• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : 11 - ذو القعدة - 1445
  • برابر با : Saturday - 18 May - 2024
1

روز پزشک فرصتی مناسب برای ارج نهادن به مقام طبیبان است

  • کد خبر : 19202
  • 01 شهریور 1393 - 15:27
روز پزشک فرصتی مناسب برای ارج نهادن به مقام طبیبان است

روز پزشک فرصتی مناسب برای ارج نهادن به مقام طبیبان است که با زحمات شبانه روزی خود دردی از آلام انسان ها را کاهش می دهند. در ایران اول شهریور ماه، همزمان با زادروز بوعلی سینا، به پاس تألیفات و خدمات وی، به علوم پزشکی و فعالیت وی در این رشته، و تجلیل از پزشکان، […]

روز پزشک فرصتی مناسب برای ارج نهادن به مقام طبیبان است که با زحمات شبانه روزی خود دردی از آلام انسان ها را کاهش می دهند.

در ایران اول شهریور ماه، همزمان با زادروز بوعلی سینا، به پاس تألیفات و خدمات وی، به علوم پزشکی و فعالیت وی در این رشته، و تجلیل از پزشکان، روز پزشک نام گذاری شده‌ است.

در کشورهای دیگر، روزهای دیگری، با توجه به رویدادهای محلی برای این مناسبت در نظرگرفته شده‌اند، روز پزشک فرصت مناسبی است تا از زحمات شبانه روزی پزشکان تجلیل شود، پزشکان در طول سال با خدمات خود قلب ها را آرام، ذهن ها را زیبا، دردها را کاهش و نیازها را برطرف می کنند.

پزشکان از قشرهای تاثیرگذار در جامعه هستند که اعتماد به آنها سلامتی و تندرستی را ایجاد می کند، دستان مهربان پزشکان کاهنده آلام و دردها است.

پزشکان علاوه بر توجه به رسالت خطیر خود در لحظه های حساس در کنار سایر مردم در صحنه حضور دارند و به رسالت خود به عنوان یک شهروند عمل می کنند، یکی از مهم ترین فعالیت های پزشکان همدردی با ملت های مظلوم است که امسال نیز پزشکان استان زنجان با حضور در تجمع اعتراض آمیز با هدف محکوم کردن جنایات بی شرمانه رژیم صهیونیستی علیه مردم بی دفاع غزه این جنایات را محکوم کردند.

تجمع کنندگان با سر دادن فریاد ˈمرگ بر اسرائیلˈ، ˈجنایات اسرائیل جنایت آمریکاست، این همه قتل و غارت حمایت آمریکاستˈ و ˈمرگ بر رژیم کودک کشˈ جنایت های ددمنشانه این رژیم غاصب علیه مردم مظلوم فلسطین را محکوم کردند.
البته این قشر در حال حاضر با مشکلاتی دست و پنجه نرم می کنند که بیکاری و درآمد کم مهمترین مشکل پزشکان عمومی است که با اجرای طرح تحول سلامت این مشکل نیز روبه کاهش است.
نبود امنیت شغلی و درآمد مناسب برای پزشکان اعم از پزشکان عمومی، متخصص و فوق تخصص به ویژه در بخش دولتی باعث شده که پزشکان تمایل چندانی برای تمام وقت بودن در بخش دولتی نداشته باشند به ویژه این پزشکان برای حضور در مناطق دور افتاده نیز احساس تکلیف نمی کردند اما اجرای طرح تحول سلامت موجب شده تا پزشکان رغبت بیشتری برای حضور در این مناطق داشته باشند.

البته مشکلات پزشکان به این چند مورد خلاصه نمی شود سختی کار پزشکی با زیبایی های آن معنا دارد و پزشکان اگر چه سختی های کار را تحمل می کنند، اما بهبود بیمار از توان افتاده هدیه ای ارزشمند برای پزشک متعهد و متخصص محسوب می شود.

پایان خبر//موج رسا

لینک کوتاه : https://nabzesahar.ir/?p=19202

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.