• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : 12 - ذو القعدة - 1445
  • برابر با : Sunday - 19 May - 2024
5

مراسم اعتکاف در ۲۰ مسجد زنجان برگزار می شود

  • کد خبر : 31362
  • 29 فروردین 1394 - 8:48
مراسم اعتکاف در ۲۰ مسجد زنجان برگزار می شود

سخنگوی ستاد مردمی اعتکاف زنجان با اشاره به اینکه ثبت نام مراسم اعتکاف در استان زنجان از ۲۹ فرودین آغاز می شود، گفت: ظرفیت برگزاری اعتکاف در مساجد استان زنجان ۵ هزار نفر پیش بینی شده است. محمد امیرخانی امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه همه مساجد زنجان برای برگزاری اعتکاف در حال […]

سخنگوی ستاد مردمی اعتکاف زنجان با اشاره به اینکه ثبت نام مراسم اعتکاف در استان زنجان از ۲۹ فرودین آغاز می شود، گفت: ظرفیت برگزاری اعتکاف در مساجد استان زنجان ۵ هزار نفر پیش بینی شده است.

محمد امیرخانی امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه همه مساجد زنجان برای برگزاری اعتکاف در حال آماده سازی است، اظهار کرد: افرادی که علاقه دارند می توانند از ۲۹ فرودین به مدت ۱۰ روز به مراکز ثبت نام در مساجد استان زنجان مراجعه کنند.

سخنگوی ستاد مردمی اعتکاف زنجان با اشاره به اینکه یکی از ایامی که برای برگزاری مراسم پرفیض اعتکاف سفارش شده ایام البیض است، افزود: سال‌های متوالی مانند دیگر استان‌های کشور مراسم اعتکاف در استان زنجان نیز برگزار شده است.

وی با اشاره به اینکه ۲ هزار و ۲۶ نفر در سال گذشته در مراسم اعتکاف حضور داشتند، گفت: از این تعداد معتکف حاضر در مراسم اعتکاف در سال گذشته ۷۵ درصد خانم‌ها و ۲۵ درصد آن را آقایان تشکیل می‌دادند.

امیرخانی با بیان اینکه حدود ۴۰ درصد از معتکفان سال گذشته دانشجو بودند، ابراز کرد: ۱۵ درصد از شرکت کنندگان مراسم اعتکاف در سال گذشته ۱۵ تا ۲۵ سال بوده و ۲۷ درصد از آنان نیز ۲۵ تا ۳۰ سال و ۱۴ درصد از معتکافان۳۰ تا ۴۰ سال بودند.

وی با اشاره به اینکه ۲۸ درصد از شرکت کنندگان مراسم اعتکاف را افراد بالای ۴۰ سال تشکیل می‌دهد، تصریح کرد: در سال گذشته و امسال حدود ۲۰ مسجد برای برگزار مراسم اعتکاف مهیا شده‌اند.

سخنگوی ستاد مردمی اعتکاف زنجان با اشاره به اینکه تمام شرایط لازم برای برگزاری مراسم اعتکاف در مساجد استان زنجان فراهم نیست، گفت:  ۱۷ مسجد در سطح شهرستان زنجان و ۳ مسجد در روستای اطراف شهرستان زنجان آماده برگزاری مراسم اعتکاف هستند.

وی با بیان اینکه متقاضیان ثبت نام در مراسم اعتکاف می‌توانند از طریق اینترنتی و با مراجعه به مساجد ثبت نام کنند، عنوان کرد: افراد متقاضی برای شرکت در مراسم پرفیض اعتکاف می‌توانند با مراجعه به سایت etekaf.zn.ir  ثبت نام کنند.

امیرخانی  با اشاره به اینکه باید نواقص مساجد برای برگزاری مراسم اعتکاف در استان زنجان برطرف شود، ابراز کرد: بسیاری از مساجد استان زنجان که در شهرک‌های تازه تاسیس احداث شده‌اند دارای امکانات لازم برای برگزاری مراسم اعتکاف نسیتند که باید این نواقص برطرف شوند.

انتهای پیام/موج رسا

لینک کوتاه : https://nabzesahar.ir/?p=31362

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.