• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : 11 - ذو القعدة - 1445
  • برابر با : Saturday - 18 May - 2024
2

داعش دست‌پرورده آمریکاست/۱۱ سپتامبر بهانه‌ای برای سلطه‌طلبی آمریکا بود

  • کد خبر : 20282
  • 14 شهریور 1393 - 18:40
داعش دست‌پرورده آمریکاست/۱۱ سپتامبر بهانه‌ای برای سلطه‌طلبی آمریکا بود

امام جمعه زنجان گفت: داعش دست‌پرورده آمریکاست. آیت‌الله شیخ علی خاتمی ظهر امروز در خطبه‌های امروز نماز جمعه زنجان، از ایجاد شرایط سخت برای ازدواج جوانان در جامعه کنونی اظهار تاسف کرد. وی با اشاره به اینکه در حال حاضر برخی از سخت‌گیری‌های والدین موجب سخت‌تر شدن ازدواج جوانان شده است، تصریح کرد: همین امر […]

امام جمعه زنجان گفت: داعش دست‌پرورده آمریکاست.

آیت‌الله شیخ علی خاتمی ظهر امروز در خطبه‌های امروز نماز جمعه زنجان، از ایجاد شرایط سخت برای ازدواج جوانان در جامعه کنونی اظهار تاسف کرد.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر برخی از سخت‌گیری‌های والدین موجب سخت‌تر شدن ازدواج جوانان شده است، تصریح کرد: همین امر موجب بالا رفتن سن ازدواج می‌شود.

امام جمعه زنجان با اشاره به اینکه برخی از خانواده‌ها علت سخت‌گیری خود را خوشبختی جوانان عنوان می‌کنند، افزود: هیچ دلیل متقنی وجود ندارد که ثروت و تجملات مایه خوشبختی است.

این مسئول با اشاره به اینکه در گذشته موضوع ازدواج تا این اندازه سخت و دشوار نبود، اضافه کرد: خانواده‌هایی که تجملات را به عنوان محوری‌ترین موضوع مطرح می‌کنند، باید پاسخگو باشند که خودشان زمان ازدواج چه میزان اموال داشتند که اینگونه برای ازدواج جوانان سخت‌گیری می‌کنند.

آیت‌الله خاتمی در ادامه با اشاره به اینکه سخت‌گیری والدین خدمت به فرزندان و عفاف بیشتر نیست، هشدار داد: اینگونه سخت‌گیری‌ها در موضوع ازدواج موجب از بین رفتن عفاف می‌شود.

وی با اشاره به اینکه ازدواج راه حلی شرعی و دینی برای ارضای نیازهای افراد است، افزود: در صورتی که شرایط ازدواج برای جوان فراهم نشود، از راه نادرست خواسته خود را برآورده می‌کند و مقصر این امر والدینی هستند که سخت‌گیری بی‌مورد کرده‌اند.

امام جمعه زنجان با بیان اینکه روزی به دست خداوند است و در قرآن نیز به این مهم اشاره شده است، اضافه کرد: نباید با ترس از فقر مانع ازدواج جوانان شد.

این مسئول همچنین با انتقاد از تعیین مهریه سنگین برای دختران از سوی خانواده‌ها، اظهار کرد: این امر موجب می‌شود که جوانان از ازدواج هراس داشته باشند.

آیت‌الله خاتمی با اشاره به اینکه تجملات و داشتن ثروت بسیار عاملی برای موفقیت و پایداری زندگی مشترک نیست، افزود: ایمان مهم‌ترین عامل در پایداری زندگی است.

وی با اشاره به اینکه تفاهم و محبت مهم‌ترین عامل در پایداری زندگی مشترک است، تصریح کرد: جوانان باید ائمه معصومان (ع) را در این امر الگوی خود قرار دهند.

امام جمعه زنجان در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به فرا رسیدن سالروز ولادت امام رضا (ع)، اضافه کرد: وجود این امام بزرگ نعمتی بزرگ برای ایرانیان است.

این مسئول با اشاره به اینکه وجود مقدس امام رضا (ع) مایه برکت کشور است، تصریح کرد: در حال حاضر خراسان قلب معنوی ایران است.

آیت‌الله خاتمی همچنین با اشاره به فرا رسیدن ۱۷ شهریور، اضافه کرد: بنا به فرموده امام خمینی (ره)، ۱۷ شهریور یوم‌الله است.

وی همچنین به حادثه ۱۱ سپتامبر نیز اشاره کرد و گفت: این حادثه بهانه‌ای برای گسترش سلطه‌طلبی آمریکا و هم‌دستانش بود.

این مسئول با بیان اینکه آمریکا عامل ناامنی‌های منطقه است، تصریح کرد: گروه تروریستی داعش، طالبان و القاعده دست پرورده آمریکا هستند.

انتهای پیام/فارس

لینک کوتاه : https://nabzesahar.ir/?p=20282

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.