• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : 11 - ذو القعدة - 1445
  • برابر با : Saturday - 18 May - 2024
4

امام جمعه زنجان: مملکت اسلامی بر مدار قانون اداره می شود

  • کد خبر : 23157
  • 07 آذر 1393 - 14:53
امام جمعه زنجان: مملکت اسلامی بر مدار قانون اداره می شود

نماینده ولی فقیه در استان زنجان گفت: حکومت و مملکت اسلامی بر اساس قانون اداره می شود. به گزارش نبض سحر،آیت الله ‘ علی خاتمی’ در خطبه های نماز جمعه با گرامیداشت سالروز تاسیس مجلس شورای اسلامی افزود: وظیفه اصلی مجلس قانون گذاری و نظارت بر نحوه اجرای آن است. وی یادآورشد: همانگونه که رهبر […]

نماینده ولی فقیه در استان زنجان گفت: حکومت و مملکت اسلامی بر اساس قانون اداره می شود.

به گزارش نبض سحر،آیت الله ‘ علی خاتمی’ در خطبه های نماز جمعه با گرامیداشت سالروز تاسیس مجلس شورای اسلامی افزود: وظیفه اصلی مجلس قانون گذاری و نظارت بر نحوه اجرای آن است.

وی یادآورشد: همانگونه که رهبر معظم انقلاب فرموده اند مجلس باید دو شاخص اصلی زنده و سالم بودن را داشته باشد.

آیت الله خاتمی زنده بودن مجلس شورای اسلامی را به معنای پویایی، نشاط و تحرک آن خواند و برلزوم حفظ سلامت مجلس از نظر اخلاقی، سیاسی و اقتصادی و مالی تاکید کرد.

امام جمعه زنجان گفت: حکومت اسلامی، حکومت قانون است و حتی دولت پیامبر اکرم(ص) نیز مدار قانونی بود که خداوند منان مشخص کرده، بود.

وی خاطر نشان کرد: قانون و قانون مداری؛ اصلی است که همه ملت را همچون دانه های یک تسبیح کنار هم قرار می دهد.

آیت الله خاتمی در خصوص همایش ۳۱۵ نفر از علمای جهان اسلام در قم با هدف محکومت جریان تکفیری نیز گفت: این علما گرد هم جمع آمدند تا به جهان اعلام کنند که جریان تکفیری و داعش از اسلام نیست و آن جوانانی را که فریب تکفیری ها را خورده اند، هدایت و از حرکت به سوی جهنم نجات دهند و در نهایت نیز برای مقابله با این جریان راهکاری مناسب پیدا کنند.

نماینده ولی فقیه در استان زنجان گفت: همان گونه که رهبر معظم انقلاب فرمود، امروز باور و اعتقاد جمهوری اسلامی از مرزهای ایران گذشته و به سوریه، لبنان و فلسطین رسیده، از همین رو موضوع جریان تکفیری بحث اختلاف میان شیعه و سنی نیست و استکبار در پشت صحنه این حرکت ایستاده تا تکفیری ها با نام اسلام، به قتل عام مسلمانان بپردازند.

آیت الله خاتمی تاکید کرد: چهار مهره اسرائیل غاصب، آمریکای مستکبر، انگلیس و کشورهای مرتجع و جیره خوار منطقه هستند که از جنایت علیه مسلمانان دفاع می کنند.

امام جمعه زنجان، تاکیدات رهبر معظم انقلاب درباره لزوم حمایت از ملت فلسطین و تجهیز آنان را یادآور شد و گفت:مسلمان نمی تواند نسبت به سرنوشت دیگر مسلمانان بی تفاوت باشد.

آیت الله خاتمی اضافه کرد: مسلمان همگی امت واحده اسلامی هستند و هیچ مرز جغرافیایی نمی تواند آنان را از یکدیگر جدا کند.

نماینده ولی فقیه در استان زنجان، در بخش دیگری از خطبه ها فرا رسیدن هفته بسیج و دیدار بسیجیان با رهبر معظم انقلاب را یادآور شد و گفت: رهبر معظم انقلاب دو شاخص را برای بسیجیان تعریف و تعیین کرده اند که بر اساس آن هر شخص بسیجی باید نسبت به مسائل جامعه احساس مسوولیت کند و در تمام شرایط نسبت به اولویت ها، نیازها و شناخت دوست و دشمن بصیرت داشته باشد.

منبع:ایرنا

لینک کوتاه : https://nabzesahar.ir/?p=23157

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.