• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : 11 - ذو القعدة - 1445
  • برابر با : Saturday - 18 May - 2024
3

۱۱۰ هزار بی‌سواد در زنجان آموزش دیدند

  • کد خبر : 24570
  • 13 دی 1393 - 9:13
۱۱۰ هزار بی‌سواد در زنجان آموزش دیدند

معاون آموزش و پرورش استان زنجان با اشاره به رشد درصد باسوادی گفت: از آغاز تأسیس نهضت سوادآموزی ۱۱۰ هزار بی‌سواد در استان زنجان تحت آموزش قرار گرفتند. غفار سرداری امروز پیش از خطبه‌های نماز جمعه زنجان با اشاره به اهمیت سواد و علم و دانش در دین اسلام اظهار داشت: از آغاز تأسیس نهضت […]

معاون آموزش و پرورش استان زنجان با اشاره به رشد درصد باسوادی گفت: از آغاز تأسیس نهضت سوادآموزی ۱۱۰ هزار بی‌سواد در استان زنجان تحت آموزش قرار گرفتند.

غفار سرداری امروز پیش از خطبه‌های نماز جمعه زنجان با اشاره به اهمیت سواد و علم و دانش در دین اسلام اظهار داشت: از آغاز تأسیس نهضت سوادآموزی ۱۱۰ هزار نفر در استان زنجان تحت آموزش قرار گرفتند و از نعمت سواد برخوردار شدند.

وی به سیاست آموزش و پرورش مبنی بر ریشه‌کنی بی‌سوادی در گروه سنی زیر ۵۰ سال اشاره و عنوان کرد: در سال‌های اخیر درصد باسوادی رشد چشمگیری کرده است.

معاون سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش استان زنجان ابراز کرد: با توجه به تأکید مقام معظم رهبری بر ریشه‌کنی بی‌سوادی تعداد افراد باسواد در استان زنجان به حدود ۹۳ درصد رسیده است.

وی از آموزش افراد کم‌سواد در کلاس‌های نهضت سوادآموزی برای ارتقای معلومات خبر داد و گفت: تاکنون ۶۰۰ هزار نفر در برنامه‌های این سازمان شرکت کردند.

سرداری با اشاره به اینکه بیشتر افراد بی‌سواد را خانم‌ها تشکیل می‌دهند، بیان کرد: در سال‌های اخیر فاصله بین بانوان و آقایان باسواد کاهش پیدا کرده و به ۵ درصد رسیده است.

وی تصریح کرد: نهضت سوادآموزی برای همه افراد زیر ۵۰ سال که بخواهند از نعمت سواد بهره‌مند شوند امکانات لازم را فراهم کرده و حتی این افراد می‌توانند بدون حضور در کلاس از طریق آشنایان خود تحت آموزش قرار گیرند.

معاون سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش استان زنجان بی‌سوادها را افرادی آسیب‌دیده، آسیب‌پذیر و آسیب‌رسان قلمداد کرد و افزود: این افراد در زمان مناسب از تحصیل بازماند و امکان حضور آن‌ها در کلاس درس فراهم نشده است.

وی مطرح کرد: مردم در ارتباطات اجتماعی با افراد بی‌سواد دچار مشکل هستند و این افراد اگر بخواهند در زندگی آسایش داشته باشند باید در زمینه‌های مختلف اجتماعی، فرهنگی، بهداشتی و فناوری اطلاعات داشته باشند که پایه این اطلاعات سواد خواندن و نوشتن است.

سرداری خاطرنشان کرد: با بررسی آمار تصادفات در می‌یابیم که بخشی از کسانی که در بروز چنین حوادثی نقش دارند و جان خود را از دست می‌دهند افراد بی‌سواد هستند.

انتهای پیام/تسنیم

لینک کوتاه : https://nabzesahar.ir/?p=24570

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.