• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : 11 - ذو القعدة - 1445
  • برابر با : Saturday - 18 May - 2024
1

پنج شهر استان زنجان فاقد نقشه شهری هستند

  • کد خبر : 19097
  • 30 مرداد 1393 - 8:40
پنج شهر استان زنجان فاقد نقشه شهری هستند

مدیرکل آمار و اطلاعات استانداری زنجان با ارائه گزارشی از وضعیت نقشه‌های GIS استان گفت: ۵ شهر جدید استان زنجان فاقد نقشه شهری هستند. به گزارش نبض سحراز زنجان، حسین امید مقدم امروز در جلسه بررسی اهم مسائل ژئوماتیک و نقشه‌برداری استان زنجان  با ارائه گزارشی از وضعیت نقشه‌های GIS استان اظهار کرد: نقشه شهرها […]

مدیرکل آمار و اطلاعات استانداری زنجان با ارائه گزارشی از وضعیت نقشه‌های GIS استان گفت: ۵ شهر جدید استان زنجان فاقد نقشه شهری هستند.

به گزارش نبض سحراز زنجان، حسین امید مقدم امروز در جلسه بررسی اهم مسائل ژئوماتیک و نقشه‌برداری استان زنجان  با ارائه گزارشی از وضعیت نقشه‌های GIS استان اظهار کرد: نقشه شهرها با توجه به مقیاس، سال عکس‌برداری، تاریخ تهیه نقشه و تعداد شیت‌ها موجود است.

وی تصریح کرد: شهرهای جدید ارمغانخانه، نیک پی، سهرورد، نوربهار و کرسف فاقد نقشه شهری هستند و نیاز به عملیات نقشه برداری دارند.

مدیرکل آمار و اطلاعات استانداری زنجان با اشاره به عکس‌برداری شهرهای خرم دره، سلطانیه و قیدار در سال‌های ۹۰ و ۹۱ ابراز کرد: تاریخ عکس‌برداری از شهرهای آببر، دندی، زرین آباد، زنجان، سجاس، صائین قلعه، گرماب و هیدج  بین سال‌های ۸۶ تا ۸۹ است.

وی اعلام کرد: از شهرهای حلب، چورزق، زرین رود و ماهنشان نیز در سال‌های ۸۰ تا ۸۵ عکس‌برداری شده است.

امیدمقدم در مورد فعالیت های GIS استانی به تشکیل شورای کاربران GIS ذیل کارگروه آمایش و محیط زیست بر اساس تبصره ۱ ماده ۷۰ برنامه سوم توسعه اشاره کرد.

وی اشاعه فرهنگ GIS در سطح استان در راستای ارتقای این فرهنگ، پایه گذاری سیستم اطلاعات مکانی در استان، ایجاد هماهنگی و تقویت همکاری بین سازمان‌ها را از اهداف شورای کاربران GIS برشمرد.

مدیرکل آمار و اطلاعات استانداری زنجان از دیگر اهداف این شورا به جلوگیری از موازی کاری، سیاست‌گذاری و برنامه‌ریزی و هماهنگی بین دستگاه‌های اجرایی و بهره‌گیری از ظرفیت‌های فنی و علمی در سطح استان اشاره کرد.

وی مطرح کرد: همکاری با دستگاه‌های عضو برای راه اندازی GIS، برگزاری دوره های آموزشی و سمینارها، اجرای پروژه پایلوت GIS در شهرستان زرین رود و پروژه پایگاه اطلاع مکانی شهر زنجان از اهم فعالیت‌های شورای کاربران است.

امیدمقدم به نقاط مثبت گروه کارشناسی اشاره کرد و گفت: گروه متخصص GIS استان تشکیل و ارتباط دستگاه‌ها با سازمان نقشه‌برداری برقرار شده است.

وی نبود لیست کارشناسان GIS در بیشتر دستگاه‌ها، بروز برخی موازی کاری ها در سازمان و عدم الزام به اشتراک گذاری لایه‌های اطلاعاتی تأیید شده توسط برخی دستگاه ها را از نقاط ضعف گروه کارشناسی خواند.

مدیرکل آمار و اطلاعات استانداری زنجان در مورد پروژه‌های در دست اجرا به پایگاه داده مکانی شهر زنجان، سامانه ارزیابی توسعه و رصد آمایش با عنوان ساترا و پایگاه اطلاعات مکانی تحت وب مرکز آمار ایران اشاره کرد.

وی با اشاره به اختصاص ۳ ایستگاه دائمی تعیین موقعیت به استان زنجان در شهرهای زنجان، گرماب و گیلانکشه، خواستار افزایش آنها به ۵ ایستگاه شد.

امیدمقدم در پایان درخواست تأمین نیاز نقشه‌های استان و به روزرسانی آنها بر اساس دستورالعمل‌ها و استانداردهای لازم را مطرح کرد.

انتهای پیام/منبع:تسنیم

لینک کوتاه : https://nabzesahar.ir/?p=19097

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.