پروری استان زنجان در سال ۸۶ هزار تن برآورد شده است.

مدیر امور شیلات و آبزیان استان زنجان گفت: از کل تولید انواع آبزیان سهم شهرستان زنجان ۳۰ هزار و ۵۰۰ تن، خدابنده ۳۰ هزار تن، ماهنشان ۱۰ هزار تن، طارم هفت هزار و ۴۰۰ تن، ایجرود دو هزار تن و شهرستان های ابهر، خرمدره و سلطانیه هم بیش از شش هزار تن است.

صیادبورانی تاکید کرد: هم اکنون از ۸۶ هزار تن پتانسیل و ظرفیت تولید انواع آبزیان سردآبی و گرم آبی در استان زنجان تنها ۱۰ هزار و ۲۳۱ تن تولید محقق شده است.

وی اظهارکرد: با ادامه ترویج فعالیت آبزی پروری در شهرستان های مستعد این استان امید می رود با همکاری همه دستگاه های متولی و تخصیص اعتبارات مورد نیاز تولید ۸۶ هزار تن عملیاتی شود.

مدیر امور شیلات و آبزیان استان زنجان گفت: با محقق شدن این ظرفیت تولید انواع آبزیان در استان ۱۸ هزار نفر به طور مستقیم در این فعالیت مشغول خواهند شد.

صیادبورانی افزود: هم اکنون یک هزار و ۷۰۰ نفر در فعالیت آبزی پروری استان مشغول فعالیت هستند.

وی تاکید کرد: استان زنجان با تولید انواع ماهیان سردآبی و گرم آبی ظرفیت تولید ماهی خاویاری و سیست آرتمیا تنها موجود زنده دریاچه ارومیه را دارد.

آرتمیا نوعی آبزی سخت پوست است که در آب های شور زندگی می کند.

دریاچه ارومیه در ایران، یکی از غنی ترین منابع آرتمیا در جهان شمرده می شود و این گونه آبزی در صنایع پرورش میگو و ماهی مورد استفاده قرار می گیرد.

در دنیا سالانه بیش از ۲۰۰۰ تن سیست آرتمیا معامله می شود و به خصوص از خود آرتمیا یا سیست آن در تغذیه مراحل نوزادی ماهیان، سخت پوستان و نرم تنان و غیره سود می برند.

۷۳۲۵/۶۰۸۵

انتهای پیام /ایرنا

لینک کوتاه : https://nabzesahar.ir/?p=32053

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.