• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : 20 - ذو القعدة - 1445
  • برابر با : Monday - 27 May - 2024
4

فعالیت خانه مطبوعات زنجان با تصویب اساسنامه جدید صنفی شد

  • کد خبر : 31423
  • 29 فروردین 1394 - 11:34
فعالیت خانه مطبوعات زنجان با تصویب اساسنامه جدید صنفی شد

رئیس خانه مطبوعات استان زنجان گفت: فعالیت خانه مطبوعات و خبرگزاری‌های استان زنجان با تصویت اساسنامه جدید مستقل، حرفه‌ای و صنفی شد. حسین نجاری  اظهار داشت: تغییرات القا شده در اساسنامه جدید خانه مطبوعات و خبرگزاری‌های استان زنجان در راستای حمایت از صنف خبرنگاران و افزایش استقلال فعالیت‌های این خانه شکل گرفته است. وی با […]

رئیس خانه مطبوعات استان زنجان گفت: فعالیت خانه مطبوعات و خبرگزاری‌های استان زنجان با تصویت اساسنامه جدید مستقل، حرفه‌ای و صنفی شد.

حسین نجاری  اظهار داشت: تغییرات القا شده در اساسنامه جدید خانه مطبوعات و خبرگزاری‌های استان زنجان در راستای حمایت از صنف خبرنگاران و افزایش استقلال فعالیت‌های این خانه شکل گرفته است.

وی با بیان اینکه اساسنامه جدید خانه مطبوعات شاکله کلی اساسنامه قدیم است، گفت: تنها تغییرات القا شده در ماده ۴۲، مربوط به ثبت نام اعضا در این خانه بوده که دارا بودن حداقل مدرک کارشناسی یکی از شرایط لازم برای عضویت در این خانه است.

عضو هیئت رئیسه خانه مطبوعات و خبرگزاری‌های استان زنجان ابراز کرد: مدرک تحصیلی هریک از افرادی که در حرفه خبرنگاری، مطبوعات و رسانه‌های استان زنجان هفت سال فعالیت داشته‌اند یک مقطع بالاتر به حساب می‌آید که افراد جانباز نیر مشمول این ترفیع مقطع می‌شوند.

وی با اشاره به اینکه دارا بودن بیمه خبرنگاری از دیگر شرایط عضویت در خانه مطبوعات است، خاطرنشان کرد: هریک از خبرنگارانی که دارای بیمه خبرنگاری هستند عضو اصلی خانه مطبوعات می‌شوند.

نجاری افزود: خبرنگاران فاقد بیمه خبرنگاری به عنوان عضو افتخاری از تمام امکانات و مزایای خانه مطبوعات بهره‌مند می‌شوند ولی حق رأی و شرکت در انتخابات را ندارند این در حالی است که بیشتر خبرنگاران استان زنجان فاقد بیمه خبرنگاری هستند.

وی با اشاره به خبرنگارانی که در حرفه خبرنگاری فعالیت دارند و دارای بیمه نویسندگی هستند، تصریح کرد: این افراد با ثبت نام در خانه مطبوعات به عنوان عضو اصلی حق رأی و شرکت در انتخابان این خانه را دارند.

عضو هیئت رئیسه خانه مطبوعات و خبرگزاری‌های استان زنجان با اشاره به اینکه خبرنگاران دارای بیمه دولتی نیز می‌توانند به عضویت خانه مطبوعات درآیند، خاطر نشان کرد: خبرنگاران دارای بیمه دولتی در هریک از رسانه‌ها، مطبوعات و خبرگزاری‌های استان زنجان با ارائه معرفی‌نامه از سوی محل فعالیت خود و تایید اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی می‌توانند به عضویت خانه مطبوعات درآیند.

وی با بیان ظرفیت تعداد افرادی که هریک از رسانه‌ها، مطبوعات و خبرگزاری‌های استان زنجان می‌توانند به عنوان عضو افتخاری به عضویت در خانه مطبوعات معرفی کنند، گفت: ۳ نفر برای فعالان در خبرگزاری‌ها و دفاتر خدمات سرپرستی روزنامه‌ها، ۵ نفر برای فعالان در هر یک از روزنامه‌ها، ۳ نفر برای فعالان در هفته نامه‌ها و یک نفر نیز برای فعالان در سایر مطبوعات است.

نجاری با اشاره به اینکه اساسنامه جدید خانه مطبوعات رسما با حضور اعضا و هیئت مؤسسان تصویب شده است، گفت: اساسنامه جدید با حضور ۹۵ درصد از اعضای خانه مطبوعات و خبرگزاری‌های استان زنجان روز پنجشنبه در جلسه مجمع عمومی به تصویب رسید.

انتهای پیام/منبع: تسنیم

لینک کوتاه : https://nabzesahar.ir/?p=31423

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.