• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : 11 - ذو القعدة - 1445
  • برابر با : Saturday - 18 May - 2024
3

۲۲۰۰ موقوفه در استان زنجان وجود دارد

  • کد خبر : 24042
  • 02 دی 1393 - 10:19
۲۲۰۰ موقوفه در استان زنجان وجود دارد

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان از وجود ۲ هزار و ۲۰۰ موقوفه در استان زنجان خبر داد. حجت‌الاسلام علی باقری ظهر امروز در جریان بازدید از موقوفه بزرگ جعفر قلی ته دره گزارشی از برنامه‌های هفته وقف در استان زنجان ارائه کرد. وی با اشاره به اینکه امسال نیز مطابق سنوات گذشته از […]

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان از وجود ۲ هزار و ۲۰۰ موقوفه در استان زنجان خبر داد. حجت‌الاسلام علی باقری ظهر امروز در جریان بازدید از موقوفه بزرگ جعفر قلی ته دره گزارشی از برنامه‌های هفته وقف در استان زنجان ارائه کرد.

وی با اشاره به اینکه امسال نیز مطابق سنوات گذشته از نخستین روز هفته وقف برنامه‌های متعددی در استان زنجان اجرایی شده است، ادامه داد: از مهم‌ترین این برنامه‌ها همایش وقف و رسانه بود که برای پنجمین سال متوالی با حضور اصحاب رسانه و مدیرکل روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان اوقاف برگزار شد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان با توضیح اینکه برنامه‌های مناسبتی هفته وقف بر اساس روزشمار تعیین شده از سوی سازمان اوقاف در استان اجرایی می‌شود، عنوان کرد: برگزاری همایش لبیک یا رسول‌الله نیز از دیگر برنامه‌های مهمی بود که در جوار آستان مقدس امامزادگان برگزار شد.

این مسئول همچنین به برگزاری مراسم عزاداری به مناسبت ایام شهادت امام رضا (ع) اشاره کرد و گفت: این مراسم در جوار آستان مقدس امامزادگان و مساجد استان برگزار خواهد شد.

باقری با تاکید بر اینکه امسال نیز طبق سنوات گذشته برنامه‌های هفته وقف با رویکرد ترویج و تبلیغ فرهنگ وقف اجرایی می‌شود، افزود: در برگزاری این برنامه‌ها از ظرفیت اصحاب رسانه برای تبلیغ بهتر این سنت حسنه استفاده شده است.

وی همچنین به حضور اصحاب وقف و خیرین در برنامه‌های مناسبتی اوقاف استان اشاره کرد و گفت: حضور واقفان کمک شایانی به تشویق مردم برای انجام این سنت حسنه می‌کند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان در ادامه با ارائه گزارشی از تعداد موقوفات استان زنجان عنوان کرد: در حال حاضر ۲ هزار و ۲۰۰ موقوفه در استان زنجان وجود دارد.

این مسئول با توضیح اینکه موقوفات استان شامل موقوفات منفعتی و انتفاعی هستند، تصریح کرد: همچنین یک‌هزار و ۵۰۰ مسجد استان زنجان نیز جزو موقوفات محسوب می‌شوند.

باقری با اشاره به اینکه اداره کل اوقاف استان زنجان در راستای بهره‌وری بهتر از موقوفات پروژه‌های مختلفی از محل عواید آن‌ها اجرایی می‌کند، عنوان کرد: از جمله پروژه‌هایی که از محل موقوفات در حال ساخت است، تالار احسان است.

وی با تشریح اینکه تالارهای احسان در شهرستان‌های زنجان و خدابنده در حال ساخت است، افزود: پیشرفت فیزیکی تالار احسان خدابنده قریب به ۸۰ درصد است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان کمک به ازدواج جوانان را هدف ساخت تالارهای احسان عنوان کرد و گفت: از دیگر پروژه‌های مهمی که موقوفه بوده و در حال ساخت است، پروژه چشم‌پزشکی است.

این مسئول با اشاره به اینکه درصد پیشرفت فیزیکی این پروژه ۵۶ درصد است، افزود: این پروژه نیز در راستای ارائه خدمات درمانی به مردم در حال ساخت است.

باقری با توضیح اینکه هدف کلی اوقاف از ساخت پروژه‌های مختلف محرومیت‌زدایی و برقراری عدالت اجتماعی است، گفت: تحقق بهتر این موضوع نیازمند یاری و کمک اصحاب وقف و خیرین است.

وی به نقش تاثیرگذار رسانه‌ها نیز اشاره کرد و افزود: اصحاب رسانه به عنوان وسایل ارتباط جمعی نقش غیرقابل انکاری در ترویج فرهنگ دارند و باید از این ظرفیت استفاده لازم به عمل آید.

گفتنی است، حجت‌الاسلام علی محمدی نماینده ولی فقیه و ریاست سازمان اوقاف و امور خیریه در سفر چند ساعته به طارم از پروژه‌های مختلف عمرانی این شهرستان بازدید کرد که از جمله آن پروژه موقوفه جعفرقلی ته دره، بازدید از دستگاه مانیتورینگ قلبی و عروقی خریداری شده از محل عواید موقوفه محمدرضا و رباب بیمارستان شهدای طارم، حضور در مراسم افتتاح گازرسانی به امامزاده جعفر (ع) آب‌بر، حضور و بازدید از ایستگاه‌های خیمه معرفت، ایستگاه همه واقف باشیم، مشاوره وقف، نمایشگاه عرضه محصولات فرهنگی و تبلیغی وقف، غرفه نقاشی و قرآن بخوان، غرفه رسانه‌های مجازی بود.

همچنین رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه با حضور در جوار آستان مقدس امامزادگان هاشم (ع) و عوف (ع) آب‌بر در جریان مراحل ساخت و بازسازی این امامزادگان قرار گرفت.

انتهای پیام/دانا

لینک کوتاه : https://nabzesahar.ir/?p=24042

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.