• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : 9 - ذو القعدة - 1445
  • برابر با : Thursday - 16 May - 2024
2

استاندار زنجان: نادیده گرفتن توانمندی زنان جفا در حق کشور است

  • کد خبر : 19809
  • 09 شهریور 1393 - 16:12
استاندار زنجان: نادیده گرفتن توانمندی زنان جفا در حق کشور است

استاندار زنجان با تاکید بر این که نادیده گرفتن توانمندی های زنان جفا در حق کشور است، گفت: بانوان نباید از حقوق خود و جامعه نباید از توانمندی های زنان محروم شود. به گزارش ایرنا، ˈجمشید انصاریˈ روز یکشنبه در همایش بزرگداشت نخستین راهپیمایی بانوان زنجانی در سال ۱۳۵۷ افزود: دولت تدبیر و امید هیچ […]

استاندار زنجان با تاکید بر این که نادیده گرفتن توانمندی های زنان جفا در حق کشور است، گفت: بانوان نباید از حقوق خود و جامعه نباید از توانمندی های زنان محروم شود.

به گزارش ایرنا، ˈجمشید انصاریˈ روز یکشنبه در همایش بزرگداشت نخستین راهپیمایی بانوان زنجانی در سال ۱۳۵۷ افزود: دولت تدبیر و امید هیچ تفاوتی در استفاده از توانمندی های مشابه میان زنان و مردان قایل نیست.

وی با بیان این که متفاوت بودن زن و مرد به معنی تفاوت در توانمندی های آنان است، تصریح کرد: فراهم شدن فرصت برابر برای تصدی مشاغل مدیریتی و اداری برای زنان و مردان، رسیدن زنان به استحقاق خود در عرصه های مدیریتی و ایفای نقش واقعی آنان نگاه متفاوتی را می طلبد.

انصاری خاطرنشان کرد: در هر عرصه ای که زنان حضور داشته اند نه تنها ناموفق نبوده اند بلکه موفق تر از مردان عمل کرده اند.

وی با یادآوری حضور جدی زنان در عرصه های کار و تلاش اظهار داشت: فعالیت های زنان همواره با انضباط و بهره وری بیشتری همراه بوده است.

استاندار زنجان، شمار بالای دختران پذیرفته شده در دانشگاه ها به نسبت پسران را نشان از توانمندی و موفق عمل کردن معلمان زن دانست و گفت: در حوزه مسایل زنان کارهای زیادی انجام شده اما مسیر طولانی تری در پیش رو است.

وی اظهار کرد: زنانی که زنجان را در تاریخ انقلاب اسلامی پرآوازه کرده اند، می توانند با حضور گسترده تر در امور اجرایی و اداری، استان خود را بالنده تر و سربلند تر از امروز کنند.

استاندار زنجان تاکید کرد: زمانی انتظار از زنان کشور مشارکت در حرکت های انقلابی بود و امروز بر این باوریم که ساختن کشور و توسعه آن بدون حضور و مشارکت زنان امکان پذیر نیست.

انصاری به نقش زنان در اهداف تعیین شده برای رشد و توسعه کشور اشاره کرد و افزود: امروز زنان آموزش دیده، بخشی از پتانسیل کشور برای پیشبرد برنامه های توسعه ای هستند.

وی تاکید کرد: اگر مسوولی این موضوع مهم را درک نکند، به کشور جفا و آن را از پتانسیل عظیم محروم کرده است.

استاندار زنجان به نقش زنان در پیروزی انقلاب اسلامی و اهمیت نخستین راهپیمایی زنان زنجانی در سال ۵۷ اشاره کرد و افزود: این راهپیمایی بسیاری از سدهای مقابله انقلابیون با نیروهای امنیتی را شکست و روند تظاهرات، اعتراضات و خیزش های مردمی در کشور را شتاب بیشتری داد.

انصاری با بیان این که زنجان در ابتدای سال ۵۷ یکی از کانون های پرتحرک جوانان انقلابی بود، گفت: محصول تمام این فداکاری و ایثارگری های زنان، پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی بود.

به گزارش ایرنا، بانوان زنجانی در سال ۱۳۵۷ نخستین راهپیمایی زنان کشور را علیه رژیم طاغوت برگزار کردند.

لینک کوتاه : https://nabzesahar.ir/?p=19809

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.