• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : 11 - ذو القعدة - 1445
  • برابر با : Saturday - 18 May - 2024
4

‌‌صادرات سیمان از ایران ‌طی ۱۰ سال آینده به ۱۲۰ میلیون تن می‌رسد‌

  • کد خبر : 22606
  • 23 آبان 1393 - 10:02
‌‌صادرات سیمان از ایران ‌طی ۱۰ سال آینده به ۱۲۰ میلیون تن می‌رسد‌

وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: پیش‌بینی‌ می‌کنیم ظرفیت صادرات سیمان کشور طی ۱۰ سال آینده به ۱۲۰ میلیون تن برسد. محمد رضا نعمت‌زاده بعد از ظهر امروز در بازدید از شرکت سیمان خمسه زنجان اظهار داشت: سال گذشته ۲۰ میلیون تن صادرات سیمان داشتیم که امسال به دلیل برخی ناملایماتی که در کشور همسایه […]

وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: پیش‌بینی‌ می‌کنیم ظرفیت صادرات سیمان کشور طی ۱۰ سال آینده به ۱۲۰ میلیون تن برسد. محمد رضا نعمت‌زاده بعد از ظهر امروز در بازدید از شرکت سیمان خمسه زنجان اظهار داشت: سال گذشته ۲۰ میلیون تن صادرات سیمان داشتیم که امسال به دلیل برخی ناملایماتی که در کشور همسایه بود، افت داشتیم.

وی افزود: پیش بینی‌ می‌کنیم ظرفیت صادرات سیمان کشور طی ۱۰ سال آینده به ۱۲۰ میلیون تن برسد.

وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه کشور نیاز دارد که یکی دو ترمینال در غرب کشور و در مرز برای صادرات سیمان ایجاد کنیم، ادامه داد: همچنین در جنوب کشور نیز باید یکی دو ترمینال برای صادرات سیمان ایجاد کنیم.

وی تاکید کرد: باید همکاری در بین واحدهای تولیدکننده سیمان در کشور ایجاد شود تا متحد باشیم و روی دست همدیگر در بازار بلند نشویم.

نعمت‌زاده با اشاره به ظرفیت‌های خوب کشور در زمینه تولید و صادرات سیمان گفت: باید به صادرات نظم بدهیم تا به بزرگ‌ترین صادر کننده سیمان در جهان تبدیل شویم.

وی در مورد واحد تولید سیمان خمسه زنجان نیز اظهار داشت: واحد سیمان خمسه از لحاظ کمی و کیفی از واحدهای خوب ارزیابی شده بود که امروز هم ظاهرا این چنین است.

وزیر دولت یازدهم با اشاره به اینکه تاکید مقام معظم رهبری این است که باید صنعت جلو بیافتد، تصریح کرد: امروز اولویت کشور کار، توسعه و سازندگی است و باید در زمینه اشتغال در کشور تلاش کنیم.

وی با اشاره به ظرفیت‌های خوب استان زنجان در بخش‌های مختلف افزود: استان زنجان از معادن سهم خوبی دارد اما نمی‌شود فقط در بحث آهن و سرب و روی تکیه کرد.

وی با بیان اینکه استان زنجان ظرفیت‌های بسیار بالایی در زمینه برق دارد و باید به قطب برق تبدیل شود، گفت: می‌شود استان زنجان را به شاهراه اطلاعاتی کشور در زمینه آی تی قرار داد.

انتهای پیام/
فارس

لینک کوتاه : https://nabzesahar.ir/?p=22606

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.