• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : 11 - ذو القعدة - 1445
  • برابر با : Saturday - 18 May - 2024
3

شناسایی ۱۶۲ نفر بیمار مبتلا به ویروس ایدز در استان زنجان

  • کد خبر : 23232
  • 09 آذر 1393 - 12:39
شناسایی ۱۶۲ نفر بیمار مبتلا به ویروس ایدز در استان زنجان

معاون بهداشتی دانشگاه علوم‌پزشکی استان زنجان از شناسایی ۱۶۲ نفر بیمار مبتلا به ویروس ایدز در استان زنجان خبرداد. به گزارش نبض سحر به نقل از مهر، محمد رضا صائینی  ظهر شنبه در جمع خبرنگاران  افزود: در استان زنجان ۱۶۲ نفر آلوده به این ویروس هستند که ۲۵ نفر وارد مرحله بیماری شده، ۶۱ نفر […]

معاون بهداشتی دانشگاه علوم‌پزشکی استان زنجان از شناسایی ۱۶۲ نفر بیمار مبتلا به ویروس ایدز در استان زنجان خبرداد.

به گزارش نبض سحر به نقل از مهر، محمد رضا صائینی  ظهر شنبه در جمع خبرنگاران  افزود: در استان زنجان ۱۶۲ نفر آلوده به این ویروس هستند که ۲۵ نفر وارد مرحله بیماری شده، ۶۱ نفر فوت کرده‎اند و در سال‌جاری نیز ۳ مورد جدید معرفی شده است که ۸۵ درصد افراد آلوده مرد و ۱۵ درصد زن هستند.

وی ادامه داد: در حال حاضر  ۲۸ هزار و ۳۵۷ نفر در کشور به ویروس HIV مبتلا هستند که ۸۸.۵ درصد آنان با ۲۵ هزار و ۱۰۸ نفر مرد و ۱۱.۵ درصد با ۳۲۴۹ نفر زن هستند ۸۳.۴ درصد کسانی که وارد مرحله بیماری شده‎اند مرد و ۱۶.۶ درصد زن هستند.

صائینی افزود:  ۹۴.۶ درصد افراد فوت شده به دلیل این بیماری را مردان و ۵.۴ درصد را زنان تشکیل می‌دهند که اکثر این افراد در گروه سنی فعال ۲۵ تا ۳۴ سال قرار دارند.

وی ادامه داد: با بیان اینکه ویروس HIV از طریق تماس های معمولی مثل دست دادن، در آغوش گرفتن، عطسه و سرفه، استفاده از ظروف و وسایل غذاخوری مشترک، استفاده از استخر منتقل نمی شود افزود: نیازی نیست تا مبتلایان را از سایر افراد جدا کرده و یا از زندگی اجتماعی محروم کنیم.

صائینی ادامه داد: ایدز مرحله نهایی بیماری است که توسط ویروسی به نام ویروس HIV ایجاد می شود.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم‌پزشکی استان زنجان با اشاره به اینکه ویروس HIV  این ویروس به سلول دفاعی بدن حمله می کند، افزود:این ویروس به تدریج قدرت دفاعی بدن را ضعیف می کند و فرد به انواع عفونت ها و سرطان ها مبتلا شده و در نهایت از پای در می آید.

صائینی زمان ورود ویروس HIV به بدن تا شروع بیماری ایدز را بیش از ۱۰ سال اعلام کرد و گفت:در این مدت فرد ظاهر سالم داشته و می تواند به کار و فعالیت ادامه دهد ولی احتمال انتقال ویروس به دیگران وجود دارد.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم‌پزشکی استان زنجان  افزود: استفاده مشترک از وسایل تزریق و یا سایر ابزار تیز و برنده مثل تیغ و سوزن خالکوبی، دریافت خون و فرآورده های خونی فرد آلوده، انتقال از مادر مبتلا به نوزاد طی بارداری، زایمان و شیردهی است.

لینک کوتاه : https://nabzesahar.ir/?p=23232

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.