• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : 11 - ذو القعدة - 1445
  • برابر با : Saturday - 18 May - 2024
5

نسل جوان باید با تهذیب و تحصیل سنگر دفاع مقدس را حفظ کنند

  • کد خبر : 20733
  • 28 شهریور 1393 - 18:46
نسل جوان باید با تهذیب و تحصیل سنگر دفاع مقدس را حفظ کنند

امام جمعه زنجان گفت: امروز دانش‌آموزان و نسل جوان دارای سنگر مدرسه هستند که باید با تهذیب، تحصیل و ورزش این سنگر را حفظ کنند.  آیت‌الله علی خاتمی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته با اشاره به روز زیارتی مخصوص علی‌ابن موسی‌الرضا (ع) گفت: طوس قبله افلاکیان است. وی با تقدیر از استاد کلامی که […]

امام جمعه زنجان گفت: امروز دانش‌آموزان و نسل جوان دارای سنگر مدرسه هستند که باید با تهذیب، تحصیل و ورزش این سنگر را حفظ کنند.  آیت‌الله علی خاتمی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته با اشاره به روز زیارتی مخصوص علی‌ابن موسی‌الرضا (ع) گفت: طوس قبله افلاکیان است.

وی با تقدیر از استاد کلامی که شعری در خصوص مقام معظم رهبری قرائت کرد، افزود: وی از شعرای نامی استان و کشور است.

خطیب جمعه زنجان با اشاره به ۳۱ شهریور ماه سال ۵۹ آغاز هفته دفاع مقدس ادامه داد: با تهاجم صدام بعثی با تحریک آمریکا و ایادی استکبار جهانی، جنگ علیه ایران رقم خورد.

وی با بیان اینکه اگر در طول هفته دفاع مقدس به علل و عوامل تحمیل جنگ و مقاومت مردم در طول دوران هشت سال مقدس و حفظ تمامیت ارضی نیز پرداخته شود، حق مطلب ادا نشده است، تصریح کرد: باید برای تبیین ابعاد مختلف دوران دفاع مقدس بیشتر تلاش کرد.

خاتمی با اشاره به اینکه دشمن تلاش داشت در عرض چند روز نظام اسلامی را با حمایت کشورهای مختلف خارجی و عربی ساقط کند، افزود: ایستادگی و مقاومت مردم، هدایت‌های بی‌نظیر امام خمینی (ره) و استقامت نیروهای نظامی و انتظامی و حضور بسیج در این عرصه موجب خنثی شدن توطئه‌های دشمنان شد.

وی با بیان اینکه هنوز دشمن در علت پیروزی نظام اسلامی عاجز مانده است، خاطرنشان کرد: لطف خدا، اتحاد و ایمان مردم و حضور در صحنه و رهبری داهیانه رهبری موجب پیروزی در جنگ هشت ساله شد.

ضرورت استفاده از ظرفیت‌های دوران دفاع مقدس

خطیب جمعه زنجان بر ضرورت استفاده از ظرفیت‌های دوران دفاع مقدس تاکید کرد و گفت: باید برای تبیین آثار و نتایج انقلاب اسلامی به نسل جوان جامعه تلاش کرد.

وی با بیان اینکه جنگ همواره دارای تلخی‌هایی نیز هست، افزود: اما صداقت مردم موجب شد تا نصرت الهی شامل مردم ایران شده و دشمن ذلیل شود.

خاتمی با اشاره به اینکه این پیروزی تنها از سوی یک بخش جامعه محقق نشد، افزود: همه افراد جامعه در خاکریزهای مختلف موجب پیروزی نظام اسلامی در دوران دفاع مقدس شدند.

وی با اشاره به بازگشایی مدارس و تقارن آن با هفته دفاع مقدس ادامه داد: آموزش و پرورش باید به ۲ مقوله آموزش و پرورش بپردازند.

خطیب جمعه زنجان با بیان اینکه از مسئله پرورش غفلت شده است، یادآور شد: باید به این ۲ بال خانواده‌ها و آموزش و پرورش بها دهند.

نماینده ولی فقیه در استان زنجان با اشاره به اینکه دیروز سه هزار شهید سرافراز استان در سنگر دفاع از انقلاب ایستادند، افزود: امروز نیز دانش‌آموزان و نسل جوان دارای سنگر مدرسه هستند که باید تهذیب، تحصیل و ورزش این سنگر را حفظ کنند.

خاتمی با بیان اینکه توسعه پایدار هر کشور با آموزش و پرورش محقق می‌شود، یادآور شد: مردان متعهد و دانشمند در آموزش و پرورش رشد می‌یابند.

وی با اشاره به سوم مهر، سال‌روز شهادت امام محمدتقی (ع) این روز را به مردم شهید‌پرور زنجان تسلیت گفت.

خطیب جمعه زنجان با اشاره به سوم مهر سالگرد تهاجم آمریکا به مردم افغانستان به بهانه مبارزه با تروریسم خاطرنشان کرد: جنایت‌های بزرگ در سراسر جهان با دخالت‌های مستقیم و غیرمستقیم استکبار جهانی به ویژه آمریکا صورت می‌گیرد.

وی با بیان اینکه گروه تروریستی داعش نیز با حمایت کشورهای مورد توجه آمریکا تشکیل شده است، افزود: مقام معظم رهبری توطئه دشمن را در این زمینه خنثی کرد.

خطیب جمعه زنجان با اشاره به پاسخ صریح مقام معظم رهبری به درخواست‌های آمریکا برای مبارزه با داعش تصریح کرد: ادعای آمریکا در این خصوص تنها بهانه‌ای بیش نیست.

بزرگ‌کردن گروه‌های تروریستی برنامه آمریکاست

امام جمعه زنجان بزرگ کردن گروه‌های تروریستی در مناطق مختلف را برنامه آمریکا عنوان کرد و گفت: آمریکا برای تامین منافع مادی خود و تامین امنیت رژیم جعلی اسرائیل چنین گروه‌های تروریستی را پرورش می‌دهد.

خاتمی با تقدیر از برگزاری مراسم دعا برای سلامتی و شکرانه سلامتی مقام معظم رهبری از سوی گروه‌های مختلف مردمی و هیئت‌های مذهبی زنجان تصریح کرد: رئیس جمهور نیز در ملاقات دوم بعد از مسافرت پنج روزه رهبر عظیم‌الشان انقلاب را همچون لنگرگاهی مطمئن برای نظام اسلامی نام برد.

وی با اشاره به آغاز به کار پروژه سبزه‌میدان زنجان در هفته گذشته اظهار کرد: اجرای این پروژه از آرزوهای ۲۵ ساله مردم زنجان است.

خطیب جمعه زنجان با بیان اینکه مدیریت فرهنگی زنجان موجب اجرای این پروژه می‌شود، خاطرنشان کرد: در چند سال آینده با اجرای این پروژه رضایت مردم افزایش می‌یابد.

انتهای پیام/فارس

لینک کوتاه : https://nabzesahar.ir/?p=20733

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.