• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : 11 - ذو القعدة - 1445
  • برابر با : Saturday - 18 May - 2024
2

اقدام بی‌خردانه اوباما در حمایت نشریه شارلی ابدو شرم‌آور است

  • کد خبر : 26011
  • 03 بهمن 1393 - 18:22
اقدام بی‌خردانه اوباما در حمایت نشریه شارلی ابدو شرم‌آور است

نماینده ولی فقیه در استان زنجان گفت: اقدام بی‌خردانه رئیس جمهور آمریکا، صدر اعظم آلمان و نخست وزیر شیطان‌صفت انلگیس در حمایت از این نشریه شرم‌آور است. به گزارش نبض سحر، آیت‌الله شیخ علی خاتمی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهر زنجان با درود و صلوات بر ساحت مقدس پیامبر اکرم (ص) […]

نماینده ولی فقیه در استان زنجان گفت: اقدام بی‌خردانه رئیس جمهور آمریکا، صدر اعظم آلمان و نخست وزیر شیطان‌صفت انلگیس در حمایت از این نشریه شرم‌آور است.

به گزارش نبض سحر، آیت‌الله شیخ علی خاتمی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهر زنجان با درود و صلوات بر ساحت مقدس پیامبر اکرم (ص) نمازگزاران را به رعایت تقوای الهی دعوت کرد.

وی با تاکید بر رعایت حدود الهی، ترک محرمات و رعایت واجبات عنوان کرد: کسانی که نافرمانی خداوند را کنند، دچار عذاب الهی خواهند شد.

نماینده ولی فقیه در استان زنجان نجات انسان‌ها در زندگی را رعایت تقوای الهی عنوان کرد و گفت: تقوا مایه سربلندی انسان در دنیا و آخرت خواهد شد.

این مسئول با اشاره به سخنان امیرالمومنین (ع) در نهج‌البلاغه تصریح کرد: ایشان در خطبه ۱۶۰ نهج‌البلاغه راجع به پیامبر اکرم (ص) و شخصیت ایشان بیاناتی را فرموده‌اند.

آیت‌الله خاتمی ادامه داد: بر اساس این فرمایشات و همانگونه که در قرآن نیز آمده است، پیامبر اکرم (ص) زیباترین، پاک‌ترین، خوشبوترین مخلوق آفرینش هستند.

وی خاطرنشان کرد: اگر کسی دنبال سرافرازی و سربلندی است، کسی بهتر از پیامبر اکرم (ص) نیست که از وی الگوبرداری کرد.

آیت‌الله خاتمی عزت و سربلندی را در گرو الگوبرداری از پیامبر اکرم (ص) عنوان کرد و گفت: مردم با الگوبرداری از ایشان می‌توانند برای خود عزت کسب کنند.

نماینده ولی فقیه در استان زنجان با بیان اینکه بهترین بندگان نزد خداوند کسانی هستند که به دنبال رضای خدا هستند، خاطرنشان کرد: کسانی نزد خداوند محبوب هستند که پیامبر اکرم (ص) را الگوی خود قرار داده و از ایشان پیروی کنند.

وی با اشاره به برخی از ویژگی‌های اخلاقی پیامبر اکرم (ص) گفت: ایشان هیچگاه به دنبال لذت‌های دنیوی نبودند.

این مسئول با بیان اینکه پیامبر اکرم (ص) همیشه به میزان نیاز از دنیا و امکانات آن استفاده می‌کرد، گفت: دلیل این استفاده آن نبود که پیامبر اکرم (ص) به لذت‌ها دسترسی نداشته‌اند بلکه ایشان بر اساس دین و اسلام زندگی می‌کردند.

آیت‌الله خاتمی با بیان اینکه هر چه را دین حقیر شمرده، پیامبر نیز آن را حقیر شمرده است، عنوان کرد: پیامبر اعظم (ص) دقیقا هرچه را که دین به آن ارج نهاده، ارج نهاده است و این یکی از ویژگی‌های شخصیتی پیامبر اکرم (ص) است.

وی در ادامه جنبه‌های دیگری از ویژگی‌های شخصیتی پیامبر اکرم (ص) را مطرح کرد و گفت: ایشان هیچگاه عیب‌جویی از دیگران را نکرده و در جمع اصحاب خود زمانی که امری در نظرشان مذموم بود از آن چشم‌پوشی کرده و از آن تغافل می‌کردند.

نماینده ولی فقیه در استان زنجان در خطبه دوم نماز جمعه این هفته نیز به مناسبت‌های پیش‌رو در هفته آینده اشاره کرد و افزود: چهارم بهمن یکی از مناسبت‌های پیش رو در هفته آینده است.

این مسئول با توضیح اینکه در چهارم بهمن ماه سال ۵۷ معمار کبیر انقلاب زمانی که حکومت نظامی و کشتار مردم در کشور را مشاهده کردند، اعلام کردند که آماده هستند به ایران بیایند و در کنار مردم باشند، تصریح کرد: همین فرمایشات امام خمینی (ره) موجب شد که بختیار فرودگاه را ببیند.

وی با بیان اینکه در نتیجه بسته شدن فرودگاه ملت ایران اسلامی به خیابان‌ها ریخته و بر علیه این اقدام اعتراض کردند، افزود: در نتیجه این اعتراضات فرودگاه بازگشایی شد ۱۲ بهمن سال ۵۷ امام خمینی (ره) وارد ایران شدند.

نماینده ولی فقیه در استان زنجان خاطرنشان کرد: در نتیجه ورود امام خمینی (ره) به ایران و تلاش مردم انقلاب پیروز شد طی ۳۶ سال گذشته شاهد دستاوردهای بسیار آن هستیم.

این مسئول با اشاره به ۹ بهمن ماه مصادف با سالروز ولادت امام حسن عسگری (ع) گفت: مدت امامت ایشان ۶ سال بود که از این مدت سه سال در زندان و سه سال نیز در پادگان نظامی تحت نظر حکومت وقت سپری شد.

وی با اشاره به فضیلت‌های اخلاقی آن امام بزرگوار عنوان کرد: باید از ایشان الگوبرداری کنیم.

نماینده ولی فقیه در استان زنجان در ادامه به موضوع اسلام هراسی و هجمه‌های دشمنان در این زمینه اشاره کرد و گفت: دشمنان برای رسیدن به این مقاصد شوم اقدام به توهین مقدسات مسلمانان می‌کنند.

این مسئول با اشاره به اهانت نشریه شارلی ابدو به ساحت مقدس پیامبر اکرم (ص) گفت: این توهین به بهانه بی‌ارزش انجام شده است.

آیت‌الله خاتمی ضمن محکوم کردن این اقدام زشت نشریه فرانسوی خاطرنشان کرد: اقدام بی‌خردانه رئیس جمهور آمریکا، صدر اعظم آلمان و نخست وزیر شیطان صفت انلگیس در حمایت از این نشریه شرم‌آور است.

وی در پایان با اشاره به نامه رهبر معظم انقلاب به جوانان اروپا و آمریکای شمالی در پی حوادث اخیر فرانسه عنوان کرد: بخش‌هایی از این نامه را قرائت کرده و بر لزوم اجرایی شدن فرمایشات مقام معظم رهبری در همه زمینه‌ها تاکید کرد.

انتهای پیام/فارس

لینک کوتاه : https://nabzesahar.ir/?p=26011

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.