• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : 11 - ذو القعدة - 1445
  • برابر با : Saturday - 18 May - 2024
4

نامه امام خمینی(ره) به گورباچف مرزهای اعتقادی را برای انقلاب اسلامی گشود

  • کد خبر : 24567
  • 13 دی 1393 - 9:12
نامه امام خمینی(ره) به گورباچف مرزهای اعتقادی را برای انقلاب اسلامی گشود

امام جمعه زنجان با اشاره به اینکه پیام امام خمینی(ره) به گورباچف در تاریخ زنده و ماندگار است، کفت: این نامه مرزهای اعتقادی را برای انقلاب اسلامی گشود.  آیت‌الله علی خاتمی امروز در خطبه‌های نماز جمعه زنجان با اشاره به سالروز ابلاغ پیام تاریخی امام خمینی(ره) به گورباچف اظهار داشت: این نامه از ابعاد مختلف […]

امام جمعه زنجان با اشاره به اینکه پیام امام خمینی(ره) به گورباچف در تاریخ زنده و ماندگار است، کفت: این نامه مرزهای اعتقادی را برای انقلاب اسلامی گشود.

 آیت‌الله علی خاتمی امروز در خطبه‌های نماز جمعه زنجان با اشاره به سالروز ابلاغ پیام تاریخی امام خمینی(ره) به گورباچف اظهار داشت: این نامه از ابعاد مختلف قابل بحث و بررسی است و پیام آن برای همیشه در تاریخ زنده و ماندگار است.

وی تصریح کرد: امام خمینی(ره) با ارسال این نامه تفکر جهان‌گشایی و کشورگشایی نداشتند بلکه در آن گشودن مرزهای اعتقادی مطرح شده است.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان ابراز کرد: پیش‌بینی امام راحل در این نامه محقق شد و صدای شکستن استخوان‌های کمونیسم شنیده شد.

وی بیان کرد: با به زمین نشستن تخت قدرت دومین ابر قدرت جهان، مسلمانان در این کشورها که در خفگان به سر می‌بردند، توانستند عرض اندام کرده و اعلام وجود کنند.

آیت‌الله خاتمی ضمن تبریک ولادت با سعادت پیامبر اکرم(ص) عنوان کرد: برخی قصد دارند با ذکر تاریخ‌های مختلف برای ولادت ایشان، در بین مسلمانان اختلاف افکنی کنند در حالی که پیامبر خود مایه وحدت است.

وی خاطرنشان کرد: با موقع شناسی علمای فقید و عالی قدر این نقطه اختلاف به عنوان هفته وحدت اعلام شد تا دشمنان نتوانند به اهداف خود دست یابند.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان با اشاره به اینکه مسلمانان در برخی از امور نقاط مشترکی دارند و در برخی دیگر از روش‌های مختلفی استفاده می‌کنند، ابراز کرد: نقاط اشتراک بیشتر از تفاوت‌ها است.

وی با اشاره به ۱۶ دی‌ماه روز شهدای دانشجو این مناسبت را روزی فراموش نشدنی در تاریخ انقلاب عنوان کرد و افزود: جمعی از دانشجویان خط امام(ره) در سوسنگرد و هویزه با دستانی خالی حماسه آفریدند و مظلومانه به شهادت رسیدند.

آیت‌الله خاتمی ۱۷ دی‌ماه را یکی از روزهای ننگین در دوران حکومت رضاخان برشمرد و گفت: شاه ملعون برای اسلام‌زدایی و سلطه استعمار موضوع کشف حجاب را مطرح کرد.

وی با ابراز خرسندی از حضور گسترده و پرشور همه اقشار مردم در روز حماسه ۹ دی‌ماه گفت: نکوداشت این روز ارزشمند با اجتماع عظیم مردم در همه شهرستان‌ها برگزار شد.

انتهای پیام/تسنیم

لینک کوتاه : https://nabzesahar.ir/?p=24567

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.