• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : 11 - ذو القعدة - 1445
  • برابر با : Saturday - 18 May - 2024
3

دستاوردهای انقلاب اسلامی از دیدگاه مسئولان زنجانی

  • کد خبر : 26544
  • 13 بهمن 1393 - 9:38
دستاوردهای انقلاب اسلامی از دیدگاه مسئولان زنجانی

به بهانه آغاز سی و ششمین بهار انقلاب اسلامی،دستاوردهای انقلاب اسلامی از دیدگاه مسئولان زنجانی در قالب گزارشی ارائه شده است. به گزارش نبض سحر به نقل از موج رسا, انقلاب اسلامی را باید سرآغاز تحولات بزرگ و بنیادین در ایران، منطقه، جهان اسلام و جهان غیراسلام دانست. رهبر کبیر انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی(ره) […]

به بهانه آغاز سی و ششمین بهار انقلاب اسلامی،دستاوردهای انقلاب اسلامی از دیدگاه مسئولان زنجانی در قالب گزارشی ارائه شده است.

به گزارش نبض سحر به نقل از موج رسا, انقلاب اسلامی را باید سرآغاز تحولات بزرگ و بنیادین در ایران، منطقه، جهان اسلام و جهان غیراسلام دانست. رهبر کبیر انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی(ره) از انقلاب اسلامی با عناوینی چون «معجزه قرن» و «انفجار نور» یاد کرده و همین کلمات برای توصیف عظمت و بزرگی انقلاب اسلامی کفایت می‌کند. دهه فجر و فرا رسیدن سالروز پیروزی انقلاب اسلامی، فرصت مغتنمی برای بازخوانی انقلاب اسلامی و دستاوردهای آن در حوزه‌های مختلف است که در این زمینه دیدگاه مسئولان استان زنجان و نمایندگان مردم زنجان در مجلس شورای اسلامی قابل دقت است.

هرچه از زمان پیروزی انقلاب اسلامی فاصله گرفته می شود، اهمیت پرداختن به موضوع دستاوردهای انقلاب اسلامی و اهمیت تبیین دستاوردها پیشرفت های جمهوری اسلامی بیش‌تر می ‌شود.

*شعار «استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی» بزرگترین دستاورد انقلاب است

نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی یکی از بزرگترین دستاوردهای انقلاب اسلامی را شعار «استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی» عنوان کرد و افزود: در طول ۳۶ گذشته این شعار تحقق یافته است.

محمد اسماعیلی با بیان اینکه این شعار به برکت پیروزی انقلاب اسلامی محقق شده است، تصریحکرد: نظام اسلامی در مقابل استکبار جهانی و استبداد داخلی ایران ایستاد  توانست با این شعار به پیروزی نهایی دست یابد.

 

حاج محمد اسماعیلی

وی ادامه داد: این شعار به برکت خون شهدا امروز تحقق یافته و نظام اسلامی  در اوج قدرت و اقتدار قرار دارد.

این نماینده خاطرنشان کرد: امروز نظام اسلامی آزادترین حکومت اسلامی در جهان بوده و حول محور ولایت مردم ایران با عظمت و عزت زندگی می کنند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان نیز با اشاره به پیشرفت علم پزشکی و نیازمندی‌های پزشکی کشور گفت: کشور در بحث دارو و تجهیرات پزشکی در سال ۵۷ به کشور‌های دیگر متکی بود اما به برکت پیروزی انقلاب اسلامی امروزه در این زمینه به خود کفایی کامل رسیده است.

علیرضا بیگلری با بیان اینکه تربیت نیرو‌های انسانی در زمینه سلامت در داخل کشورمان انجام می ‌شود، افزود: این امر ۱۰۰ درصد نیاز داخل را در حوزه سلامت تامین می ‌کند.

*ارتقای بخش های مختلف حوزه سلامت دستاورد انقلاب اسلامی

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان با اشاره به اینکه پیشرفتی که در سایه پیروزی انقلاب اسلامی در حوزه سلامت بدست آمده باعث شده است که امید به زندگی در کشور افزایش یابد، گفت: در سال ۵۷ امید به زندگی در کشور ۴۷ سال بود که امروزه این امر به ۷۲ سال افزایش یافته است.

بیگلری با بیان اینکه در طی ۲۵ سال گذشته حوزه سلامت در روستا بسیار ارتقا یافته است، ابراز کرد: گسترش حوزه سلامت امید به زندگی در روستا‌ها را نیز افزایش داده است.

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان

وی با بیان اینکه در سال ۵۷ مرگ و میر کودکان ۱۰۰ در هزار بود، افزود: این امر در کشور به ۱۱ در هزار رسیده است.

این مسئول با اشاره به تعداد مرگ و میر کودکان در استان زنجان گفت: مرگ و میر کودکان در استان زنجان ۱۰.۵ در ۱۰۰۰ بوده و این امر نیز نسبت به ۲۵ سال گذشته بسیار کاهش یافته است.

وی با بیان اینکه مرگ و میر مادران در استان زنجان بسیار کاهش یافته است، تصریح کرد: سال قبل در استان زنجان سه مورد بوده که امسال هیچ موردی در استان گزارش نشده است.

بیگلری افزود: کاهش مرگ و میر نشان می‌دهد که کشور در حوزه سلامت پیشرفت خوبی کرده است.

وی با بیان اینکه ۳۶ سال قبل ۱۶۰ تختخواب در بیمارستان‌های استان زنجان بود، افزود: این تعداد الان به یک هزار و ۴۵۰ تخت افزایش یافته است.

استاندار زنجان نیز معتقد است با گذشت ۳۶ سال از پیروزی انقلاب اسلامی ملت ایران طی این مدت شاهد اعتلای نظام جمهوری اسلامی در سایه هدایت رهبری بوده اند.
وی یادآورشد: دهه فجر فرصتی است تا نگاه مجددی به دستآوردهای انقلاب اسلامی به ویژه از منظر امام خمینی(ره) صورت گیرد و شرایط موجود را با آرمانهای مقدس بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی مقایسه کرد و تکلیف آینده را تشخیص داد.

 

استاندار زنجان

انصاری اظهار کرد: این ایام فرصت مناسبی برای آشنا سازی مردم با اقدامات انجام شده طی ۳۶ سال گذشته است و می توان در این ایام زمینه بازبینی در گذشته و استفاده از تجربیات مفید و موثر را فراهم کرد.
استاندار زنجان گفت: همچنین این ایام فرصت خوبی است تا ملت ایران وحدت و یکپارچگی خود را نشان دهند و به جهانیان بگویند که بر سر آرمانهای انقلاب هیچ اختلاف نظری ندارند و برای پاسداری از آن تا پای جان ایستاده اند.

انصاری ادامه داد: همه باید بدانند صرف نظر از اختلاف سلیقه های سیاسی، آنچه که مورد توافق نظر همه ملت ایران است، آرمان های انقلاب، رهبری و دستآوردهایی کسب شده طی ۳۶ سال گذشته است.

*اعتقاد مردم به رهبری، آرمانهای انقلاب و دستآوردهای نظام تغییر نکرده است
استاندار زنجان با بیان اینکه طی ۳۶ سال گذشته دولتها و در حوزه های مختلف مسوولان گوناگونی بر سر کار آمده اند، تاکید کرد: موضوعی که در این مدت هیچ تغییری نکرده، اعتقاد مردم به رهبری، آرمانهای انقلاب و دستآوردهای نظام بوده است.
وی اضافه کرد: تمام اقداماتی که در این مدت انجام شده، دستآوردهای انقلاب اسلامی محسوب می شود و این موضوع ربطی به دولت های مختلف ندارد.
فرمانده سپاه انصارالمهدی(عج) استان زنجان نیز با ارائه گزارشی از وضعیت کشور در قبل از پیروزی انقلاب اسلامی و پس از گفت: قبل از انقلاب ایران در جهان هیچ جایگاهی نداشت.

فرمانده سپاه انصارالمهدی(عج) استان زنجان با بیان اینکه قبل از انقلاب حاکمان دقیقا بر اساس نظرات دو قدرت غرب و شرق عمل می ‌کردند، افزود: شرایطی فراهم شده بود که بیگانگان حتی در امور داخلی کشور نیز تصمیم گیرنده بودند.

 

سردار کرمی

این مسئول با اشاره به جایگاه اقتصادی کشور قبل از پیروزی انقلاب اسلامی تصریح کرد: در آن ایام در روز ۶ میلیون بشکه نفت به خارج از کشور صادر می‌ شد و در ازای آن کالاهای خارجی وارد کشور می ‌شد.

سردار کرمی با بیان اینکه از نظر فرهنگی نیز قبل از انقلاب کشور جایگاه چندانی نداشت، اضافه کرد: در این دوران دشمنان در تلاش بودند که جوانان را به سمت و سوی بی‌بندوباری سوق دهند.

وی با بیان اینکه آزادی مشروبات الکلی، فساد، فحشا و جنایت وضعیت قبل از انقلاب کشور بود، افزود: بی‌بند و باری راهبرد رژیم طاغوت بود.

فرمانده سپاه انصارالمهدی(عج) استان زنجان با بیان اینکه قبل از انقلاب کشور در هیچ زمینه‌ای استقلالی برای تصمیم‌ گیری نداشت، بیان کرد: در آن ایام همه تصمیمات کشور از سوی بیگانگان گرفته می‌ شد.

این مسئول در ادامه با یادآوری خاطرات ۳۶ سال گذشته و زمان پیروزی انقلاب اسلامی بیان کرد: پیروزی انقلاب اسلامی نقطه عطفی در تاریخ کشور بود.

سردار کرمی با بیان اینکه پس از پیروزی انقلاب اسلامی عدالت بر جامعه حاکم شده است، گفت: انقلاب اسلامی دستاوردهای بسیاری برای کشور دارد.

*ایجاد وحدت جهانی بزرگترین دستاورد انقلاب است

وی با بیان اینکه از جمله دستاوردهای انقلاب اسلامی ایجاد وحدت جهانی است، اضافه کرد: انقلاب اسلامی ایران موجب گسترش تفکر اسلامی در دنیا شده است.

فرمانده سپاه انصارالمهدی(عج) استان زنجان در ادامه با اشاره به اینکه در نتیجه پیروزی انقلاب اسلامی بیداری اسلامی در جهان حاکم شده است، گفت: بسیاری از کشورهای دنیا نیز به تقلید از ایران قیام کرده‌اند و این نشانه بارز تحقق بیداری اسلامی است.

سردار کرمی روشن شدن جایگاه ولایت فقیه و همچنین زنده شدن ارزش‌های اسلامی را از دیگر برکات و دستاوردهای انقلاب اسلامی اعلام کرد و افزود: قبل از انقلاب جدایی دین و سیاست مورد نظر دشمنان بود که خوشبختانه این هدف شوم به نتیجه نرسید.

وی در ادامه با اشاره به اینکه روشن شدن جایگاه ولایت فقیه از جمله دستاوردهای انقلاب اسلامی است، بیان کرد: موفقیت‌های نظام و انقلاب اسلامی مرهون ولایت فقیه است.

فرمانده سپاه انصارالمهدی(عج) استان زنجان استقلال سیاسی، نظامی، اقتصادی و فرهنگی را از رهاوردهای انقلاب اسلامی عنوان کرد و افزود: انقلاب اسلامی ثابت کرد که توان ایستادگی در برابر ابرقدرت‌ها را دارد.

سردار کرمی ترویج فرهنگ ایثار و شهادت را دیگر رهاورد انقلاب اسلامی عنوان کرد و اظهار داشت: صنایع پزشکی، هسته‌ای، نظامی و علمی از دیگر دستاوردهای انقلاب اسلامی است.

وی خاطر نشان کرد: در نتیجه پیروزی انقلاب اسلامی موفق‌ترین اقتصادها در کشور حاکم شده است.

فرمانده سپاه انصارالمهدی(عج) استان زنجان با اشاره به شکل‌گیری بسیج جهان اسلام در کشور اضافه کرد: این امر یکی از مهم‌ترین دستاوردهایی است که با انقلاب اسلامی حاصل شده است.

*حضور مردم در صحنه دستاورد بزرگ انقلاب است

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان نیز اظهار داشت: انقلاب اسلامی ایران به عنوان معجزه قرن زمینه ساز تحولات اساسی در جهان است.
حجت الاسلام خاتمی با بیان اینکه امروز نظام اسلامی به الگویی بی‌بدیل برای کشورهای منطقه و فراسوی جهان تبدیل شده است، گفت: بیداری در کشورهای اسلامی نشأت گرفته از انقلاب اسلامی ایران است.
وی افزود: انقلاب اسلامی ایران به عنوان پرچمدار عدالت اجتماعی و حمایت از مظلومان تمام معادلات منطقه ای و بین‌المللی بلوک غرب و شرق را در هم شکست .

 

خاتمی

امام جمعه زنجان رمز پیروزی انقلاب اسلامی ایران را ایستادگی مردم در برابر توطئه های دشمنان دانست و گفت: انقلاب ایران در حالی پا به سی و هفتمین سالگرد پیروزی خود پا میگذارد که با رهبری حکیمانه و شجاع مقام معظم رهبری و پشتیبانی مردم همیشه در صحنه در اوج اقتدار ، صلابت و قدرت ایستاده است .
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان افزود: با وجود توطئه های دشمنان اسلام و انقلاب مردم ایران اسلامی استوارتر و ثابت قدم تر از گذشته در برابر این توطئه ها ایستاده اند و با حضور پر شور خود در عرصه های مختلف دفاع از آرمانهای مقدس امام راحل و انقلاب اسلامی و اطاعت از فرامین رهبری نقشه های دشمنان را نقش بر آب کرده اند.
حجت الاسلام خاتمی گفت: معمار کبیر انقلاب اسلامی با تشکیل نظام مردم سالاری دینی ارزشهای اسلامی و دینی را احیا کرد .

وی افزود:اتحاد و حضور مردم در تمام عرصه ها و صحنه ها از عوامل ماندگاری و بقای انقلاب اسلامی طی ۳۶ سال گذشته است.

انتهای پیام/پ

لینک کوتاه : https://nabzesahar.ir/?p=26544

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.