• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : 10 - ذو القعدة - 1445
  • برابر با : Friday - 17 May - 2024
3

۴۴ درصد تسهیلات بانکی در تهران پرداخت شده است

  • کد خبر : 22984
  • 03 آذر 1393 - 18:07
۴۴ درصد تسهیلات بانکی در تهران پرداخت شده است

استاندار زنجان با تاکید بر تعیین چارچوب خاص برای معرفی طرح‌ها به صندوق توسعه ملی برای دریافت تسهیلات گفت: ۴۴ درصد تسهیلات بانکی در تهران پرداخت شده است. به گزارش نبض سحر به نقل از فارس،جمشید انصاری ظهر امروز در ششمین جلسه کار گروه تخصصی اشتغال با اشاره به اینکه اعتبارات بنگاه‌های اقتصادی ارزان قیمت […]

استاندار زنجان با تاکید بر تعیین چارچوب خاص برای معرفی طرح‌ها به صندوق توسعه ملی برای دریافت تسهیلات گفت: ۴۴ درصد تسهیلات بانکی در تهران پرداخت شده است.

به گزارش نبض سحر به نقل از فارس،جمشید انصاری ظهر امروز در ششمین جلسه کار گروه تخصصی اشتغال با اشاره به اینکه اعتبارات بنگاه‌های اقتصادی ارزان قیمت نیست، اظهار داشت: همکاری نکردن بانک‌ها با معرفی شدگان دستگاه‌های اجرایی از دلایل عدم پرداخت تسهیلات به این بخش است.

وی با تاکید بر متفاوت نبودن بهره‌های بانکی برای بنگاه‌های اقتصادی اضافه کرد: به نظر می‌رسد رویه‌های پرداخت تسهیلاتی بانکی در استان باید تغییر کند.

مقام عالی استان زنجان به برگزاری جلسه با مدیران کل بانک‌ها و مدیر کل بانک مرکزی در تهران اشاره و تصریح کرد: بانک‌ها و دستگاه‌های اجرایی می‌توانند مشکلات خود را جمع‌بندی و برای پیگیری به من بدهند تا امکان پیگیری آن در جلسه فوق بررسی شود.

این مسئول به گزارش موجود در مورد پرداخت ۴۴ درصد تسهیلات در تهران و ۶ درصدی در اصفهان اشاره کرد و افزود: این درصد تسهیلاتی در حالی انجام شده است که توسعه صنایع جدید در تهران ممنوعیت دارد از این رو این عملکرد بانک‌ها از دو منظر عدم نظارت دستگاه‌های اجرایی و همچنین انحراف عملکرد بانک‌ها باید مورد پیگیری قرار گیرد.

انصاری خطاب به مدیران بانک‌های حاضر در جلسه تاکید کرد: اگر خود را مکلف به اجرای دستورالعمل‌های ابلاغی مدیران مرکز کشور بکنید باید توسعه استان زنجان تعطیل شود.

وی به ضرورت اقدام توسط مدیران استانی بانک‌ها در رفع مشکلات موجود در مسیر پرداخت تسهیلات تخصیصی تا مرحله پرداخت تاکید کرد و ادامه داد: اگر معضلی در این مسیر وجود دارد به مسئولان استانی ارائه دهید تا از این طریق پیگیری و به سرانجام برسد.

استاندار زنجان با اشاره به غیبت برخی از مدیران استانی بانک‌ها گفت: دلیل این غیبت پیگیری و به این موضوع با تذکر کتبی به مدیران بالادستی آنها در تهران ارائه شود.

این مسئول در ادامه با اشاره به مصوبه شورای عالی اشتغال در مورد تهیه سند توسعه اشتغال استان‌ها اشاره و خاطرنشان کرد: معاونت برنامه‌ریزی استان بررسی می‌کند که این سند مطالعاتی در مرجع خاصی به تصویب رسیده است.

انصاری راه کار پایش سند توسعه اشتغال استان زنجان را تصویب در مرجع تعیین شده دانست و متذکر شد: در صورت تصویب این سند می‌توان پایش مورد نظر را در مورد دو سال گذشته و همچنین سال جاری انجام داد و در غیر این صورت هم می‌توان از طرح مطالعاتی انجام شده استفاده‌های مختلف انجام داد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود از سفر مدیر عامل صندوق توسعه ملی به زنجان طی هفته آینده خبر داد و اضافه کرد: مسئولان استانی باید برنامه‌ریزی درستی برای این سفر انجام داده و مشکلات را در بخش‌های مختلف بانکی، دستگاه‌های اجرایی و همچنین بنگاه‌های اقتصادی جمع‌بندی و در موعد مقرر ارائه دهند تا یک جلسه کاری مفید برگزار شود.

نماینده دولت در استان زنجان با یادآوری پایین بودن نرخ بهره صندوق توسعه ملی تاکید کرد: پایین بودن این درصد نباید موجب معرفی هر طرحی برای دریافت تسهیلات از این صندوق شود.

این مسئول با تاکید بر تعیین چارچوب خاص برای معرفی طرح‌ها به صندوق توسعه ملی افزود: به طور مثال ایجاد اشتغال جدید می‌تواند از مبناهای این معرفی باشد.

در این جلسه مدیران عامل بانک‌های حاضر در جلسه نسبت به اقدامات انجام شده در حوزه پرداخت تسهیلات توضیحاتی را ارائه کردند که اغلب آنها بخشنامه‌های همخوانی منابع و مصارف را دلیل عدم پرداخت تسهیلات ارزان قیمت اعلام کردند.

همچنین مدیر کل کمیته امداد امام خمینی استان زنجان در این جلسه گزارشی از وضعیت جذب اعتبارات اشتغال بند «د» را ارائه داد و گفت: این مجموعه با ۳ هزار خانواده تحت پوشش که آموزش‌ها و فرایند اداری برای این تسهیلات طی شده است نیاز به حمایت بیشتری دارد.

بهرام ولی‌زاده مجموع اعتبارات جذب شده از طریق بانک‌های عامل را ۱۲ درصد عنوان کرد.

لینک کوتاه : https://nabzesahar.ir/?p=22984

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.