• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : 9 - ذو القعدة - 1445
  • برابر با : Thursday - 16 May - 2024
0

معاون وزیر بهداشت: توسعه تمدن اسلامی در گرو ارتقا فرهنگ قرآنی است

  • کد خبر : 19806
  • 09 شهریور 1393 - 16:11
معاون وزیر بهداشت: توسعه تمدن اسلامی در گرو ارتقا فرهنگ قرآنی است

معاون فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: توسعه تمدن اسلامی در گرو توجه و ارتقا فرهنگ قرآنی است. به گزارش ایرنا، محمدرضا فراهانی روز یکشنبه در مراسم افتتاحیه نوزدهمین جشنواره قرآن و عترت دانشگاههای علوم پزشکی در زنجان افزود: توسعه تمدن اسلامی در سایه توجه روز افزون به ارتقا فرهنگ قرآنی […]

معاون فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: توسعه تمدن اسلامی در گرو توجه و ارتقا فرهنگ قرآنی است.

به گزارش ایرنا، محمدرضا فراهانی روز یکشنبه در مراسم افتتاحیه نوزدهمین جشنواره قرآن و عترت دانشگاههای علوم پزشکی در زنجان افزود: توسعه تمدن اسلامی در سایه توجه روز افزون

به ارتقا فرهنگ قرآنی جامعه است و این مهم به پویایی و بالندگی این بخش منجر می شود.

وی یادآور شد: بیشتر علمای تاریخ، مهمترین علت ظهور و افول تمدن ها را فرهنگ عنوان می کنند که این موضوع مهم پس از پیروزی انقلاب اسلامی مورد توجه جدی قرار گرفته است.

فراهانی تصریح کرد: طی ۳۴ سال گذشته به ارتقا فرهنگ قرآنی به ویژه در مراکز آموزش عالی توجه ویژه ای شده است.

وی خاستگاه و محور توسعه فرهنگی را توجه به قرآن و دانش های آن عنوان و اظهار کرد: رهبر معظم انقلاب از سال های دور پرچمدار هدایت فعالیت های قرآنی در کشور بوده و برنامه و راهبردهای این بخش را به منظور توسعه تمدن اسلامی تبیین کرده است.

معاون فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ادامه داد: این معاونت با توجه به وظایف و رسالت محوله خود گسترش و توسعه فرهنگ دینی و قرآنی را در دستور کار قرار داده است که برگزاری جشنواره های قرآن و عترت از جمله این اقدامات مهم محسوب می شود.

وی با اشاره به لزوم آسیب شناسی در حوزه فعالیت های قرآنی تصریح کرد: آموزش های ارایه شده در این حوزه جامع و کامل نیست و نیاز به بازنگری مجدد دارد.

فراهانی افزود: برنامه ریزی هدفمند و دقیق در حوزه فعالیت های قرآنی تغییر و تحولی اساسی را به دنبال دارد.

معاون فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی خاطر نشان کرد: همواره ضعف هایی در برگزاری مراسم افتتاحیه و اختتامیه جشنواره های متعدد فرهنگی در کشور وجود دارد و لذا باید در صورت امکان از سخنرانی های این محافل کاسته و به جذابیت برنامه افزوده شود.

نوزدهمین جشنواره قرآن و عترت دانشگاه های علوم پزشکی سراسر کشور با شرکت ۹۰۰ نفر از اساتید،کارکنان و دانشجویان از ۹ شهریور ماه آغاز و تا ۱۱ شهریور ماه جاری در محل همایش های بین المللی روزبه زنجان پیگیری می شود.

لینک کوتاه : https://nabzesahar.ir/?p=19806

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.