• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : 12 - ذو القعدة - 1445
  • برابر با : Sunday - 19 May - 2024
3

برنامه‌ریزی در حوزه اشتغال از سال آینده عملیاتی‌تر و واقعی‌تر می‌شود

  • کد خبر : 28892
  • 20 اسفند 1393 - 16:15
برنامه‌ریزی در حوزه اشتغال از سال آینده عملیاتی‌تر و واقعی‌تر می‌شود

استاندار زنجان گفت: برنامه‌ریزی در حوزه اشتغال از سال آینده عملیاتی‌تر و واقعی‌تر می‌شود. جمشید انصاری بعد از ظهر امروز در کارگروه اشتغال و سرمایه‌گذاری استان زنجان اظهار داشت: دولت تدبیر و امید در بودجه سال آینده نگاه ویژه‌ای به بحث اشتغال در کشورمان دارد. وی با اشاره به اینکه سال گذشته منابعی برای اشتغال […]

استاندار زنجان گفت: برنامه‌ریزی در حوزه اشتغال از سال آینده عملیاتی‌تر و واقعی‌تر می‌شود.

جمشید انصاری بعد از ظهر امروز در کارگروه اشتغال و سرمایه‌گذاری استان زنجان اظهار داشت: دولت تدبیر و امید در بودجه سال آینده نگاه ویژه‌ای به بحث اشتغال در کشورمان دارد.

وی با اشاره به اینکه سال گذشته منابعی برای اشتغال جوانان در نظر گرفته شده بود اما امسال این منابع افزایش می‌یابد، ادامه داد: تغییر در برنامه‌ها متناسب با بودجه در نظر گرفته شده برای سال آینده خواهد بود.

استاندار زنجان با بیان اینکه در هشت جلسه کارگروه اشتغال و سرمایه‌گذاری استان زنجان به بعضی از مسائل حوزه اشتغال استان پرداخته و تصمیماتی در این زمینه اتخاذ شده است، متذکر شد: در سال آینده برنامه‌ریزی در این حوزه عملیاتی‌تر و واقعی‌تر می‌شود.

وی با اشاره به اینکه برای رفع ابهامات موجود در این زمینه نیاز به برنامه‌ریزی دقیق و جدی هستیم، بیان داشت: اگر مسئولان استان می‌خواهند در امر بزرگ ایجاد فرصت‌های اشتغال برای جویندگان کار همراهی مردم را داشته باشند باید به یک مفاهمه‌ای درباره آمار و اطلاعات موجود برسند.

انصاری بر لزوم ارائه گزارش‌های لازم درباره شاخص‌های سال ۹۳ از ابتدای سال آینده تا پایان فروردین ماه سال ۹۴ تاکید کرد و بیان داشت: باید وضعیت بازار کار استان زنجان به صورت عامیانه و قابل فهم‌تر به مردم ارائه شود.

وی با تأکید بر اینکه باید تعداد افراد بیکار در استان زنجان به روشنی تعیین شود، متذکر شد: اگر این آمارها به وضوح برای مردم بیان شود راحت‌تر می‌توان با مردم مفاهمه کرد.

* لزوم تبیین دقیق جمعیت فعال شاغل و بیکار استان زنجان

استاندار زنجان بر لزوم تبیین دقیق جمعیت فعال شاغل و بیکار استان زنجان تاکید کرد و یادآور شد: باید نیروی بیکار استان زنجان تجزیه و تحلیل و ترکیب درونی شوند.

وی با بیان اینکه باید مهارت‌های افراد بیکار و شاغل استان زنجان ارزیابی شود، اظهار داشت: باید ترکیب نیروی جویای کار استان و ظرفیت پذیرش بازار کار استان نیز تعیین شود.

انصاری خاطرنشان کرد: برای افرادی که فاقد مهارت‌های مورد نیاز بازار کار هستند برنامه آموزش‌های مهارتی در نظر گرفته می‌شود.

وی با اشاره به اینکه باید برای مهارت آموزی جویندگان کار و ارائه آموزش‌های متناسب با بازار کار برنامه‌ریزی لازم صورت گیرد، افزود: همچنین برای افراد شاغلی که ممکن است به دلیل نداشتن مهارت کار خود را از دست دهند برنامه‌ریزی لازم صورت گیرد.

استاندار زنجان ادامه داد: سال آینده برنامه‌ریزی برای تقویت آموزش‌های فنی و حرفه‌ای برای این افراد صورت می‌گیرد.

وی با تأکید بر اینکه باید جویندگان کار در بازار کار باور کنند که مدارک تحصیلی امروز لزوما گره‌ گشای اشتغال نیست، اظهار داشت: این موضوع به ویژه برای افرادی که به دنبال گرفتن مدرک تحصیلی برای اشتغال در بخش عمومی هستند صدق می‌کند.

انصاری یادآور شد: برای نمونه در طول ۱۸ ماه گذشته به طور متوسط ۶۵ هزار نفر از مجموعه نیروی کار دستگاه‌های دولتی کشور کم شده و دولت با کاهش نیرو مواجه است.

استاندار زنجان در پایان با تأکید بر اینکه دانشجویان زمان لازم برای مهارت آموزی داشته باشند، ابراز داشت: باید اطلاعات روشنی به مردم ارائه شود تا متناسب با این اطلاعات برنامه‌ریزی برای تخصیص منابع، هدایت کارآفرینان و تکمیل منابع مورد نیاز برای ارائه آموزش‌های جدید فراهم شود.

انتهای پیام/فارس

لینک کوتاه : https://nabzesahar.ir/?p=28892

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.