• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : 12 - ذو القعدة - 1445
  • برابر با : Sunday - 19 May - 2024
3

افت ۲.۵ متری سطح آب‌های زیرزمینی استان زنجان

  • کد خبر : 28620
  • 16 اسفند 1393 - 18:50

معاون آبخیزداری اداره کل منابع طبیعی استان زنجان گفت: به دلیل حفر بیش از حد چاه‌های عمیق و نیمه‌عمیق سطح آب‌های زیرزمینی در استان زنجان به سطح یک تا ۲.۵ متر افت کرده است. سیدجمال موسوی امروز در جمع خبرنگاران با تاکید بر لزوم بهره‌برداری بهینه از رواناب‌ و سیلاب‌ها اظهار داشت: با توجه به […]

معاون آبخیزداری اداره کل منابع طبیعی استان زنجان گفت: به دلیل حفر بیش از حد چاه‌های عمیق و نیمه‌عمیق سطح آب‌های زیرزمینی در استان زنجان به سطح یک تا ۲.۵ متر افت کرده است.

سیدجمال موسوی امروز در جمع خبرنگاران با تاکید بر لزوم بهره‌برداری بهینه از رواناب‌ و سیلاب‌ها اظهار داشت: با توجه به بارندگی کم و تغییر نوع بارندگی از بارش برف به بارش باران عملیات آبخیزداری در راستای بهره‌برداری بهینه از رواناب‌ و سیلاب‌ها در استان زنجان انجام شده است.

وی با بیان اینکه احداث سدهای خاکی با هدف مقابله با بحران آب در استان زنجان توسط معاونت آبخیزداری انجام شده است، تصریح کرد: با احداث سدهای خاکی می‌توان علاوه بر افزایش نفوذپذیری آب در زمین، سیلاب‌ها را کنترل کرده و در نتیجه سبب تغذیه سفره‌های آب زیرزمینی شد.

معاون آبخیزداری اداره کل منابع طبیعی استان زنجان ابراز کرد: به دلیل حفر بیش از حد چاه‌های عمیق و نیمه‌عمیق سطح آب‌های زیرزمینی در استان زنجان به سطح یک متر و در دشت‌ها به سطح ۲.۵ متر افت کرده است.

وی اجرای پروژه های پخش سیلاب و آبخوان داری را در تقویت سفره‌های آب‌های زیرزمینی تاثیرگذار دانست و خاطرنشان کرد: اجرای این قبیل پروژه ها در استان نقش مهمی در مقابله با کم آبی دارد.

موسوی از انجام ۶ پروژه پخش سیلاب در استان زنجان خبر داد و گفت: ۳ پروژه پخش سیلاب در دست مطالعه است.

وی از امضای تفاهم‌نامه بین اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان زنجان و شرکت آب منطقه‌ای به دلیل مقابله با بحران کم‌ آبی  خبر داد و افزود: خوشبختانه اعتبارات قابل توجهی از سوی وزارت نیرو به منظور جلوگیری از تبخیر و کاهش سیلاب و رواناب تخصیص داده شده است.

معاون آبخیزداری اداره کل منابع طبیعی استان زنجان با اشاره به احداث بانکت به مساحت ۴۳ هکتار اظهار داشت: بندهای رسوب‌گیر به مساحت ۳ هزار مترمربع در استان زنجان احداث شده است.

وی خاطرنشان کرد: عملیات بیولوژیکی نظیر بذرکاری، کپه‌کاری و نهالکاری به سطح ۴۹۳ هکتار انجام شده است.

انتهای پیام/ تسنیم

لینک کوتاه : https://nabzesahar.ir/?p=28620

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.