• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : 11 - ذو القعدة - 1445
  • برابر با : Saturday - 18 May - 2024
0

۱۴۰ نانوایی متخلف در زنجان تعطیل شده است

  • کد خبر : 24885
  • 16 دی 1393 - 12:48
۱۴۰ نانوایی متخلف در زنجان تعطیل شده است

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان گفت: از آغاز سالجاری تاکنون با توجه به نمونه برداری دانشگاه علوم پزشکی ۱۴۰ نانوایی متخلف در زنجان تعطیل شده است. محمد رضا صائینی، با اشاره ارتقای کیفی نان افزود: توجه به سلامت نان باعث ارتقای سلامت مردم می شود. وی اظهار داشت: دانشگاه علوم پزشکی به عنوان […]

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان گفت: از آغاز سالجاری تاکنون با توجه به نمونه برداری دانشگاه علوم پزشکی ۱۴۰ نانوایی متخلف در زنجان تعطیل شده است.

محمد رضا صائینی، با اشاره ارتقای کیفی نان افزود: توجه به سلامت نان باعث ارتقای سلامت مردم می شود.

وی اظهار داشت: دانشگاه علوم پزشکی به عنوان متولی سلامت برای کیفیت بخشی نان نظارت و بازرسی محسوس و نامحسوس خود از نانوایی ها را در دستور کار خود دارد و بر تدوام این نظارتها بسیار تاکید دارند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان گفت: استفاده نانوایان ار جوش شیرین و نمک زیاد در نان باعث عدم جذب کلسیم، آهن و فسفر می شود و نانوایان نباید از جوش شیرین استفاده کنند چرا که به سلامت مردم لطمه وارد می کنند.

صائینی با اشاره به اینکه در استان زنجان هزار و ۲۸۸ نانوایی فعالیت می کنند تاکید کرد: در این میان از آغاز سالجاری تاکنون از هزار و ۴۰۰ نانوایی نمونه برداری انجام گرفته است.

وی افزود: از این تعداد ۱۸۰ نانوایی بالا بوده و همچنین به علت استفاده از جوش شیرین و افزودنی های دیگرآنالیز می کنیم و با متخلفین برخورد جدی صورت می گیرد.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان تصریح کرد: در این زمینه همچنین پرونده ۲۴۰ نانوایی به تعزیرات حکومتی ارسال شده تا کار خود را اصلاح کنند.

صائینی افزود:مصرف نان در بین مردم سالانه ۳۰۰ گرم است بنابراین در سلامت مردم بسیار تاثیر گذار است.

وی یاد آورشد: اگر پخت نان درست و اصولی و بهداشتی باشد دیگر پرت نمی شود بنابراین نانوایان نسبت به پخت درست و بهداشتی نان تاکید جدی داشته باشند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان گفت: امروز نانوایان باید با وجدان نسبت به پخت نان اقدام کنند چرا که اینها در سلامتی مردم نقس مثمر ثمری دارند.

منبع: مهر

لینک کوتاه : https://nabzesahar.ir/?p=24885

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.