• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : 11 - ذو القعدة - 1445
  • برابر با : Saturday - 18 May - 2024
2

مسلمانان، پیامبر(ص) را نماد وحدت قرار دهند

  • کد خبر : 25059
  • 19 دی 1393 - 19:26
مسلمانان، پیامبر(ص) را نماد وحدت قرار دهند

امام جمعه زنجان با اشاره به اینکه پیامبر گرامی اسلامی اسوه حسنه در همه ابعاد است، گفت: مسلمانان باید پیامبر(ص) را نماد وحدت قرار دهند. آیت‌الله علی خاتمی امروز‌ در خطبه‌های نماز‌ جمعه با تبریک به مناسبت سالروز ولادت پیامبر عظیم‌الشان اسلام و امام جعفر صادق(ع) با اشاره به ویژگی پیامبر الهی اظهار داشت: در […]

امام جمعه زنجان با اشاره به اینکه پیامبر گرامی اسلامی اسوه حسنه در همه ابعاد است، گفت: مسلمانان باید پیامبر(ص) را نماد وحدت قرار دهند.

آیت‌الله علی خاتمی امروز‌ در خطبه‌های نماز‌ جمعه با تبریک به مناسبت سالروز ولادت پیامبر عظیم‌الشان اسلام و امام جعفر صادق(ع) با اشاره به ویژگی پیامبر الهی اظهار داشت: در موقعیت آن زمان  مکه که فضای شرک و‌ گناه حاکم بر مردم جاهل و نادان بود پیامبر گرامی اسلام با رعایت کامل شئونات و خصوصیات اخلاقی انسانی در بین مردم به محمد امین شهرت یافتند.

وی با اشاره به حدیثی از امام رضا(ع) افزود: بنا به حدیث امام رضا(ع) مسلمانان باید از سه تن نصیحت پذیرفته و عمل کنند که اولین، خداوند تبارک و تعالی است، در حفظ اسرار  خود و مردم و دیگری رسول خداست که باید طبق اخلاق نیکوی پیامبر(ص) با مردم مدارا کند و دیگر کسی که باید از او الگوبرداری شود ولی خداوند به ویژه امیرمومنان(ع) است که باید صبر را مانند آن بزرگوار در تمام مراحل زندگی داشته باشیم.

آیت‌الله خاتمی با اشاره به معنی کلمه صبر در لغت به عنوان ایستادگی تصریح کرد: صبر به منزله ایستادگی در مقابل گناه، صبر در مقابل سختی‌ها و صبر در مقابل آسودگی به منزله اینکه خداوند نعمتی را به بنده‌ای می‌دهد باید در راه خداوند به کار گیرد که این‌ها به طور روشن در احادیث پیامبر(ص) و ائمه(ع) دیده می‌شود.

وی با اشاره به به ویژگی‌های پیامبر(ص) و ویژگی‌هایی که یک بنده داشته باشد غرق در نور الهی می‌شود، اظهار داشت: شهادت به یگانگی خدا و رسالت پیامبر خدا، ایمان به بازگشت به سوی خداوند، شکرگزاری در مقابل نعمت‌های خداوند و توبه کردن او در حال خطایی از وی سر زده باشد.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان با اشاره به عید ولادت پیامبر اسلام(ص) به عنوان عید بزرگ همه بشیریت نه تنها مسلمانان و با توجه به اتفاقات رخ داده در ولادت آن حضرت افزود: ولادت پیامبر(ص) زمانی بود که جهل و شرک تمام مکه را در بر گرفته بود و آن روز ایوان کسری که متعلق به بزرگترین پادشاهی بود ۱۴ کنگره آن شکست و از دیگر رخدادهای بزرگ آن زمان هلالی از نور در آسمان مکه تا شرق نمایان شد و این بیانگر روشنی بود که پیامبر(ص) با خود برای  پوشاندن جهل می‌آورد.

وی با اشاره به قیام ۱۹ دی سال ۵۶ توسط مردم قم گفت: ۱۹ دی سال ۵۶ تظاهرات اعتراضی به رژیم وابسته پهلوی انجام شد و مردم حکومت نظامی‌ها و جو پلیسی را شکستند و در مقابل تو هین‌ها ایستادند.

آیت‌الله خاتمی با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری در سالروز قیام ۱۹ دی در جمع مردم قم افزود: مقام معظم رهبری تعبیر زیبایی از این قیام کردند و آن این است که «هم بصیرت مردم ایران موج میزد و هم موقع و دشمن شناسی آنها و نیز مجاهدت و اقدام و فداکاری ملت » که اینها بیانگر هوشیاری مردم است.

وی تصریح کرد: بنا به فرمایشات مقام معظم رهبری در جمع مردم قم این حادثه مبدا تحول و هوشیاری مردم ایران شد و بیانگر حرکت آگاهانه مردم در مقابل توهین‌ها و خصومت‌هاست.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب مبنی بر اینکه هیچگاه باور نکنید که دشمن دست از توطئه بر می‌دارد، افزود: دشمن هیچگاه خصومت خود را دریغ نکرده و هر روز با توطئه جدیدی در مقابل است باید بنا به راهنمایی‌های رهبر از اختلافات و نشان دادن ضعف به دشمن خودداری کنیم.

وی با اشاره به رزمایش محمد رسول‌الله ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: این رزمایش یک پیام صلح داشت و یک پیام هشدار به دشمن، پیام صلح به منزله پیام دوستی به کشورهای منطقه که با وحدت می‌توانیم امنیت منطقه را ایجاد کنیم و نیز پیام هشدار به منزله قدرت‌نمایی ایران در مقابل دشمنان کور دل بود.

انتهای پیام/ تسنیم

لینک کوتاه : https://nabzesahar.ir/?p=25059

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.