• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : 11 - ذو القعدة - 1445
  • برابر با : Saturday - 18 May - 2024
3

۵۰ درصد طلاق‌های زنجان ریشه در مشکلات فرهنگی دارد

  • کد خبر : 22917
  • 02 آذر 1393 - 23:22
۵۰ درصد طلاق‌های زنجان ریشه در مشکلات فرهنگی دارد

مدیر عامل بنیاد ازدواج کوثر استان زنجان گفت: بررسی‌ها نشان می‌دهد بیش از ۵۰ درصد طلاق‌های استان زنجان ریشه در مشکلات فرهنگی دارد. نقی مجتهدی با اشاره به کاهش آمار ازدواج در استان زنجان اظهار کرد: آمار طلاق به صورت چشم‌گیری در استان زنجان افزایش یافته است. وی خاطرنشان کرد: باید از توانمندی مسئولان و […]

مدیر عامل بنیاد ازدواج کوثر استان زنجان گفت: بررسی‌ها نشان می‌دهد بیش از ۵۰ درصد طلاق‌های استان زنجان ریشه در مشکلات فرهنگی دارد.

نقی مجتهدی با اشاره به کاهش آمار ازدواج در استان زنجان اظهار کرد: آمار طلاق به صورت چشم‌گیری در استان زنجان افزایش یافته است.

وی خاطرنشان کرد: باید از توانمندی مسئولان و مردم برای حل مشکل ازدواج در استان استفاده شود.

مدیرعامل بنیاد ازدواج کوثر استان زنجان با بیان اینکه در نظر سنجی انجام شده بیشتر افراد دلیل کاهش ازدواج و افزایش طلاق را اقتصادی عنوان کردند، افزود: طبق بررسی‌های انجام شده علت اصلی عدم تشکیل خانواده در استان مشکل فرهنگی است.

وی به دیگر عوامل تاخیر ازدواج در استان اشاره کرد و گفت: انتخاب نادرست، بیکاری، تجمل گرایی، ماهواره و غیره از جمله عوامل اصلی به تاخیر افتادن ازدواج است.

مجتهدی ابراز کرد: در ۴۰ کشور جهان شورای عالی در امر خانواده و ازدواج وجود دارد، عنوان کرد: در کشور ما با وجود سازمان های فرهنگی متعدد برنامه ریزی دقیقی در امر ازدواج و خانواده وجود ندارد.

وی در ادامه اظهار کرد: باید به امر ازدواج و خانواده به صورت ساختاری نگاه شود.

مدیرعامل بنیاد ازدواج کوثر استان زنجان خاطرنشان کرد: بررسی‌ها نشان می‌دهد بیش از ۵۰ درصد طلاق‌های استان زنجان ریشه در مشکلات فرهنگی دارد.

وی اشاره به اینکه در امر ازدواج مشوق‌هایی جامع در امر ازدواج برای زوج‌های جوان باید در نظر گرفته شود، ابراز کرد: آگاه سازی و انتخاب آگاهانه در امر ازدواج باید در اولویت قرار گیرد.

مدیرعامل بنیاد ازدواج کوثر استان زنجان با بیان اینکه حداکثر ۵ درصد ازدواج‌های خویشاوندی منجر به طلاق می‌شود، بیان کرد: باید معاشرت صحیح رواج یابد.

وی با بیان اینکه این بنیاد به صورت یک نهاد مردمی است، تصریح کرد: خدمات ارائه شده در کلاس‌های آموزشی به صورت رایگان است و هیچ هزینه‌ای برای شرکت در کلاس‌های آموزشی از شرکت کنندگان دریافت نمی‌شود.

مجتهدی تاکید کرد: کلاس‌های ارائه شده توسط بنیاد در محل پارک بانوان و مدرسه توفیق با حضور ۴۰ تا ۳۰ نفر از افراد هفتگی برگزار می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: هر هفته در روزهای پنج شنبه ساعت ۱۶:۳۰ در خصوص آموزش‌های پیش از ازدواج، دوران نامزدی در مدرسه توفیق با میانگین حضور ۳۰ تا ۴۰ نفر در مدرسه توفیق برگزار می‌شود.

انتهای پیام/موج رسا

لینک کوتاه : https://nabzesahar.ir/?p=22917

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.