• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : 11 - ذو القعدة - 1445
  • برابر با : Saturday - 18 May - 2024
3

یکهزار دانش آموز، صندلی های خالی مدارس غیر دولتی زنجان را پر می کنند

  • کد خبر : 20803
  • 30 شهریور 1393 - 10:46
یکهزار دانش آموز، صندلی های خالی مدارس غیر دولتی زنجان را پر می کنند

رییس اداره مشارکت های مردمی و مدارس غیر دولتی اداره کل آموزش و پرورش استان زنجان گفت: یکهزار و ۱۰۰ دانش آموز، صندلی های خالی مدارس غیر دولتی این استان را پر خواهند کرد. علی مهدیلو  افزود: پیش بینی می شود در سال تحصیلی ۹۳ – ۹۴ ، یکهزار و ۱۰۰ دانش آموز به جمع […]

رییس اداره مشارکت های مردمی و مدارس غیر دولتی اداره کل آموزش و پرورش استان زنجان گفت: یکهزار و ۱۰۰ دانش آموز، صندلی های خالی مدارس غیر دولتی این استان را پر خواهند کرد.

علی مهدیلو  افزود: پیش بینی می شود در سال تحصیلی ۹۳ – ۹۴ ، یکهزار و ۱۰۰ دانش آموز به جمع دانش آموزان مدارس غیر دولتی اضافه شود.

وی یادآورشد: در زمان حاضر ۶۷ مدرسه غیر دولتی در استان زنجان در سه مقطع تحصیلی ابتدایی و دوره اول و دوم متوسطه در راستای تعلیم و تربیت دانش آموزان فعال است.

رییس اداره مشارکت های مردمی و مدارس غیر دولتی اداره کل آموزش و پرورش استان زنجان با بیان اینکه همه این مدارس در نوبت صبح دایر است، گفت: ۳۶ مدرسه در مقطع ابتدایی، ۱۲ مدرسه در دوره اول و ۱۹ مدرسه نیز در دوره دوم متوسطه است.

مهدیلو افزود: از ۶۷ مدرسه، ۲۶ مدرسه توسط خود موسسان، ۱۶ واحد توسط آموزش و پرورش خریداری شده، ۲۴ واحد استیجاری و یک مورد نیز خانه شخصی است.

وی با اشاره به تعداد دانش آموزان مدارس غیر دولتی درسال تحصیلی ۹۲ – ۹۳ خاطرنشان کرد: هفت هزار و ۸۵۶ دانش آموز در این مدارس مشغول به تحصیل هستند که نسبت دانش آموزان مدارس غیر دولتی به دولتی تنها پنج درصد است.

رییس اداره مشارکت های مردمی و مدارس غیر دولتی اداره کل آموزش و پرورش استان زنجان گفت: این مدارس در سطح استان، مشکل ثبت نام و تراکم دانش آموزان در مدارس دولتی را کاسته و در کاهش سرانه هزینه های آموزشی دولت نیز کمک می کند.

مهدیلو اظهارکرد: تاسیس مدارس غیر دولتی و حمایت از این مدارس، به نفع نظام مالی، اداری و تعلیم و تربیت در آموزش و پرورش است.

وی با بیان اینکه همه مدارس غیردولتی استان زنجان از نظر میزان ظرفیت مورد تایید اداره کل نوسازی توسعه و تجهیز مدارس استاندارد هستند، تاکید کرد: چنانچه این مدارس دارای فضاهای بزرگتری باشند دانش آموزان بیشتری جذب شده و خدمات بهتر و مطلوب تری نیز ارایه می شود.

مهدیلو ادامه داد: این مدارس در شهرستان های ابهر، طارم، خدابنده، خرمدره، ناحیه یک و دو آموزش و پرورش زنجان هستند که بیشترین تعداد آن در ناحیه دو فعال است.

رییس اداره مشارکت های مردمی و مدارس غیر دولتی اداره کل آموزش و پرورش استان زنجان گفت: دانش آموزان در یکی از این مدارس در رشته فنی و حرفه ای مشغول به تحصیل هستند و در سایر مدارس دوره دوم متوسطه، رشته های علوم تجربی، علوم انسانی و ریاضی توسط معلمان مجرب و با سابقه تدریس می شود.

انتهای پیام /ایرنا

لینک کوتاه : https://nabzesahar.ir/?p=20803

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.