• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : 11 - ذو القعدة - 1445
  • برابر با : Saturday - 18 May - 2024
3

تروریست‌های القاعده، النصره و داعش توسط آمریکا تقویت می‌شود

  • کد خبر : 18936
  • 25 مرداد 1393 - 9:18
تروریست‌های القاعده، النصره و داعش توسط آمریکا تقویت می‌شود

امام جمعه زنجان با اشاره به اینکه جنایات گروه‌های تروریستی القاعده، النصره و داعش توسط آمریکا سرپوش گذاشته می‌شود٬ گفت: این گروه‌ها توسط آمریکا تقویت می‌شوند و هدفشان ایجاد تفرقه بین مسلمانان است. آیت‌الله علی خاتمی در خطبه‌های نماز جمعه زنجان این هفته با اشاره به اینکه با اشاره به توطئه‌های دشمنان اسلام و هدف […]

امام جمعه زنجان با اشاره به اینکه جنایات گروه‌های تروریستی القاعده، النصره و داعش توسط آمریکا سرپوش گذاشته می‌شود٬ گفت: این گروه‌ها توسط آمریکا تقویت می‌شوند و هدفشان ایجاد تفرقه بین مسلمانان است.

آیت‌الله علی خاتمی در خطبه‌های نماز جمعه زنجان این هفته با اشاره به اینکه با اشاره به توطئه‌های دشمنان اسلام و هدف قرار دادن اسلام اظهار کرد: مسلمانان در برابر اهداف و توطئه‌های دشمنان باید با هوشیاری کامل عمل کنند.

وی با اشاره به اینکه نخستین و مقدس‌ترین نهادی که زیرساخت تشکیل جامعه بوده نهاد خانواده است٬ اظهار کرد: این نهاد مقدس  با ازدواج شکل می‌گیرد و ثمره ازدواج نیز اخلاق نیکو و ارتقاء شخصیت انسان از تک بعدی به چند بعدی است.

نماینده ولی فقیه و امام جمعه زنجان افزود: در دنیا و در جوامع مختلف متناسب با شرایط اجتماعی و اقتصادی هر یک به نوعی به مسئله ازدواج نگاه کرده اند ولی آنچه که در دین اسلام است رنگ و بوی قداست دارد، نگاه روایات و آغاز مقدس اسلام به ازدواج فقط برای ارضای غرایز و ادامه نسل نیست بلکه فواید دیگری را نیز در بر می‌گیرد.

آیت‌الله خاتمی گفت: از فواید ازدواج می توان به تکمیل شدن دین‌، تامین نیاز بشر به داشتن همسر، فراهم شدن زمینه شکوفا شدن علاقه و محبت در بستر ازدواج، ایجاد آرامش در انسان، کسب اخلاق نیکو، یافتن نقطه اتکا و ارتقاء شخصیت انسان از تک بعدی به چند بعدی اشاره کرد.

وی خاطر نشان کرد: مودت در لغت به معنای لطف، دوستی، محبت و علاقه است و رحمت به معنای اغماض، عاطفه و چشم پوشی از خطای کسی است که به او علاقه داریم.

امام جمعه زنجان تصریح کرد: از نشانه‌های قدرت خدا این است که از جنس خودتان زوجی آفرید و علامه طباطبایی در تفسیر خود می فرمایند وجود و نام همسر در نظر خدا مایه آرامش است.

وی به اهمیت ازدواج جوانان اشاره و عنوان کرد: ازدواج باعث می‌شود شخصیت انسان تک بعدی نشود و از جهات مختلف رشد کند و علاوه بر این سبب آرامش روانی، دوری از گناه و دلگرم شدن انسان به زندگی می‌شود.

آیت‌الله خاتمی با اشاره به اینکه کسی که ازدواج نکرده ناقص است و با ازدواج کامل می شود تاکید کرد: کسی که ازدواج می‌کند از تنهایی نجات پیدا می‌کند و نیازهای عاطفی او برآورده می‌شود و همچنین زمینه رشد و بالندگی وی فراهم می‌شود.

وی تصریح کرد: باید خانم و آقا با هم با ادب و احترام برخورد کنند و پیامبر اسلام‌(ص) فرمودند اگر ازدواج کنید اخلاق نیکو پیدا می‌کنید.

امام جمعه زنجان با اشاره به اینکه آزادگان یادگار شهدای هشت سال دفاع مقدس هستند و گفت: آزادگان انسان‌هایی هستند که در مقابل دشمن تسلیم نشدند و حتی تعدادی از آنها در زیر شکنجه‌های دشمن شهید و یا نقص عضو شدند.

وی تصریح کرد: این آزادگان غیور هویت خود را در مقابل دشمن حفظ کردند و زیر فشار شکنجه ها و گرسنگی‌ها دوام آوردند.

آیت‌الله خاتمی ابراز کرد: ۲۶ مرداد سالزور فتح اندلس به دست مسلمانان در شمال اروپا است که در این نبرد مسلمانان با روح حماسی خود دشمن را شکست دادند.

وی با اشاره به کودتای ۲۸ مرداد گفت: نتیجه این ننگ در پرونده آمریکا و غرب اتفاق افتاد که در نتیجه آن شاه توانست ۲۵ ال در این مملکت به خیانت و خباثت حکومت کند تا سال ۵۷ و پیروزی انقلاب اسلامی به رهبری امام راحل‌(ره) و از اول انقلاب هر کس خواست کاری بر علیه انقلاب انجام دهد، آمریکا از او حمایت کرد، که آخرین آن فتنه ۸۸ بود.

انتهای پیام/ ایسنا

لینک کوتاه : https://nabzesahar.ir/?p=18936

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.