• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : 11 - ذو القعدة - 1445
  • برابر با : Saturday - 18 May - 2024
5

جهش و شکوفایی در حوزه فرهنگ استان زنجان ایجاد شده است

  • کد خبر : 19438
  • 06 شهریور 1393 - 17:22
جهش و شکوفایی در حوزه فرهنگ استان زنجان ایجاد شده است

استاندار زنجان با بیان اینکه این استان از دیدگاه وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی جزو پنج استان برتر کشور در حوزه فرهنگ است، گفت: در حال حاضر با جهش و شکوفایی در حوزه فرهنگ استان زنجان هستیم وفعالیت ها در این حوزه توسعه و شتاب بیشتری پیدا کرده است. به گزارش نبض سحر به نقل […]

استاندار زنجان با بیان اینکه این استان از دیدگاه وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی جزو پنج استان برتر کشور در حوزه فرهنگ است، گفت: در حال حاضر با جهش و شکوفایی در حوزه فرهنگ استان زنجان هستیم وفعالیت ها در این حوزه توسعه و شتاب بیشتری پیدا کرده است.

به گزارش نبض سحر به نقل از مهر، جمشید انصاری ظهر پنج شنبه در آئین افتتاحیه هفتمین نمایشگاه کتاب و نخستین جشنواره مطبوعات استان زنجان  افزود: پس از تغییر مدیریت‌های فرهنگ و ارشاد اسلامی در استان‌ها شاهد آغاز فعالیت‌های جدی‌تر و موثرتر در حوزه فرهنگ هستیم.

وی با بیان اینکه برنامه‌ریزی‌های فرهنگی در سطح کشور و استان موجب پویایی و تحرک این بخش شده است،  ادامه داد: باید برای بهبود  هر چه بیشتر  شاخص‌ها فرهنگی تلاش بیشتری صورت گیرد.

انصاری با بیان اینکه نامگذاری سال جاری با عنوان اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی ضرورت پرداختن به مسئله فرهنگ را بیشتر نشان می‌دهد، افزود: حل مشکلات فرهنگی جدی‌تر در دستور کار دولت قرار گرفته است.

وی  با بیان اینکه استانداری زنجان در زمینه توسعه فعالیت های فرهنگی نگاه ویژه دارد، افزود: حوزه معاونت برنامه‌ریزی استانداری نیز در حمایت از فعالیت‌های فرهنگی اقدامات لازم را انجام می‌دهد و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، تبلیغات اسلامی استان، بخشی از میراث فرهنگی و گردشگری و حوزه هنری در زمینه فعهالیت های فرهنگی گام های بزرگی برمی دارند.

استاندار زنجان با بیان اینکه نشاط و پویایی این مجموعه در استان زنجان موجب حل بسیاری از مشکلات شده، افزود: برگزاری نمایشگاه کتاب و مطبوعات حاصل این پویایی و تحرک است.

انصاری، حوزه فرهنگ را حوزه ی گسترده و حساس و تاثیرگذار عنوان کرد و با تاکید بر اینکه رویکردها باید در حوزه فرهنگ باید مورد توجه و تحلیل قرار  بگیرند افزود: مردم در حوزه فرهنگ  مطالبات جدی و برحق دارند که باید به این مطالبات توجه و در راستای تحقق آنها برنامه ریزی مناسب صورت گیرد.

وی گفت: تشکیل انجمن‌های ادبی، فرهنگی و کانون‌های هنری مورد حمایت موثر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی قرار گرفته است.

انصاری با اشاره به اینکه برگزاری نمایشگاه کتاب نقطه عطفی در برنامه‌های فرهنگی است گفت: هر چند بیشتر مشکلات استان در زمینه مسائل اقتصادی است اما بدون پرداختن به مسئله فرهنگ حل مشکلات نتیجه مثبتی نخواهد داشت.

استاندار زنجان با اشاره به اینکه در حوزه فرهنگ به ویژه تالیف کتاب‌های مختلف شاهد بهبود معناداری هستیم گفت: حضور ناشران داخلی بر غنای نمایشگاه کتاب زنجان افزوده است و برگزاری این نمایشگاه می‌تواند به غنای فرهنگی استان کمک کند.

انصاری با بیان اینکه تداوم برنامه‌های فرهنگی موجب پویایی و تحرک فضای فرهنگی استان می‌شود افزود:  با روی کار آمدن دولت تدبیر و امید بحث توسعه فرهنگی در دستور کار دولت قرار گرفته است.

وی ادامه داد: برگزاری نخستین نمایشگاه مطبوعاتی استان نیز فرصتی مناسب برای معرفی فعالیت مطبوعات به افکار عمومی جامعه محسوب می‌شود.

همچنین مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان از حضور ۳۷۵ ناشر داخلی در هفتمین نمایشگاه کتاب استان زنجان خبر داد.

ناصر مقدم افزود: نمایشگاه کتاب با حضور ۳۷۵ ناشر برگزار شده است که از این تعداد ۱۰۰ ناشر با نمایندگی ناشران دیگر را نیز بر عهده دارند.

وی  با اشاره به اینکه ۳۰ هزار عنوان کتاب در این نمایشگاه در معرض دید علاقه‌مندان قرار گرفته است افزود: ناشران جدیدترین محصولات خود را در قالب ۲۹۰ غرفه در معرض دید علاقه‌مندان قرار داده‌اند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان از حضور ۳۶ غرفه مطبوعات، خبرگزاری‌ها و نشریات کثیرالانتشار در این نمایشگاه خبر داد و گفت: برگزاری جلسات نقد و بررسی کتاب از برنامه‌های پیش‌‌بینی شده برای نمایشگاه است.

لینک کوتاه : https://nabzesahar.ir/?p=19438

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.